KalleNorton skrev:var noga med att den står helt rakt, spänn fast den så att fjädringen blir helt ihop tryckt, sen sitter den som berget.
Robban W skrev:Här är några kanon tips + ett strålande foto på hur det enkelt ska spännas.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=39460
Om man vill att fjädrarna ska hålla så ska man ej trycka ner fjärdringen i botten! Släng nåt emellan(tillsåggad kub) däck o skrärm så står den stabilt ändåKalleNorton skrev:var noga med att den står helt rakt, spänn fast den så att fjädringen blir helt ihop tryckt, sen sitter den som berget.
Zeb_Macahan skrev:se bild
//jaG
Somehow skrev:Ska köpa hoj snart, men hur spänner man egentligen fast när man transporterar den? ska man ha något särskilt ställ, eller är det bara o ställa den på släpkärran och dra massa spännband?
enhjuling skrev:Varför ha framhjulet snett och bryta i gaffeln??![]()
Zeb_Macahan skrev:Hur hårt tror du att du behöver spänna hojen om jag får fråga?
Erfarenhet visar att det funkar finfint att spänna på så vis och att spänna svagt framåt.. Vill man ställa en hoj till brevid så spänner man bara ett band mellan hojarna och ett från vardera hoj ner i golvet.. står stadigt som f*n
//jaG
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |