:öl styling tips önskas!! TÄVLING

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
:confused: jag söker med lykta för bra lösningar till min Suzuki tlr 1000 -00 men finner inget som känts helt rätt, vill ha en ren lösning bak så jag kan placera plåten långt inne utan att det skall bli en stygg klack kvar och gapa, samt en lösning som passa med tailen dvs ljus mm. Hugger har jag en i kolfiber och färgen på bågen är gul/svart. Kanske kan vi start en tävling om vem som finner den coolaste lösningen :öl

VEM FINNER DEN FESTASTE LÖSNINGEN TILL MIN MC? HEMLIGT PRIS UTLOVAS..

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2005 KTM 625
Varför inte en sån här från www.eurobikes.com. Har själv en svartgul TL och funderar på att köpa en sån, gillar att man har original lampan kvar.

Bifogat

• tlr-1.jpg
    tlr-1.jpg
    42.7 KB · Visningar: 1,037

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Davo skrev:
Varför inte en sån här från www.eurobikes.com. Har själv en svartgul TL och funderar på att köpa en sån, gillar att man har original lampan kvar.

Håller med dig. Har en gul/svart -00 och undrar om jag skall välja en svart el. en gul? Det går ju fan inte ringa dem, undrar ju över en del saker som tex lev. tid. Kanske ska vi beställa saker i hop? Vart kommer du i sånt fall montera skylten, plåten?

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2005 KTM 625
Pappsen skrev:
Håller med dig. Har en gul/svart -00 och undrar om jag skall välja en svart el. en gul? Det går ju fan inte ringa dem, undrar ju över en del saker som tex lev. tid. Kanske ska vi beställa saker i hop? Vart kommer du i sånt fall montera skylten, plåten?

Om du väljer mellan svart eller gul hade jag tagit svart direkt, har du inte funderat på en i silver? Du har ju ändå silver längst ner på plasten bak. Jag kommer nog att köpa en i svart om jag köper en, och om jag inte gillar det så kan jag ju alltid lacka den í silver. Om du vill ringa och fråga nåt kan du alltid prova att ringa Rhencullen i England då dom säljer JMV´s bodywork (är ju bättre att handla från England än från USA eller annat icke EU land så slipper man garanterat problem med tullen) Rhencullen

Lägger med en bild från Extreme Graphic Moto Design så får du se hur det blir med silver också.

Edit: Jag kommer med största sannolikhet att montera skylten ungefär där den brukar sitta, alltså inte i hjulhuset. Kommer nog att fixa skyltbelysning också, varför ge farbror blå en anledning att klaga eller skicka iväg en på ombesiktning?

Bifogat

• tlr%20undertail.jpg
    tlr%20undertail.jpg
    40.2 KB · Visningar: 983
Last edited:

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Blande dessa två alt. tycker jag att den från Rhencullen verkar coolast. Orginal lyset passar formässigt skit bra tycker jag. Tror jag slår till på den lösningen, fast jag är lite osäker på vart blinkers placeringen blir bäst. Kanske i luftintagen. Hört att citroen c5 sidoblinkers ska passa fett??

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Boys, har ni jättebrådis med beställningen? Jag har en blåvit -00 på gång och skulle isåfall gärna beställa ihop med er.

Pappsen, vilken hugger är det du har? Skulle gärna vilja ha en i coooolfiber-look.

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
http://www.rhencullen.co.uk/undertra.htm kolla in Topline lösningen tex den i silver på bilden. Den är fet och man slipper fula blinkers vi sidan, COOL, CLEAN! Anledningen till att det bör beställas snart är att lev. tiden nu är fyra veckor och den blir garanterat längre till våren! Klar vi kan beställa i hop, kanske kan vi pruta lite. Jag kan vara ganska len i käften :D jobbar med försäljning :crash van att masa på folk :p

Vilken lösning finner du snyggast etc.

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2005 KTM 625
J-Bone skrev:
Boys, har ni jättebrådis med beställningen? Jag har en blåvit -00 på gång och skulle isåfall gärna beställa ihop med er.

Tja jag har inte jättebråttom direkt, behöver kolla över den sk ekonomin först.

Pappsen skrev:
Blande dessa två alt. tycker jag att den från Rhencullen verkar coolast. Orginal lyset passar formässigt skit bra tycker jag. Tror jag slår till på den lösningen, fast jag är lite osäker på vart blinkers placeringen blir bäst. Kanske i luftintagen. Hört att citroen c5 sidoblinkers ska passa fett??

[/B]

Jag hade tänkt att sätta mina blinkers i luftintagen, vet inte om c5:ans blinkers passar. Det fanns en sida förut som jag tror hette chris TL1000page eller nåt sånt, och han hade sidoblinkers från nån nyare ford i luftintagen. Tyvärr så verkar sidan inte finnas längre men J-Bone kanske vet?

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
J men du hajade att betalningen kommer att ske tidigast om 4 veckor, eller hur? Tog du en titt på lösningen med blinker intergrerat i bakljuset, vad tyckte du? top of the line eller :tummenupp

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Vad tycker du om denna lösning, ungefär samma pris som den du visat fast ink. blinkers och bakljus. Vore det inte skönt att slippa fula blinkers. Skylten kan man fästa vart som helst med bifogade lösningar :tummenupp denna tror jag ja smäller till på. Tycker kanske den gula lösningen i kombination med min kol hugger verkar fin fint fast är skit osäker :mad:

Kostnad med lack ca 3100sek. tre veckors lev tid.

Finns det intressenter...?

Bifogat

• tlr (2).jpg
    tlr (2).jpg
    43.3 KB · Visningar: 864

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Davo skrev:

Eurobikes ser sjysstast ut tycker jag, funderar på att fixa en sån till min. Komplettera sedan med ett klart lyktglas och röda glödlampor från http://www.clearalternatives.com så blir det toppen... :tummenupp

Sen måste man ju bara lösa skyltbelysningen på nåt sätt för besiktningens skull.... :mad:

Har även hört att äldre ford mondeo's sidoblinkers passar i lufthålen på sidan, bara att fräsa iväg till närmaste bilskrot... :)

Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
SÅ här ser det ut:

Ett kit med glas och glödlampa kostar $49.99 och med LED lampa $109.99

Bifogat

• ctl-0015-1.jpg
    ctl-0015-1.jpg
    8.6 KB · Visningar: 936

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Davo skrev:
Jag kommer med största sannolikhet att montera skylten ungefär där den brukar sitta, alltså inte i hjulhuset. Kommer nog att fixa skyltbelysning också, varför ge farbror blå en anledning att klaga eller skicka iväg en på ombesiktning?

Ser ut som att det finns möjlighet att trixa till något i det lilla hålet som sitter strax under baklyset i undertrayen från Eurobikes (Eller JMV som tillverkaren heter). Och det ser ut som att det finns ett litet nummerskylts fäste där också ju...
Onödigt att ge länsman nått att klaga på i onödan... :D

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Jag diggar JVM´n eller Extreme Graphics´en bäst.... är på jobbet nu, har tonvis med bilder hemma, ska kolla ikväll och säga vilken jag gillar bäst, postar igen senare.

(har lagt ett bud på hojen nu :) )

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Närbild på JMV, säljs även av hotbodiesracing.com

Bifogat

• roger@hotbodiesracing.com tlr#2.jpg
    roger@hotbodiesracing.com tlr#2.jpg
    46.1 KB · Visningar: 404

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Har jävligt svårt att bestämma vilken jag gillar bäst.... :crash

Pappsen: var har du fått tag på kolfiberhuggern?? vill haaa ! :)

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2005 KTM 625
J-Bone skrev:
En till på Extreme Graphics´en

Sluta nu du ger mig beslutsångest...
Extreme Graphics ser ju bra ut men det gör ju JMV´s också, dock så undrar jag lite vad hålet i JMV´s ska vara bra för.. Fast kollar man på bilden som Rhencullen har på Extreme´s så ser den ganska skum ut. AAAHRG beslut, beslut.... Har du bestämt dig?
När får du veta om du får den blå/vita då?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0