vad for mellan mc man ska ha???

Du bör nog lägga lite mer info vad du är intresserad av:

*)typ av hoj, t.ex sporthoj, motard eller fighter
*)hur gammal får den max vara
*)ska du meka själv eller lämna in
*)vilken försäkring har du råd med (tänk på att dom flesta går på ursprungseffekten. > 100 hästar sporthoj blir DYRT om du är under 20 och bor i stad, ja även om du är under 25 och direkt billigt blir det inte innan du fyllt 40)
*)vilken prisklass tänkte du dig

etc, etc.

om du faktiskt tänkte behålla strypningen så kan det vara vettigt att ta en hoj som inte har så mycket effekt original, funkar bättre då (och är billigare att försäkra), t.ex. supermotarder, ER6or, Sv650 etc. Ska du ha en värsting R1a och dra pluggarna så ... ja köp den. Tänker du skriva den på farsan så avråder jag dig från att berätta det här, det blir många :corn då...

Last edited:
Du bör nog lägga lite mer info vad du är intresserad av:

*)typ av hoj, t.ex sporthoj, motard eller fighter
*)hur gammal får den max vara
*)ska du meka själv eller lämna in
*)vilken försäkring har du råd med (tänk på att dom flesta går på ursprungseffekten. > 100 hästar sporthoj blir DYRT om du är under 20 och bor i stad, ja även om du är under 25 och direkt billigt blir det inte innan du fyllt 40)
*)vilken prisklass tänkte du dig

etc, etc.

om du faktiskt tänkte behålla strypningen så kan det vara vettigt att ta en hoj som inte har så mycket effekt original, funkar bättre då (och är billigare att försäkra), t.ex. supermotarder, ER6or, Sv650 etc. Ska du ha en värsting R1a och dra pluggarna så ... ja köp den. Tänker du skriva den på farsan så avråder jag dig från att berätta det här, det blir många :corn då...

jag har tankt mig en sport eller en motard och jag har hort att sport ar validgt dyra i forsakringen.jag har tankt mig 2002 arsmoddellrna och framat pa bagge sortterna... men jag far itne ah en motard av mamma for jag komemr bara kora pa backhjulet med den och pappa vill att jag ska ha en hd och strypa ner.. och dom vill itne att jag ska kora sport for da kommer jag kora ihalj mig...jag kor motocross pa fritiden sa jag akn handskas med stora maskiner.jag far se vad det blir for nat..jag e i usa nu sa jag kan inte skriva o a a..tack for du svarade pa traden..

Vi får ju inte glömma att hälsa dig välkommen hit till SH!!

:corn

jag har tankt mig en sport eller en motard och jag har hort att sport ar validgt dyra i forsakringen.jag har tankt mig 2002 arsmoddellrna och framat pa bagge sortterna... men jag far itne ah en motard av mamma for jag komemr bara kora pa backhjulet med den och pappa vill att jag ska ha en hd och strypa ner.. och dom vill itne att jag ska kora sport for da kommer jag kora ihalj mig...jag kor motocross pa fritiden sa jag akn handskas med stora maskiner.jag far se vad det blir for nat..jag e i usa nu sa jag kan inte skriva o a a..tack for du svarade pa traden..

Ok, jag skulle kolla närmare på två som jag nämnt tidigare, Sv650 och ER6 som är relativt billiga att försäkra, svänger bra och har tillräckligt med effekt, speciellt om dom ändå ska strypas. Vilken av dessa man föredrar är en smaksak, ER6 är modernare men (i mitt tycker) betydligt fulare ...

Tillräckligt lite sporthojar för att pappa ska bli glad, tillräckligt mycket för att du ska åka ifrån större moppar när det svänger...

HD om du vill vara först vid rödljusen!!
/J

Än mer om du vill vara sist kvar :tungan

Last edited:
Hornet 600!!! Bra försäkring genom IF, förvånansvärt bra bottendrag med strypning, men dör förstås på höga varv, men går helt ok!!

köp min eller så satsar du på en er6-n grymt skön hoj att köra på bakhjulet med ;) ett fatbar styre på en sån och en annan pipa sedan är den otroligt busig. lite pengar för en ny hoj och grymt roligt.:yoparty

Last edited:
Ok, jag skulle kolla närmare på två som jag nämnt tidigare, Sv650 och ER6 som är relativt billiga att försäkra, svänger bra och har tillräckligt med effekt, speciellt om dom ändå ska strypas. Vilken av dessa man föredrar är en smaksak, ER6 är modernare men (i mitt tycker) betydligt fulare ...

Tillräckligt lite sporthojar för att pappa ska bli glad, tillräckligt mycket för att du ska åka ifrån större moppar när det svänger...

Än mer om du vill vara sist kvar :tungan

oki.. jag ska kolla upp det.och det hade varit roligt med en motard och jag kollade med pappa och han sa att du far bestam sjalv.....

Jo det har du rätt i, jag brukar bjucka på lite försprång innan jag steker dom :hihi

/J

Inget skänker ett större inre lugn än livslögnens behagliga töcken. :hihi

/J

oki hahahah. pappa hade lite problem att komma om mig nar vi tavlade och da var den stropt....

köp min eller så satsar du på en er6-n grymt skön hoj att köra på bakhjulet med ;) ett fatbar styre på en sån och en annan pipa sedan är den otroligt busig. lite pengar för en ny hoj och grymt roligt.:yoparty

oki..jag funderar pa en motard. fa se vad som blir och jag ska kolla upp hur eb er6 ser ut...

Hornet 600!!! Bra försäkring genom IF, förvånansvärt bra bottendrag med strypning, men dör förstås på höga varv, men går helt ok!!

oki men jag vill ha en mc som gar bra i alla varv...

Last edited:
Köp vad som helst förutom en R1, annars kommer du köra ihjäl dig dIreKct! :mad:

Köp vad som helst förutom en R1, annars kommer du köra ihjäl dig dIreKct! :mad:

mmm jag funderar pa en motard.

H-D cyklar och liknande ÄR mellanklass hojjar, en vespa kör ifrån dem.....:arsele

ja vaddå man måste jävvlas när man är bakis:) :)

jo det ar ju sant:yoparty vad for mc har du??

Det är svårt att ta sig förbi snorisar som vinglar över hela vägen, safety first!
/J
jo det ar ju sant....

Last edited:

oki men jag vill ha en mc som gar bra i alla varv...

Den går ju bra där den går, bara att den inte varvar mer än 7000 ist för 13000. Vet inte var du ska hitta en strypt hoj som går som en ostrypt??? Den effekt som är är ju och horneten har en väldigt jämn kurva ända från botten, det var så jag menade.

om du ska köpa sporthoj å de inte får vara dyrt så tycker jag du ska kika på en gixxer 97-98-99 de kostar inte så mycket ( gäller alla cyklar runt de årtalen ) över 00 börjar de kosta desto mer tyvär :(

motard, KTM eller husa, jag hade en husa, bara tok meck men bra knuff i maskin.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti