Reg.skylt 2007

Hur ser Er reg.skylt ut 2007

• Antal röstningar
    0

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Blev tagen av en civilbil i går kväll för min lilla skylt fram på min S2000. Blev tagen i maj också för att jag inte hade någon skylt alls fram.
Fick i går föklarat för mig av båda poliserna att de har fått stränga påtryckningar att ta ALLA som inte har laglig skylt.
Så nu åker originalskylten på trots att det INTE ser bra ut :4skrika

Har inte kört hoj denna sommar men inte fan kommer jag riskera att få 1500 eller 2000 eller vad det nu blir i böter nästa sommar när Bladen skall luftas igen!

Hur kommer NI att göra???

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ingen skylt fram på bilen, men original på hojen. Hojskyltarna är så små här ändå så det gör inget.

Edit: På avataren sitter skylten från NJ kvar efter besiktningen...

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Lugn skrev:
2445701 Ingen skylt fram på bilen, men original på hojen. Hojskyltarna är så små här ändå så det gör inget.

Edit: På avataren sitter skylten från NJ kvar efter besiktningen...
Ja det är fint i vissa delstater i U.S. att de inte behöver ha skylt fram. Bilade från Miami till Vancover via Las vegas, L.A., San Fransisco i sommras, så man hann ju se en hel del...:D

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
Mikey skrev:
2445722 Ja det är fint i vissa delstater i U.S. att de inte behöver ha skylt fram. Bilade från Miami till Vancover via Las vegas, L.A., San Fransisco i sommras, så man hann ju se en hel del...:D
600 är det väl i böter om du har liten eller ingen alls

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Mikey skrev:
2445722 Ja det är fint i vissa delstater i U.S. att de inte behöver ha skylt fram. Bilade från Miami till Vancover via Las vegas, L.A., San Fransisco i sommras, så man hann ju se en hel del...:D

Här i Wisconsin ska man egentligen ha en fram också, men det ser ju inget vidare ut... :)

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
lerox78 skrev:
2445724 600 är det väl i böter om du har liten eller ingen alls
Nix. Det är 400:-
I maj tackade jag och tog emot boten för avsaknad skylt då polisen sköt med laser på mig i säkert dubbla tillåtna hastighet men inte lyckades få något :tungan

Men igår surnade jag till då poliserna gått några varv runt bilen och påpekat hur fin den var och frågat vad den kostade, vad det var för motor, hur många hästar osv.
Så det får du skicka till åklagaren sa jag.

Lugn skrev:
2445725 Här i Wisconsin ska man egentligen ha en fram också, men det ser ju inget vidare ut... :)
Tell me about it! Jag som var så nöjd med min tejpade skylt...:mad:

Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Min skylt var laglig för en tid sen men sen så en dag så gick den av, av någon märklig anledning. :va

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Lugn skrev:
2445725 Här i Wisconsin ska man egentligen ha en fram också, men det ser ju inget vidare ut... :)
Tror det är mer eller mindre lag i alla stater med skylt fram(?)
Farbror i LA vart stoppad i vintras för att inte haft skylt fram, ingen böter men ialf.
Hojskyltarna i cali är endå så jäkla små o snärtiga =) så mini behövs inte.

thornestedt

Wohoo Motard...
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
buell xb9r
dom fick väl igenom i dom nya lagarna nu på förhöjda böter vilket gjorde att böter för ingen framskylt blev 2000 kr, men innan var det 400 kr.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
supermoppe skrev:
2445891 Min skylt var laglig för en tid sen men sen så en dag så gick den av, av någon märklig anledning. :va
HEhehehe ja slangar du som på din avatar får du skylla dig själv :yoparty

rBy skrev:
2445899 Tror det är mer eller mindre lag i alla stater med skylt fram(?)
Farbror i LA vart stoppad i vintras för att inte haft skylt fram, ingen böter men ialf.
Kan inte vara det. Åkte som jag tidigare skrev från öst- till västkusten i somras, blev nog 14-15 delstater och i vissa hade INGA bilar skylt fram...

Off topic: Vi skall inte klaga på att VISSA kör med dålig skyddsutrustning här i Sverige. Over there kör alla i shorts och t-shirt...inte ens hjälm där det inte är lag :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd

Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Iofs så gäller det bilar men för er som inte vill ha en regplåt fram så finns det en lösning som är halvlaglig... Det står att regplåten "ska vara väl synlig"...
Och det är den på min T-bird... När jag står still, för när jag passerar 30-40kmh så viks den in av fartvinden då den är upphängd i rostfria gångjärn... :D
Och när man stannar så kommer regplåten att hänga ner och se sååå fin ut så.

Skulle polisen mot all förmodan börja tjafsa så måste det vara en ruskigt
stridslysten farbror för att du ska få böter... Och skulle det hända mig så skulle jag ta det hela vägen för den är väl synlig... :D
Bilprovningen garvar varje gång jag åker in och dom gånger jag har blivit stoppad av polisen har dom antingen garvat eller totalt missat att den sitter i
gångjärn...

Har kört så här sen 98 och aldrig fått böter kanske jag ska nämna...

