Bränsletrycksregulator ??

Miniwipp

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2006
Ort
Olofström
Hoj
Fd GSXR 750Turbo
Hej Vänner!!
Kan det gå att använda denna regulator ??

http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=530

Det är ju en mätare också, bara en stilla undran till alla turboproffs här.

BTW, har fått ihop grenröret samt är klar med alla "inpassningar" så i stort saknar jag bara lite pyssel med att lösa dräneringen av olja från turbon samt att passa in plenumet som jag inte har riktigt klart ännu.
Tack för en oumbärlig kunskap här på forat.
Mvh Magnus
 
Vad jag har försått så finns det en mängd olika regulatorer. Jag kommer att använda en malpassi 1,4 proggresiv. Och vad jag har förstått så ska den ge 1,4 bränsle vid ladd 1.
 
kraschandburn skrev:
2689602 Vad jag har försått så finns det en mängd olika regulatorer. Jag kommer att använda en malpassi 1,4 proggresiv. Och vad jag har förstått så ska den ge 1,4 bränsle vid ladd 1.

Tjena !!
Nja, vet inte så noga, jag har ju förgasare och om jag kommer ihåg rätt så skall det inte vara en progressiv regulator till dessa ??
Fan,, trodde jag hade fattat allt :confused:
Mvh Magnus
 
Miniwipp skrev:
2689394 Hej Vänner!!
Kan det gå att använda denna regulator ??

http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=530

Det är ju en mätare också, bara en stilla undran till alla turboproffs här.

BTW, har fått ihop grenröret samt är klar med alla "inpassningar" så i stort saknar jag bara lite pyssel med att lösa dräneringen av olja från turbon samt att passa in plenumet som jag inte har riktigt klart ännu.
Tack för en oumbärlig kunskap här på forat.
Mvh Magnus



Nix inte denna regulator till förgasarbyggen

Där gäller mallpassi lågtryckregulator från Mcxpress eller liknande

Förbannat billigt dock för den fina kulörta regulatorn ( jag e svag för eloxerade grejor hehe) Måste nog köpa hem en för påseende

Vid insprutningsbyggen och progresiva regulatorer så gäller 1 - 3
INTE !!!!!! 1- 1.4:mad:

:D
 
andersson turbo skrev:
2689854 Nix inte denna regulator till förgasarbyggen

Där gäller mallpassi lågtryckregulator från Mcxpress eller liknande

Förbannat billigt dock för den fina kulörta regulatorn ( jag e svag för eloxerade grejor hehe) Måste nog köpa hem en för påseende

Vid insprutningsbyggen och progresiva regulatorer så gäller 1 - 3
INTE !!!!!! 1- 1.4:mad:

:D

Okej. Förlåt. Tur att jag inte köpt någon än då? mc-express BTR kan jag inte förstå mig på men kan du andersson tipsa om vilken man ska köpa:va ? Jag har insprut!
 
Det är härligt att alla rör till det lite extra.
Kan inte någon förklara noga varför man ska ha 1-3 eller 1-1,4 och vad skillnaden är?:tummenupp
 
knotan skrev:
2690127 kan tänka mej att det blir härligt å mappa en motor med 1-3 regulator??




HAHAHA det är just det som är det fina

Den sköter sig nästan själv

Med lagom stora "snälla" turbosar så funkar det ÄCKLIGT bra

Man undrar nästan varför man kör aftermarketsprut

Man kan bygga om en mallpassi inspruts regulator ( en 1- 1.4)
exempelvis

Man ändrar areadifferanserna mellan bränsle och luftmembranen
så det att det faktiska förhållandet blir 1 - 3 ( uppmätt tryck)

Man monterar feta spridare och kör med exempelvis 1 bar i grundtryck

När man sedan laddar 1 bar så ökas bränsletrycket med

1 bar i grund + laddtryck gånger 3 = 3 bar + 1 bar i grund = 4 bar


Detta gör att man ökar bränsleflödet med ca 100 % på ett bars laddtryck


Detta ihop med en PC 2a så får man en helt otroligt fin motorgång


Med stora aggregat och med skenande fyllnadsgrad så funkar det mycke sämre med progresiva regulatorer



Peter





Ps en linjär regulator skulle i ovanstående exempel ge


1 bar grund + 1 bar i laddtryckskompensering = 2 bar i soppa tryck

en regulator med 1-1,4 skulle ge

1 bar grund + laddtryck gånger 1.4 = 1.4 bar + 1 bar i grund = 2.4 bar


solklart eller hur:D
 
Last edited:
Okej. En pc2 har jag redan så då får det bli en BTR 1-3 då. Sen hur det kopplas med alla jävla salngar och sånt får man väl ta vid ett senare tillfälle.

