Lone Wolf skrev:
Krills skrev:2152135Är det någon som har monterat ett crosstyre på sin Speed Triple? Vad blir skillnaden i körställning och körupplevelse isåfall?
Mvh Kristoffer.
selin skrev:2152494Mer upprätt & betydligt bättre..
czech_racing skrev:2152520Hur menar du bättre?
Jag är rätt lång och det känns redan som jag sitter för upprätt, har funderat på att sätta på ett lägre istället.
OT: Skall detta bli officiella III-tråden, jag har då inte sett någon tidigare.....?
Mvh
P.T
czech_racing skrev:2152520Hur menar du bättre?
Jag är rätt lång och det känns redan som jag sitter för upprätt, har funderat på att sätta på ett lägre istället.
OT: Skall detta bli officiella III-tråden, jag har då inte sett någon tidigare.....?
Mvh
P.T
Thermal skrev:2152578
Svar på OT, det låter väl som en bra idé. Har inte sett nån annan tråd heller.
Thermal skrev:2153609Schysta bilder, måste ge mig ner till de trakterna nån gång. Det verkar ju vara underbara vägar där.
Nu till frågan, är det nån som har köpt en rear hugger? Jag undrar om den hjälper något mot stänk upp mot dämparna och sadeln. Körde en bit på blöta vägar idag o jäklar vad skitigt det blir, det stänker ju ända upp på ryggen. Det känns lite onödigt att slänga ut pengar på nåt nåt i onödan som inte hjälper.
selin skrev:2152494Mer upprätt & betydligt bättre..
Krills skrev:2154339Sitter inte crosstyret längre ner så att det blir mer framåtlutad körställning? Vad är det för crosstyre man ska ha isåfall? Tips på märke och modell?
Mvh Kristoffer.
Stoffe skrev:2154339Sitter inte crosstyret längre ner så att det blir mer framåtlutad körställning? Vad är det för crosstyre man ska ha isåfall? Tips på märke och modell?
Mvh Kristoffer.
Fatbar är väl 28mm? Om du köper ett vanligt 22mm borde det passa rakt av i original infästningar.selin skrev:2154402Nej, du höjer styret iom att du byter styrfäste, iaf gjorde jag det för att få dit mitt. Dom skruvar du på orginalfästena. Smidigast så.
Jag har ett Renthal Fatbar. Finns hur mycket som helst att välja mellan, men utan fågelpinne är helt klart snyggast.
Orca69 skrev:2155601Fatbar är väl 28mm? Om du köper ett vanligt 22mm borde det passa rakt av i original infästningar.
Har själv funderat på att byta då jag tycker original har en vinkel som belastar utsidan på händerna för mycket. Har dock inte känt av det än i år, få se efter nån längre tur.
Jag har Triumphs clip-on styre på min istället för orginalet....skulle nog passa dig som är lång...och det är framför allt mycket snyggareStoffe skrev:2154339Sitter inte crosstyret längre ner så att det blir mer framåtlutad körställning? Vad är det för crosstyre man ska ha isåfall? Tips på märke och modell?
Mvh Kristoffer.
En sån här modell finns på Ebay.co.uk tex.maffioso skrev:2155775Skulle behöva ett vitt baklyse till min.. nån som vet var man kan få tag på det?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|