Oj oj oj, svårt svårt.
Jag är ändå den som gillar duken mest av alla tripleägare här på SH.com.
Ja vad ska man säga, duken är faktiskt lättare att flicka från sida till sida och känns på det hela taget smidigare. 1-0. Bromsarna tar som ett svin om man gillar att bromsa. Dock är det nya bromsar på tripeln numera så det är väl 1-1 antar jag. Utseende ligger väl hos den som betraktar men jag tycker båda är grymt snygga! Dock får man ju ändra lite på tripeln men det är också det som gör den charmig. Eftermarknadsutbudet är enormt!! Du kan få vad som helt i princip och du kan göra tripeln till DIN triple. 0-1.
Och motorn då? Jo, gillar man twin så gillar man twin. Vill man ha en mjuk motor som vibrerar alldeles lagom och låter grymt på sitt egna sätt. Ja då kanske det är tripeln som gäller. Sen att tripelmotorn knäcker duken alla dagar..ja så är det.
Mer kraft, mer vrid och mer topp. Vissa dukeägare säger att den är ettrig..men det vet jag inte om jag vill hålla med om.
MEN...som sagt, personligen tycker jag duken är en helgrym motorcykel och skulle jag vinna på triss så skulle det vara det första jag gick och köpte. Så egentligen...det är lite hugget som stucket för min del. Du kommer bli helnöjd med båda hojarna! Grymt med attityd, goa att köra och smilefaktorn slutar aldrig att imponera!
Förresten...kolla mitt garage innan du säger att SD:n ser coolare ut med mer attityd.