Tappad hjälm

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
hittade kvittot på min tappade hjälm tänkte om man kan få ut ny? har längre ingen mc därmed inte heller nån försäkring. har hört talas om att man kan få ut på hemförsäkringen stämmer detta? hur går ja tillväga isåfall?

Jag tappade min hjälm på semestern men enligt If så gällde det inte - hade krävts drulleförsäkring. Undrar fortfarande om det var helt rätt av dem.

Nicke skrev:
Jag tappade min hjälm på semestern men enligt If så gällde det inte - hade krävts drulleförsäkring. Undrar fortfarande om det var helt rätt av dem.

Oxbajs!

Min hjälm åkte i backen efter att några kräk gjort inbrott i mitt vindsförråd.
Den åkte ner från en hylla & rakt i backen vilket ledde till att det blev en bit som lossnade ur ytskiktet. Det tog väldigt lång tid, men IF löste in hjälmen mot en helt ny Arai RX7-XX. (Likadan som tidigare).

Anledningen till att det tog tid var att de försökte skicka den till Arai i japan för att laga den !!! för de trodde inte att det var så farligt. Men icke, hjälmen ansågs vara förbrukad.

Så visst kan du få ny av IF, såvida de inte ändrat reglerna efter detta!

/X-up

Måste ha drulleförsäkring (eller va f**n det heter för finsmakarna), tecknade själv en sådan på nya hemförsäkringen en månad sen. Kostar cirkus 400kr per år.

Nu kan jag kasta mobilen i golvet.

kan även vara så att jag inte tänker kasta mobilen i golvet.

Jag har de här tilläggen nu, "otur" fixade jag efter jag inte fick nåt.

- Olycksfall
- Otur exklusive golf
- Bostadsrätt

X-up skrev:
Oxbajs!

Anledningen till att det tog tid var att de försökte skicka den till Arai i japan för att laga den !!! för de trodde inte att det var så farligt. Men icke, hjälmen ansågs vara förbrukad.

/X-up

fattar inte ett försäkringsbolag att hjälmen är förbrukad om det börjar ytskicktet börjar lossna så tycker jag du ska byta försäkringsbolag eller säga till asena hur fan det ligger till.. vill dom ha på sig en sån hjälm då låt dom prova.. jag gör det inte! :rolleyes:

X-up skrev:

"Ursäkta, men vill ni sälja en ny dyr hjälm extra, eller ...."

Last edited:
UrbanTiger skrev:
Jaha.
Din hjälm enligt kvitto = 1900:-
Avdrag 20% år 1 = -380:-
Självrisk = -1000:- (kanske mer)
==========================
Du får ut 580:-

Det räcker nog inte i handpening på en sånn där Arai som du spanat in :gnissla

Tror inte dom gör avdrag på hjälmar,dom gjorde inte det på min iallafall fick tillomed ut mer än vad jag gav för den för 6år sen..

Iofs inte på hem försäkringen bör tilläggas..

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick