Holger skrev:Hur är dessa hojar jämfört med varandra? för o nackdelar? har bara erfarenhet av ena själv.
Holger skrev:Hur är dessa hojar jämfört med varandra? för o nackdelar? har bara erfarenhet av ena själv.
Silwer skrev:jag kan aldrig tänka mig att TLRen har några fördelar över R1an annat än mer vrid på lägre varv och ljudet som vissa vill ha, kanske är även bromsarna är bättre än R1ans som ju är okänsliga.
Annars är den väl egentligen sämre på allt, givetvis beroende på vad man söker.
Tyvärr har jag bara kört TLS modellen och den är väl lite klenare men i stället lättare, har annan ram mm så det är kanske inte samma sak.
p.grip skrev:Men att det ska vara så svårt att jämföra två hojar utan att det blir en "min pappa är starkare än din"-diskussion.
Försök gärna vara sakliga om det går.
( Är oxå lite intresserad av ursprungsfrågan. )
Silwer skrev:R1 växellådorna rasar inte på beställning, det är handhavandefel helt enkelt.
Sen det här med hojens vanlighet är ju bara trams när man ska välja sin hoj tycker jag, ska man ta en sämre för att den är ovanlig?
TLR försvann väl som modell tom utan uppföljare vad det ser ut?
Smaken är olika men nog är det en stridsvagn det där?
Tja jag ser inte vad som är bättre med TLRen helt enkelt, ljud och känsla o själ o sånt har jag aldrig riktigt brytt mig om och det finns det väl mer av i nån italiensk hoj isf, för då är väl ändå en japstwin bara en halvmesyr?
1LiterDuckEater skrev:Trams? kanske men jag tycker det är mer trams att bara välja hoj efter vad som är snabbast och framförallt när det handlar någon sekund i bästa fall. Hur många kan utnyttja en 1000 kubiks sporthoj? själv ligger jag långt ifrån att utnyttja min TLR, stridsvagn, båt, traktor osv.... kommer inte ihåg allt som den kallats. Sämre? Ja det stämmer men hur mycket sämre? spelar ju ingen roll hur bra hoj du har om du inte kan köra den. Jag tycker känslan är viktigare än prestanda och mitt hjärta klappar fortare för 2 cylindrar än för 4. Akta er för TL-maffian vi är starka.......
Tja jag trodde förstås det var standardhojar som avsågs?PutteLiten skrev:Vad jag menade Silwer är att du ska sluta utala dig om saker du inte vet något om...
Det finns mkt enkla och gratis medel att ända på en TLR så att den blir mer lättsvängd. Bara för att den är felinställd från fabrik så betyder det inte att hojen i sig är kass...
(Fast, bakdämparen är kass... )
Och, nej en R1a är inte sämre på något vis för att det står en i varje gathörn. Men JAG tycker det är tråkigt att ha samma hoj som alla andra.
Hade det varit en kass hoj hade det ju knappast sålts så många...
Det är en kanon hoj på många sätt, fast jag vill inte ha en för det.
TLR fanns i 5 år (1998-2003, dock inte i Sveige) helt oförändrad och sålde bra hela tiden (utom sista året) så så dålig kan den ju inte varit...
Och den offrades på Gixxer altaret så fort det blåste snålblåst på ekonomiavdelningen.
Kan inte utala mig om R1 förare hanterar sina växlelådor på annat sätt än övriga sporthojs samfundet, men de rasar oftare. Mekankiskt fel eller inte, så bör man känna till detta om man köper en äldre R1a (de nya är säkret hur bra som helst, men det var väll knappast de han frågade om??)
Kan ju vara så att fler squids köper R1a och misshandlar dem mer?
PutteLiten skrev:Inte Gixxer 1000 - Gixxer 750 altaret... Det var ju 99 som offret skedde...
Jag menade orginal oxå. En TLR kräver mer kunskap att ställa in än vad journalisterna som provkörde den 98 hade.
georg skrev:Hej allihopa!
Det är jag som är brodern.
Jag väljer inte mellan tlr och r1 (tycker inte om r1)
Då jag alldrig kört en tlr så är det inressant och veta lite om skillnaden mot r1
men jag kommer nog att köpa en tlr i vilket fall.
PutteLiten skrev:- R1a, växellåda som rasar på beställning
...
georg skrev:Hej allihopa!
Det är jag som är brodern.
Jag väljer inte mellan tlr och r1 (tycker inte om r1)
Då jag alldrig kört en tlr så är det inressant och veta lite om skillnaden mot r1
men jag kommer nog att köpa en tlr i vilket fall.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |