Dum idé tävla med TL 1000 S?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Planerar att lägga vantarna på ett lagom udda men någorlunda konkurrenskraftigt objekt att köra Rookie1000 med nästa år. Funderar på en TL 1000 S. Kan det vara något? Eller är det bara en dum dröm som kommer göra mig besviken?

Bifogat

• tls00071.jpg
    tls00071.jpg
    61.8 KB · Visningar: 1,030

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Passar inte R motorerna bättre för trimmning och dessutom har dom ju en "båt" orginal så du slipper skaffa det.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Nyteknik skrev:
Planerar att lägga vantarna på ett lagom udda men någorlunda konkurrenskraftigt objekt att köra Rookie1000 med nästa år. Funderar på en TL 1000 S. Kan det vara något? Eller är det bara en dum dröm som kommer göra mig besviken?

Eller varför inte en hyfsat konkurrenskraftig R1:a som det dessutom går att hitta reservdelar till när du kraschar :rolleyes:

Bifogat

• img_0730_2.jpg
    img_0730_2.jpg
    61.1 KB · Visningar: 981

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Nyteknik skrev:

Konkurrenskraftig, tveksamt. Men det behöver ju, trots det, inte göra dig besviken.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Det där är inte en sån TL du hittar överallt! Är ju tex inte chassie... Jag tycker det hade varit coolt! Köp, bygg båt o tävla!!!

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Tror säkert att du får kul, och så kommer du att få 'fans' p.g.a du har det maffigaste ljudet på banan :tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
TL1000S är väl ändå välkänd som en av de sämsta motorcyklarna i modern tid? Den ramen, den bakfjädringen... Du gör det bara svårare för dig, skulle jag tro. Bit i sur-dolmen och köp en R1, effektivaste Rookievapnet skulle jag tippa.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Re: Re: Dum idé tävla med TL 1000 S?

ZoulFly skrev:
Eller varför inte en hyfsat konkurrenskraftig R1:a som det dessutom går att hitta reservdelar till när du kraschar :rolleyes:

Såklart det förväntade och mest praktiska valet. Men jag vill köra något udda och gärna en twin. Att hitta reservdelar till en TL 1000 S borde inte vara svårt. Modellen har sålts i stora mängder och många har skrotats.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oscar skrev:
Det där är inte en sån TL du hittar överallt! Är ju tex inte chassie... Jag tycker det hade varit coolt! Köp, bygg båt o tävla!!!

Jag vet att TL:en på bilden är extremt udda. Själv hade jag tänkt mig en i originalskick men med typisk racespecifikation.

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag tvivlar starkt på att det går att hänga med i R1000-toppen med en så pass gammal twin. Millen är väl egentligen den enda hoj med 2 cylindrar för lite som hänger med hyfsat redan utan att behöva trimmas ordentligt.

Tro mig, 4'orna är ruggit snabba!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Re: Dum idé tävla med TL 1000 S?

Nyteknik skrev:
Såklart det förväntade och mest praktiska valet. Men jag vill köra något udda och gärna en twin. Att hitta reservdelar till en TL 1000 S borde inte vara svårt. Modellen har sålts i stora mängder och många har skrotats.

Det som är tråkigt i det sammanhanget är ju om du blir biten och vill tävla MYCKET. Då är det inte roligt att få materialstryk.

Sen kan jag inte komma ihåg någon mc-modell som fått så otroligt mycket kritik för chassiet som den. ¨

Men udda är fräckt!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Mattias skrev:
TL1000S är väl ändå välkänd som en av de sämsta motorcyklarna i modern tid? Den ramen, den bakfjädringen... Du gör det bara svårare för dig, skulle jag tro. Bit i sur-dolmen och köp en R1, effektivaste Rookievapnet skulle jag tippa.

Jag har ingen egen erfarenhet av modellen, men är ganska säker på att ryktet om dess okörbarhet är betydligt överdrivet. Ungefär som det sägs att R1 har dåliga bromsar, svårigheter att ändra riktning och inte går att köra utan en styrdämpare. Man får bita ihop! :cool:

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
men om du jämför med en sp1 eller 2 så kan du lika väl ta 1000s för de är minst sagt lika trötta båda 2,båt inns att köpa på sracing till den ändå.
gsxr 1000 eller r1 är det som gäller

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
OM du vill köra med den så gör det men förvänta dig inga underverk. Vi får väl slåss om sistaplatsen. ;)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Får kanske tänka om. Frågan är ju vad som är värst: Att få materialstryk i varje race och bli ifrånkörd av sämre förare. Eller att köra med en dussinhoj. Synd att det inte finns en klass enbart för tvåcylindriga hojar.

Goodstuff skrev:
OM du vill köra med den så gör det men förvänta dig inga underverk. Vi får väl slåss om sistaplatsen. ;)

Ska du köra TRX:en i Rookie 1000 nästa år?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras