Nu har jag klantat mig

Playingcrowd

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
Yamaha MT 09 2015
Ville bara berätta för alla hur klantig jag var i morse. Jag glömde skivbromslåset :( så bromsoket gick sönder kåpor och ja mycket trasigt blev det men låset höll, så nu är jag utan hoj ett tag framöver, tur att man har helförsäkring.

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Playingcrowd skrev:
Ville bara berätta för alla hur klantig jag var i morse. Jag glömde skivbromslåset :( så bromsoket gick sönder kåpor och ja mycket trasigt blev det men låset höll, så nu är jag utan hoj ett tag framöver, tur att man har helförsäkring.

Lider med dig. :rolleyes:

Men är det inte dyrare att pröjsa självrisk än att fixa det själv? Plus att det går snabbare om man fixar själv..

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
Ja, så undrar vi värför de är så höga premier :p

Tråkigt att det hände, du får sätta ett rött snöre som sitter mellan högerhandtag och låset så du inte glömmer igen. :)

Edit: Iofs inte så stor risk att du glömmer igen kanske. :D

Last edited:

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
Playingcrowd skrev:

Du är inte den förste!
Gjorde likadant på min förra cykel :( . Bromsoket höll men skivan blev sne.
Nu har jag en magnet på styret som jag sätter över tändningslåset när jag låst cykeln :tummenupp

Playingcrowd

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
Yamaha MT 09 2015
Jag får nog med fixa något så att jag inte gör om det, men tror att jag kollar lite noggrannare i framtiden. Ska börja med att sätta båda nycklarna i samma nyckelring.

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Fruktansvärt tråkigt! Tyvärr är det sådant som händer. Mitt råd är att fixa det så fort som möjligt och sedan försöka glömma det, det är bara pengar det handlar om.

Tyvärr så sitter 'klantighetskänslan' kvar i många år. Speciellt trist är det såklart när hojen är så ny som din.

Playingcrowd

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
Yamaha MT 09 2015
Jag har redan lämnat in den, körde iväg in till stan efter det hände tyckte det lät konstigt men bromsarna funkade fint men när jag kom in till stan så hängde beläggen under oket så åkte direkt till honda och lämnade in den.

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Playingcrowd skrev:
Jag har redan lämnat in den, körde iväg in till stan efter det hände tyckte det lät konstigt men bromsarna funkade fint men när jag kom in till stan så hängde beläggen under oket så åkte direkt till honda och lämnade in den.
:tummenupp

Ett par öl ikväll och lite kul :tuttar så kanske du t.o.m kan garva åt det.

Playingcrowd

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
Yamaha MT 09 2015
Sitter faktiskt redan med en öl sålde bilen förra helgen så kommer ingenstans just nu så lika bra att ta en öl.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Det kanske är läge att köpa ett skivbromslås med inbyggt larm så att det inte händer igen? :( Jag hoppas att du får tillbaka cykeln snart.

Micke

Budo

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
Ingen
Jag brukar alltid parkera på så sätt att man inte kan köra iväg direkt (mot en vägg t.ex). Då är man tvungen att backa m.m. innan och sitter låset kvar så tar den i förhopningsvis innan man har hunnit göra en rivstart.

eckeph

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Hojlös för tillfället
Budo skrev:
Jag brukar alltid parkera på så sätt att man inte kan köra iväg direkt (mot en vägg t.ex). Då är man tvungen att backa m.m. innan och sitter låset kvar så tar den i förhopningsvis innan man har hunnit göra en rivstart.

Min strategi också! Rekomenderas!

/E

Playingcrowd

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
Yamaha MT 09 2015
Budo skrev:
Förut så körde jag alltid in i garaget så var tvungen att backa ut den men nu är jag ju nybliven singel och bor i lgh har inget garage så den står på gården. Det är inte bästa stället att ha den på men vad ska man göra får ju inget garage, kan inte ställa den mot en vägg då hade nog alla barn cyklat in i den och allt annat dom kan hitta på så den står längs med väggen.

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
Hjälpte inte mig att hojen stog så att jag var tvungen att backa ut den...

Men det blev ju bara en liten spricka i framskärmen, som knappt syns.
Men jag vet ju om den :huvet

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...