Som oftast varje vår så blir man bra sugen på att skaffa sig ett alternativ till enduro/motardhojen och just nu är hojarna som intresserar mig mest: VTR1000, SV1000S, GSX-R 1000, YZF R1. D.v.s 2 st twin hojar och 2 st fyror. Som favorit just nu har jag Gixxern men det kan ändras beronde på vilka parametrar jag kommer fram till är viktigast, glida runt på stan och skjutsa, twin-sound, eller att ha max trycka i motorn samt väghållning.
Vad säger ni erfarna, om man kört/ägt båda typerna av hojar d.v.s twin resp. fyror, vilken typ av hojar tycker ni ger mest körglädje om man väger ihop resp. modells styrkor/svagheter. Twinhojarna jag kollat på står lägre i inköpspris vilket gör dem attraktiva (är inne på att köpa en -02 eller nyare).
Finns det tillräckligt med pulver i twinnarna för att man inte ska tröttna på dem redan första sommaren? Chassit på fyrorna jag nämner verkar också vara något mer påkostade med USD gaffel fram, är det något man märker på landsvägen ifall man pressar hojarna hårt?
Har kört hoj sedan jag var knatte, men mest har det blivit enduro/cross samt motard på senare tid. Har luftat en del 2-taktare på Gelleråsen/Anderstorp men aldrig en supersporthoj.
Tacksam för alla tips!
Vad säger ni erfarna, om man kört/ägt båda typerna av hojar d.v.s twin resp. fyror, vilken typ av hojar tycker ni ger mest körglädje om man väger ihop resp. modells styrkor/svagheter. Twinhojarna jag kollat på står lägre i inköpspris vilket gör dem attraktiva (är inne på att köpa en -02 eller nyare).
Finns det tillräckligt med pulver i twinnarna för att man inte ska tröttna på dem redan första sommaren? Chassit på fyrorna jag nämner verkar också vara något mer påkostade med USD gaffel fram, är det något man märker på landsvägen ifall man pressar hojarna hårt?
Har kört hoj sedan jag var knatte, men mest har det blivit enduro/cross samt motard på senare tid. Har luftat en del 2-taktare på Gelleråsen/Anderstorp men aldrig en supersporthoj.
Tacksam för alla tips!