Nu har jag f.. i mig gjort det IGEN!

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Knäckt en bromsskiva med låset. Favorit i repris då, för det var så sent som i påskas det hände sist.

1 skivan knäckt ca 14.00
2 ny skiva inhandlas kl 14.30
3 skiva monterad (och nya klotsar på båda sidor) ca kl 17.00

Lite struligt att montera av framhjulet utan centralstöd, det var lättare i påskas när jag hade Banditen.

Men hur dj.... :kocko får man egentligen vara :confused:

Nu sitter det i alla fall ett gult gummiband på vä handtag, få se om det hjälper eller om jag bara undrar varför i h...... det sitter nåt skit på handtaget nästa gång jag ska ta ut hojen.

Skriv gärna och söla ner mig med påhopp och glåport, det behöver jag tydligen :gnissla

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
KawaZX12r skrev:
Knäckt en bromsskiva med låset. Favorit i repris då, för det var så sent som i påskas det hände sist.

1 skivan knäckt ca 14.00
2 ny skiva inhandlas kl 14.30
3 skiva monterad (och nya klotsar på båda sidor) ca kl 17.00

Lite struligt att montera av framhjulet utan centralstöd, det var lättare i påskas när jag hade Banditen.

Men hur dj.... :kocko får man egentligen vara :confused:

Nu sitter det i alla fall ett gult gummiband på vä handtag, få se om det hjälper eller om jag bara undrar varför i h...... det sitter nåt skit på handtaget nästa gång jag ska ta ut hojen.

Skriv gärna och söla ner mig med påhopp och glåport, det behöver jag tydligen :gnissla

Parkera så du måste backa ut. Fungerar för mig...

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Sålda :(
Nog har man åkt iväg med låset på (dock klarade jag mig från att besöka asfalten) Men jag tror inte att jag skulle göra det en gång till efter det!

Skitskraj Mike

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
GSX-R 1000k4
sätter alltid väskan till låset på bromsvätskeburken på styret, alltså så väskan "hänger" över tändningslåset, funkar för mig..

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Synd att du inte har en sådan sovietstyle urviffer som jag har. Jag glömde skivbromslåset i utanför jobbet, och det enda som hände när jag laddade iväg var att jag drog rakt genom en blomrabatt framför hojen, ingen skada på bromsskivan, däremot böjde sig bromsbeläggen (inget som inte en rejäl bromsning rätare ut igen) en aning och plasten på skivbromslåset sprack så det är lite svårt att få i nyckeln nu.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
zilog skrev:
Synd att du inte har en sådan sovietstyle urviffer som jag har. Jag glömde skivbromslåset i utanför jobbet, och det enda som hände när jag laddade iväg var att jag drog rakt genom en blomrabatt framför hojen, ingen skada på bromsskivan, däremot böjde sig bromsbeläggen (inget som inte en rejäl bromsning rätare ut igen) en aning och plasten på skivbromslåset sprack så det är lite svårt att få i nyckeln nu.

O varför har du då nya bromsskivor på din hoj, va, va ,va ,va???
Nå, har du inte klantat till det ändå. Seså, erkänn nu!

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Såg en kille på glidare och fransar på jackan göra samma sak på jobbets parkering, fick nästan ont i magen så mycket jag skrattade.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Gör såhär. Inget tjorv med spiralsladdar och grejer på styret. Var bara jävligt strikt att alltid sätta plastprylen på tändningsnyckeln så fort du låst skivbromslåset = inte så svårt för du måste ta bort den när du ska låsa.

Bifogat

• keys.jpg
    keys.jpg
    4.7 KB · Visningar: 1,322

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
FUBAR skrev:
Såg en kille på glidare och fransar på jackan göra samma sak på jobbets parkering, fick nästan ont i magen så mycket jag skrattade.
Vill jag med se :) skulle behöva ett skratt för tillfället :)

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
CeltaniC skrev:
Vill jag med se :) skulle behöva ett skratt för tillfället :)

:lol :lol :lol Jag med! Jag skrattade gott åt Fubars beskrivning. Se det i verkligheten måste vara en riktig höjdare! Nä, jag fattar inte hur folk bär sig åt! För min del så verkar det otroligt klantigt. Jag vet att jag alltid låser min med 2 lås utomhus (styret och bromsskivan) så när det är dags att åka så låser man bara upp dessa 2 lås.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kanske kan göra som jag o sätta den i drevet bak :)

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
EasyRider skrev:
:lol :lol :lol Jag med! Jag skrattade gott åt Fubars beskrivning. Se det i verkligheten måste vara en riktig höjdare! Nä, jag fattar inte hur folk bär sig åt! För min del så verkar det otroligt klantigt. Jag vet att jag alltid låser min med 2 lås utomhus (styret och bromsskivan) så när det är dags att åka så låser man bara upp dessa 2 lås.

Oj, så redig man kan vara då, BROR DUKTIG.

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
Hojlös...
Även jag provade hur effektiv skivbromslåset var efter en hård söndag på jobbet (måste ju säga att de funkar alles yppeligt att få stopp på en hoj), slutade med att jag satt fast med ena benet under en FZR1000 från 93... Skivan och bromsok klarade sig allafall.. lite skrap på kåpan efter att jag tagit mig lös. :mad: :huvet
Efter det hängde jag som nån annan gör påsen till låset så det hängde över tändningslåset.

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
KawaZX12r skrev:
Oj, så redig man kan vara då, BROR DUKTIG.

Ja vad skall man säga? Antingen är man typen som gör det eller så är man inte det. Det lär nog inte vara sista gången du gör detta. Sannolikheten har snarare ökat att du gör om det igen än minskat.

För övrigt så såg det ut såhär i din första post (vilket du verkar ha glömt):

KawaZX12r skrev:
Men hur dj.... får man egentligen vara

Skriv gärna och söla ner mig med påhopp och glåport, det behöver jag tydligen.

och jag kan ju inte annat än instämma så jag fattar inte varför du lackar till?

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Köp en sån här. Den sitter nog kvar bättre än låsväskan på tändningslåset.

disc_lock_reminder.jpg

Länk

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
EasyRider skrev:
-:Znip:- Jag vet att jag alltid låser min med 2 lås utomhus (styret och bromsskivan) så när det är dags att åka så låser man bara upp dessa 2 lås.
True! Vanemänniska som man är så låser jag hojen varje gång jag lämnar hojen. Därför måste jag låsa upp hojen varje gång jag skall iväg igen. Enkelt. :tummenupp

Utom innan jag blev den vanemänniska jag blivit då jag på morgonen backade ut från min parkering med låset i... Flisan som släppte gick att limma fast på jobbet. *Doh!*

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Flagga skrev:
Köp en sån här. Den sitter nog kvar bättre än låsväskan på tändningslåset.

disc_lock_reminder.jpg

Länk
Blir man inte betraktad som senil om det hänger snören mellan lås och handtag på hojen? :va

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024