jboive
Pjååår Räijsing
Efter att ha åkt och slangat med både sporthoj och SM ett antal kilometer har jag nu äntligen(?) utökat vagnparken med en Aprilia SR50 DiTECH 01:a.
Helt original så när som på annan bricka i variatorn, som jag förstod. Gör just nu 75 enligt mätaren som jag antar +:ar friskt(?).
Så till den springande punkten hur får man upp eländet på slangen? Var ute och provade i dag i en uppförsbacke, men det vill sig inte. Sitter så långt bak det går och har provat att hålla in bromsen för att få mer driv men variatorn slirar ju så pass att det aldrig blir något riktigt ryck även om den drar piggt.
Går det att slanga med en original eller är det trim som gäller?
Hur göra? Tips, råd och länkar till både teknik och trim mottages tacksamt.
/Raid
Helt original så när som på annan bricka i variatorn, som jag förstod. Gör just nu 75 enligt mätaren som jag antar +:ar friskt(?).
Så till den springande punkten hur får man upp eländet på slangen? Var ute och provade i dag i en uppförsbacke, men det vill sig inte. Sitter så långt bak det går och har provat att hålla in bromsen för att få mer driv men variatorn slirar ju så pass att det aldrig blir något riktigt ryck även om den drar piggt.
Går det att slanga med en original eller är det trim som gäller?
Hur göra? Tips, råd och länkar till både teknik och trim mottages tacksamt.
/Raid