Kurvmakaren skrev:
2277929 Såhär ser det ut när bilförarna är på banan....
Loggat med någon form av GPS....
Vissa spår skiljer sig åt men huvuddelen av spåren stämmer med MC.
Det här är en intressant bild som stämmer ganska bra med dom spåren jag kör med vissa korregeringar. Om det är rätt kan man ju diskutera men det går alldeles utmärkt att ta sig runt så. =)
1. Vid kurva 4 (röd fyrkant) vid första punkt 2 borde fler ta sig en titt på. Många kör värsta ytterspåret på väg in i och i BMW-kurvan. Här ser man tydligt att man kan få ett rakt spår in i BMW som man kan använda som bromssträcka tex. I andra punkt 2 skulle jag väl vilja se att man skär apex en aning senare så man inte kommer så nära räcket där. DVS, ta mer höjd o skär senare.
2. Om vi tittar på uppförshårnålen så kör jag nog exakt så och det har väl nackdelen att, precis som på bilden, så kommer man väldigt långt ut till höger i utgången. Samtidigt så finns det en raksträcka där att justera det på.
3. Utgången på nya start och mål skär jag mer så man inte kommer riktigt så långt ut till vänster som på bilden. Dock finns det väldigt gott om asfalt så där kan man ju köra lite som man känner, beroende på om man ska köra om osv...
4. Spåret in i kurva 1 är intressant. Jag skulle rekommendera det vänstraste vänstra av dom svarta spåren på väg in i "procenten" (den kallas så). Många går väldigt högt o nästan tangerar depåutfartslinjen här o det är helt galet. Skär tidigare o håll er nånstans i mitten av banan tills det är dags att skära för att ta sig ut på "bakrakan".
Resten ser ut exakt som jag vill ha det.
R1 racer skrev:
2278135 Och varför?
Meningen är väl ändå att ha kul,lära känna hojen bättre,utvecklas,säkrare körning osv
Han med många rejsputtar menar på att eftersom banan inte är godkänd så är den inte säker. Det han missar i sitt resonemang är att ta en lite noggrannare titt på dom banorna som redan är godkända.
Sen kan man börja ifrågasätta om Svemo varit fulla när dom godkänt vissa banor.
Svemo=säker, yeah right...
Men visst är det så att Sturup inte är fantastiskt säker och en del kan ifrågasättas. Men då får man ta ett beslut. Antingen kör man och är medveten om riskerna och kör därefter, eller så kör man inte alls.
Ert liv, era val!
Jag har gjort mitt val o det syns i mina spårval, har ni gjort era val