Okej. En pc2 har jag redan så då får det bli en BTR 1-3 då. Sen hur det kopplas med alla jävla slangar och sånt får man väl ta vid ett senare tillfälle.
 
Last edited:
En malpassi för förgasarbruk är beställd hos mc express, samt även en tryckmätare.jag tackar och :Bugar för infon.

BTW, hur många tror att det går att ladda 0,6-0,7 utan att sänka kompet, skall köra med E85 och utan IC ??

Jag har sett många bud här men inte något konkret om just detta, jag har ju trots allt 11,8:1 i grundkomp och enligt vad jag kommer ihåg så går det ej att gå över 14,5:1,,,
äger detta sin riktighet ??
Vad gör då detta i laddtryck ??
Många konstiga newbees frågor,, .
Fortfarande gäller,,,,,, Tack till alla er som finns här på forumet, ni är en oumbärlig källa till kunskap, Tack, tack :Bugar
Mvh Magnus
 
Last edited:
Miniwipp skrev:
2693271BTW, hur många tror att det går att ladda 0,6-0,7 utan att sänka kompet, skall köra med E85 och utan IC ??

Rent teoretiskt bör det gå. Ivfsh ska du absolut inte gå över 0.6 Bar om du är rädd om kolvarna.
 
andersbrink skrev:
2693368 Rent teoretiskt bör det gå. Ivfsh ska du absolut inte gå över 0.6 Bar om du är rädd om kolvarna.

Tackar :tummenupp,,
Jag tror att det skall bli hyfsad skjuts i lillgixxern med 0,6bar i laddtryck ändå men iof så gäller ju mycket vill ha mer och då är det kanske dax att tänka på kompsänkning.
Vet ju inte vart jag landar i hr men ligger det runt 160-180 friska användbara avelsston så är jag mer än nöjd. :yoparty
( Den kommande säsongen iallafall :D )
Håller jag mej i detta registret finns ju chansen att bitarna håller tills jag kan rebuilda motorn inför nästa säsong.
 
Regulator!

Jag har en 1-3 regulator på min turbo maskin, är byggd enligt Andersson Turbos rekommendation! (Tackar så ödmjukast :yoparty ) Funkar skitbra!!!!
 
Hej Vänner!!
Kan det gå att använda denna regulator ??

http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=530

Det är ju en mätare också, bara en stilla undran till alla turboproffs här.

BTW, har fått ihop grenröret samt är klar med alla "inpassningar" så i stort saknar jag bara lite pyssel med att lösa dräneringen av olja från turbon samt att passa in plenumet som jag inte har riktigt klart ännu.
Tack för en oumbärlig kunskap här på forat.
Mvh Magnus



KÖP INTE denna regulator

Polaren köpte en sådan , jag pilla i sär den

Riktigt sunkig , måste byggas om för att få en dräglig funktion

Inte ens ett riktigt säte för tätning

Endast membranet som ligger:confused: :mad: över ett hål
 
KÖP INTE denna regulator

Polaren köpte en sådan , jag pilla i sär den

Riktigt sunkig , måste byggas om för att få en dräglig funktion

Inte ens ett riktigt säte för tätning

Endast membranet som ligger:confused: :mad: över ett hål


Vilken BTR rekommenderar du om man ska ha en 1-3?
Letar som fan hittar ingen. Länk och beskrivning !!:tummenupp
 
Jaha !!
Äntligen är grenröret svetsat och klart, turbon sitter på plats och siliconslangar till trycksidan är beställda, BTR och pump är oxå på plats, kvar bara att få polarens tumme ur sitt "avgashål" och börja sätta ihop mitt plenum :D sedan skall jag försöka räkna ut någon form av bestyckning till gasarna,, Det känns lite som om våren är på väg med stormsteg,, eller ?? :D
Mvh Magnus
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top