//Per

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Mikey skrev:
2445953 HEhehehe ja slangar du som på din avatar får du skylla dig själv :yoparty

Kan inte vara det. Åkte som jag tidigare skrev från öst- till västkusten i somras, blev nog 14-15 delstater och i vissa hade INGA bilar skylt fram...

Off topic: Vi skall inte klaga på att VISSA kör med dålig skyddsutrustning här i Sverige. Over there kör alla i shorts och t-shirt...inte ens hjälm där det inte är lag :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd

Jo det tycker jag vi ska köra ändå. Och samtidigt konstatera att dom är utan hjärna over there.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Thyg0d skrev:
2445973 Iofs så gäller det bilar men för er som inte vill ha en regplåt fram så finns det en lösning som är halvlaglig... Det står att regplåten "ska vara väl synlig"...
Och det är den på min T-bird... När jag står still, för när jag passerar 30-40kmh så viks den in av fartvinden då den är upphängd i rostfria gångjärn... :D
Och när man stannar så kommer regplåten att hänga ner och se sååå fin ut så.

Skulle polisen mot all förmodan börja tjafsa så måste det vara en ruskigt
stridslysten farbror för att du ska få böter... Och skulle det hända mig så skulle jag ta det hela vägen för den är väl synlig... :D
Bilprovningen garvar varje gång jag åker in och dom gånger jag har blivit stoppad av polisen har dom antingen garvat eller totalt missat att den sitter i
gångjärn...

Har kört så här sen 98 och aldrig fått böter kanske jag ska nämna...

//Per
Du har bara haft en väldig tur kan jag lova. Skylten skall vara väl synlig även vid färd! Annars hade jag planer på att göra ungefär som du har på dinT-bird.

Poliserna som stoppade mig var allt annat än stridslystna, helt tvärt om gav de mig väldigt mycket kred för min bil, "men de kunde ju inte låta mig slippa böter nu när de stoppat mig" "- Vi har fått stränga order att ta ALLA med ej godkända skyltar, även motorcyklar."

Så jag tvivlar på att så många här i Örebro kommer åka med miniskyllt på hojen nästa sommar... :rolleyes:
Förutom de som inte stannar kanske...:tomten

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
rBy skrev:
2445899 Tror det är mer eller mindre lag i alla stater med skylt fram(?)

I Pennsylvania tex så är det enbart bak som gäller.

999an

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
Ducati 999
Tips

Tips från Coachen

Skaffa en ducati
Gå med i skyltfonden (100kr)
Ha liten och felplacerad skylt
Kör och se snygg ut
Vid ev bot--skicka den till ducceklubben

:)

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hmmm intressant! Nästan en tredjedel som kommer fortsätta att vara outlaw.
Antar att de flesta av denna skara är av kalibern som inte stannar när herr polis vill det...eller är det så att ni gladjeligen riskerar 2000:- i böter så fort ni ska ut och köra??? :va

Kom igen nu. Fler röster :pannkyss

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Mikey skrev:
2452366 Hmmm intressant! Nästan en tredjedel som kommer fortsätta att vara outlaw.
Antar att de flesta av denna skara är av kalibern som inte stannar när herr polis vill det...eller är det så att ni gladjeligen riskerar 2000:- i böter så fort ni ska ut och köra??? :va

Kom igen nu. Fler röster :pannkyss

kostar det inte 400kr? för hoj... nästa sommar när man får riktig hoj så åker någ skylten

loCCan

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Hoj
Husaberg 650
lasse kongo skrev:
2452495 kostar det inte 400kr? för hoj... nästa sommar när man får riktig hoj så åker någ skylten

Från och med 1 oktober kostar det väl 2000 för liten/ingen/felplacerad skylt? eller har jag helt fel? :confused:

thornestedt

Wohoo Motard...
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
buell xb9r
en sak som jag har undrat när vi ändå pratar om skyltar, det är vad är poängen med att ha en liten skylt? det är samma böter, snuten blir lika sur och du har ingen som helst förmåga att kunna diskutera för att eventuellt slippa böter då du bevisligen har låtit tillverka en olaglig skylt!..

och detta vill jag bara påpeka. det går ALLTID att disskutera sig ur böter men inte säkert att en och samma person kan disskutera sig ur samtliga, men det finns alltid nåon som lyckas. har personligen lyckats att prata mig ur böter. åkte om en bil på insidan på bakhjulet och undra vad fan det var för idiot som följde efter. jaja pucko tänkte jag och drog upp på hjulet igen och åkte ifrån. fick lite senare punktering och var tvungen och stanna. då kom civilpolisen och med de trevliga orden. det var polisen här undrade han vad fan jag höll på med och varför jag hade så bråttom. jag förklara att jag inte gillade att bli förföljd av bilar då jag blivit bestulen på hoj tidigare och ville slippa detta igen. bla bla bla vi prata i 40 minuter sedan skjutsade han mig till macken så jag kunde köpa punkteringsspray och sedan skjuts tillbaka tog mitt nummer och adress för att skicka böter sen ringde han på kvällen fråga om jag hade kommit hem så att hojen inte stod med risk för stäld och sedan sa han att vi skiter i böterna, men tänkt dig för nästa gång. total svättmängd under samtalet med snuten ca 2 liter. PUST

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0