Tummen upp för Trygg-Hansa

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Tappade min hjälm i marken för ngn dag sedan så att det blev märken!. Ringde idag till TH o sa att detta hade hänt, hon som jag pratade med frågade vad den kostade ny o jag sa då 5.500:-, ok sa hon då.

Sedan gav hon mig ett Lösenord samt skickade ett mail med en länk till ngt som heter Scalepoint. Skrev in lösenordet samt mitt kontonummer. Fick sedan en bekräftelse på att 4.500:- är på mitt konto inom tre bankdagar . Allt detta gick på under 2 minuter. Den skadade hjälmen kunde jag behålla! Fy fan va bra ! :banana ....

Detta gick på min H-Förs !

Det är så här det ska funka !

ZXRMANNEN skrev:
Tappade min hjälm i marken för ngn dag sedan så att det blev märken!. Ringde idag till TH o sa att detta hade hänt, hon som jag pratade med frågade vad den kostade ny o jag sa då 5.500:-, ok sa hon då.

Sedan gav hon mig ett Lösenord samt skickade ett mail med en länk till ngt som heter Scalepoint. Skrev in lösenordet samt mitt kontonummer. Fick sedan en bekräftelse på att 4.500:- är på mitt konto inom tre bankdagar . Allt detta gick på under 2 minuter. Den skadade hjälmen kunde jag behålla! Fy fan va bra ! :banana ....

Detta gick på min H-Förs !

Det är så här det ska funka !
Behövde du visa kvitto? Nån avskrivning d v s gammal hjälm = mindre värde?

RW skrev:
Behövde du visa kvitto? Nån avskrivning d v s gammal hjälm = mindre värde?

Som jag skrev, jag bara sa att jag hade tappat hjälmen o vad den kostade . Köpte hjälmen Nov förra året. Nej ingen avskrivning .. Som sagt jag fick 4.500:- utbetalt direkt !

Silwer skrev:
kvitto lär de väl begära?

Vill de inte se hjälmen med?

Annars kan man ju ta ut extrahjälmar till höga värden.

Som sagt, jag behövde inte visa ngt alls! Nej att skicka tillbaks hjälmen var det aldrig tal om !

rookie skrev:
Öhh du uppgav att den kostade 5500:- och du fick 4500:-...det är väl en avskrivning på 1000:- då? :va

Självrisken på min hemförsäkring är 1000:- , detta dras ALLTID ! ..

Jag köpte hjälmen ny för 3.900:- så jag tjänar 600:- :yoparty

PMR skrev:
Då kommer väl alla att försöka få ut en ny hjälm nurå.......

Hmm försöka? Jag skall åka o köpa en ny i helgen o betala med pengarna jag fick !.

Hmm fick bara ett par smårepor på min hjälm så jag kan ju fortfarande ge den till ngn eller ha den som xtra hjälm när ngn ska åka !

ZXRMANNEN skrev:
Självrisken på min hemförsäkring är 1000:- , detta dras ALLTID ! ..

Jag köpte hjälmen ny för 3.900:- så jag tjänar 600:- :yoparty

Först när man läste så tänkte man ungefär: "Vad skönt att det löste sig för honom."
Efter det här inlägget så undrar man hur du är funtad. Skryter om dina försäkringsbedrägerier. En liten summa förvisso men det är ändå inte så snyggt tycker jag.

Goodstuff skrev:
Först när man läste så tänkte man ungefär: "Vad skönt att det löste sig för honom."
Efter det här inlägget så undrar man hur du är funtad. Skryter om dina försäkringsbedrägerier. En liten summa förvisso men det är ändå inte så snyggt tycker jag.

Det blir bra när TH begär in kvittot på hjälmen efter att de läst det här....

Goodstuff skrev:

IOM att du utalar dig som en tomte så skall jag vända på steken o svara korrekt o konkret!. Jag sa till TH att hjälmen idag kostar 5.500:- men när jag köpte den så fick jag rabbat mao så gav jag inte 5.500:- för den. Då svarade hon att det inte spelar ngn roll utan vad kostar den idag?!. Då sa jag igen att IDAG kostar hjälmen 5.500:- men jag gav inte det! Jag sa att jag kunde försöka att få rabbat men att jag inte var säker på att få det då jag köpte ställ osv samtidigt som hjälmen o därmed fick ett bättre pris ! Så jag har inte gjort ngt fel alls , jag har varit så korrekt o ärlig som möjligt men jag är ju INTE TOTALT :kocko så att jag säger att jag inte vill ha 4.500:- utbetalt ! Du kanske fortfarande anser att jag gjorde fel, hmm ja men då är det du som är en aning funtad ! Med all välmening såklart ! :lol

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick