Nåt slags skydd på bromsvätskebehållarna?!?

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Sett att visa har nått som liknar ett skydd på bromsvätskebehållarna (ser ut som svettband) Detta har jag sett på TT mm.

Why? :confused:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
I dom flesta fallen är det för att det ska se coolt ut, men vitsen är att det ska suga upp bromsvätskan om man går omkull, så man slipper få lack och all plast förstörd av bromsvätskan.

• Gilla
Reaktioner: MrC

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
För att det ser rejsigt ut...

Bromsvätska är frätande vilket är obra för lack osv och mudden är väl till för att försöka hindra att locket åker av vid vurpa eller dylikt samt suga upp eventuellt läckage/spill!

Kollar du noga så har tom cyklarna i MGP detta men det kan nog lika väl vara för en till reklamplats!

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
I dom flesta fallen är det för att det ska se coolt ut, men vitsen är att det ska suga upp bromsvätskan om man går omkull, så man slipper få lack och all plast förstörd av bromsvätskan.

Låter som bromsvätskan blir ens sista problem med tanke på all asfalt hojen glider på? :va

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Låter som bromsvätskan blir ens sista problem med tanke på all asfalt hojen glider på? :va

Varför fördärva mer än nödvändigt? Jobbigt om man får en massa bromsvätska på den plast och lack som klarat sig. Eloxerade ytor blir inte heller så fina av bromsvätskan.
Med tanke på vad ett svettarmband kostar jämfört med en kåpdel kan det snabbt bli lönsamt.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Nej, man sätter ett svettband där för att det är 25 resor bättre att torka flugor med än handskarna :fakta

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag ser framför mig hur "Hello-Kitty" svettbanden i rosa blir slutsålda i sommar!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag ser framför mig hur "Hello-Kitty" svettbanden i rosa blir slutsålda i sommar!

På Harleys använder vi såna härna svettband på bromsvätskebehållaren.

images

Nej, man sätter ett svettband där för att det är 25 resor bättre att torka flugor med än handskarna :fakta

:va

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4

Du är ute & kör.. Splash så har du den där pheta Roslagsflugan smetad över halva visiret, och mitt i synfältet såklart. Har man precis kört om Sportbike på yttern så har man inte tid att stanna (sist fram pröjsar kaffet). Man måste således bli av med flugan i farten!

Är man inte lika tävlingsinriktad så kan man ev. vänta tills nästa rödljus. Men hur som så är ett frottéliknande material alltid bättre än en skinnhandske när det kommer till att torka bort insekter. När det dessutom sitter på styret så kan man göra det i farten också.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Snälla Jörgen, gör det!

Det vore bara så jäkla fett, totalt oabsorberande och fyller ingen funktion alls, men fan så mycket attityd!

I synnerhet inte på behållarna på mina broms- och kopplingsgrepp :D

t_21-005-OB.jpg

Du är ute & kör.. Splash så har du den där pheta Roslagsflugan smetad över halva visiret, och mitt i synfältet såklart. Har man precis kört om Sportbike på yttern så har man inte tid att stanna (sist fram pröjsar kaffet). Man måste således bli av med flugan i farten! Med handsken smetar man ju ut den över hela visiret, medans svettbandet torkar lika rent som om du stannat och haft trasa & vatten.

Är man inte lika tävlingsinriktad så kan man ev. vänta tills nästa rödljus. Men hur som så är ett frottéliknande material alltid bättre än en skinnhandske när det kommer till att torka bort insekter. När det dessutom sitter på styret så kan man göra det i farten också.

Spikarna repar ju som fan :va

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Är det Biltema universalhandtag? Såg ju helt ok ut.

Japp, Biltema har även en nice backspegel till dessa grepp, samt överfall med inbyggd blinkers och hel/halvljusomkopplare:)
Allt utom spegeln säljs dock bara i Tumba-filialen

attachment.php

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...