Transponder beställning 2007 på www.roadracing.se

sandstream

Guest
Från och med 2005 måste alla A-förare och från och med 2006 även alla B-förare (undantaget 125 junior) ha egna AMB-transpondrar vid samtliga SM deltävlingar.

Stämmer det verkligen?
Om jag tolkat Lodnert rätt så kommer Svemo att hålla med låne-transponders till B-förare som kör sitt första år även 2007.

Emsan

I may look busy, but I´m just confused!
Gick med
29 Sep 2005
Hoj
Hojlös
inte nog med att men måste lösa ut licensen för att träna så måsta man köpa en svindyr liten svart plastbit som blinkar...

/Ozto på tjejens konto

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
inte nog med att men måste lösa ut licensen för att träna så måsta man köpa en svindyr liten svart plastbit som blinkar...

/Ozto på tjejens konto

Försök se det som att du köper dig bekvämlighet. Det är riktigt skönt att slippa stanna för att låta funkisarna ta av eller sätta på transpondern varje gång man ska köra av eller på banan. Dessutom går ju plastbiten att sälja när du inte vill ha den längre! :tummenupp

/oscar på sitt eget konto

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Försök se det som att du köper dig bekvämlighet. Det är riktigt skönt att slippa stanna för att låta funkisarna ta av eller sätta på transpondern varje gång man ska köra av eller på banan. Dessutom går ju plastbiten att sälja när du inte vill ha den längre! :tummenupp

/oscar på sitt eget konto

ok!
Jag har ju inte tävlat än så jag vet ju inte riktigt hur det går till med transponderhyra...

/ozto på sitt konto

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Från och med 2005 måste alla A-förare och från och med 2006 även alla B-förare (undantaget 125 junior) ha egna AMB-transpondrar vid samtliga SM deltävlingar.

Stämmer det verkligen?
Om jag tolkat Lodnert rätt så kommer Svemo att hålla med låne-transponders till B-förare som kör sitt första år även 2007.

Det enda skrivna om just detta jag har hittat är noteringar från domarkonferensen i november 06, där står det att de enda som kostnadsfritt får låna är 125 Jnr, andra som inte har egna kan hyra för 500 kr per helg, inget om att första års förare får låna gratis.
Men som sagt, detta är taget från noteringar, inte från ett godkänt protokoll.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
ok!
Jag har ju inte tävlat än så jag vet ju inte riktigt hur det går till med transponderhyra...

/ozto på sitt konto

Det brukar nog inte vara så att du måste hyra lämna en deposition, men transpondern måste ju ändå monteras av och på mellan passen (om arrangören inte har transpondrar till alla dvs), och när R600-1000 ska ut så är det ofta MÅNGA hojar som står i kö för att få komma ut på banan. Det är väl investerade pengar!

...andra som inte har egna kan hyra för 500 kr per helg...

Om det stämmer så är det ju inget annat än ett rån!

Last edited:

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Det brukar nog inte vara så att du måste hyra lämna en deposition, men transpondern måste ju ändå monteras av och på mellan passen (om arrangören inte har transpondrar till alla dvs), och när R600-1000 ska ut så är det ofta MÅNGA hojar som står i kö för att få komma ut på banan. Det är väl investerade pengar!

Om det stämmer så är det ju inget annat än ett rån!

2006 var det säkert 70% i R600 som hade egen transponder så det var inget stort problem med köer uppfattade jag.

500kr för en helg är som sagt snuskigt mycket!

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Vart på hojen funkar det att montera en transponder? Kan man gömma den under sadeln t.ex eller måste den vara synlig mot depån för att fungera? Om man kan gömma den under sadeln är det ju lika bra att ha DP varianten så kan man ju bara glömma bort den och slippa tänka på att ladda osv.

sandstream

Guest
Det enda skrivna om just detta jag har hittat är noteringar från domarkonferensen i november 06, där står det att de enda som kostnadsfritt får låna är 125 Jnr, andra som inte har egna kan hyra för 500 kr per helg, inget om att första års förare får låna gratis.
Men som sagt, detta är taget från noteringar, inte från ett godkänt protokoll.
Okej, ska kolla med Lodnert igen.

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
Det enda skrivna om just detta jag har hittat är noteringar från domarkonferensen i november 06,

Ursäkta att jag lånar tråden men har du fler noteringar från den konferancen
typ varför de inte tog hänsyn till förarnas protest angående 250 sp tex:va
för allt som oftast är de så att vad de kommer överens på domarekonferancen är vad som gäller för nästa år.

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Ursäkta att jag lånar tråden men har du fler noteringar från den konferancen
typ varför de inte tog hänsyn till förarnas protest angående 250 sp tex:va
för allt som oftast är de så att vad de kommer överens på domarekonferancen är vad som gäller för nästa år.
Såna saker tog vi inte upp på konferensen utan det tar sektionen beslut om.
Mina anteckningar finns på lms.se att läsa för den nyfikna.

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Vart på hojen funkar det att montera en transponder? Kan man gömma den under sadeln t.ex eller måste den vara synlig mot depån för att fungera? Om man kan gömma den under sadeln är det ju lika bra att ha DP varianten så kan man ju bara glömma bort den och slippa tänka på att ladda osv.

Eftersom du går i mål med transpondern är det säkert bättre att ha den längre fram, på gaffelbenet t ex. better safe than sorry

dfalemo

falemo-racing.se
Gick med
31 Dec 2003
Hoj
R1
Körde min första säsong i Rookie1000 2006, tror det var likadant förklarat då med att 125 fick låna men att det inte var något förklarat om dom övriga klasserna, ringde och hörde, fick svaret att kör man första året så får man låna. Så säsongen 2006 fick jag låna transponder vilket gick alldeles utmärkt, däremot måste man köpa ett transponder fäste som jag hade missat och fick betala 100 spänn för på Anderstorp. Dyrt för en liten plastbit.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...