Hur det blir roligare att köra motorcykel.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har inte haft nån som helst lust att köra motorcykel i år.
Det har inte lockat på minsta sätt, faktiskt.

Men igår kväll blev jag med R1 (till låns, you understand).
I morse vaknade jag ganska tidigt och såg att vädret var okej.
Jag tänkte bara köra R1-an tillbaka till dess rättmätiga ägare.
Jag tänkte att han säkert inte var vaken än så jag tog en tur neråt bulten till.

Första wheeeeeelien blev på Enskedevägen. Andra med, och tredje också faktiskt. Enskedevägen är hastighetsbegränsad till 50 km/h, vilket bara gjorde det sjukt mycket skönare att köra på bakhjulet i 100+.

Väl nere på Huddingevägen körde jag på bakhjulet förbi fartkamerorna. Sen trängde jag mig mellan bilarna vid rödljusen och tog starten varje gång. Jag körde naturligtvis på bakhjulet.

I korsningen efter Stuvstakorset hann det bli grönt innan jag kommit till pole position, så jag fick tränga mig fram i farten. Väl där slet jag upp hojen på bakhjulet och körde förbi nästa par fartkameror.
Hojen ville verkligen inte sluta uiiila, så jag växlade och åkte glatt vidare förbi nästa rödljus. Det var naturligtvis grönt, jag är ju inte förståndshandikappad. Haken med detta beteende var att det stod en MC-polis i mötande körfält. Han gjorde en ansats att köra över refugen, men en glad vinkning (min specialitet) gjorde att han kom på andra tankar.

Efter det slog jag av till 160 km/h och satt och gluttade i speglarna för att se om han tänkte försöka ta mig, men jag såg honom aldrig igen.
Upp emot sjukhuset var jag såklart tvungen att uiila igen. Det är busshållplatser (eller läktare i min fantasi) på båda sidor av vägen där, så det vore fanimig kriminellt att inte uiiiila.

Sen svängde jag in på vägen som leder in till bulten via Tullinge flygfält.
Jag körde om miljarder bilar i ungefär 200 km/h. Ett par grymma posörknäskrap senare var jag så framme vid bulten. Satte att par rekordrundor och åkte sen mot Södertälje, där det var nån sorts MC-jippo.

Jag är en rastlös själ, så jag stannade inte länge i Södertälje. Jag åkte tillbaka till bulten och vidare förbi Tungelsta ut mot Dalarö. Många bilister fick sig en njutbar omkörning på bakhjulet även här. Omkörningar med på tok för liten marginal, hastigheter över 200, bakhjulsåkning.

Sen var det så dags att lämna tillbaka hojen. Jag stannade vid vägkanten och kollade om ägaren hört av sig. Det hade han inte, vilket ledde till att jag faktiskt fortfarande har hojen hos mig.

Och för att knyta an till rubriken:
Hemligheten för att få ett mer njutbart motorcyklande är att köra som om man har en försvinnande liten penis och är arg på hela omvärlden.
Nu har jag säkert bollat upp för smash med att skriva "som om man har en försvinnande liten penis", men det bjuder jag på.

Köra förståndigt suger späck, köra som en jävla idiot regerar. Prova det, och ditt liv kommer att kännas bättre.

Du vet att du vill.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mattias skrev:
Hojen ville verkligen inte sluta uiiila, så jag växlade och åkte glatt vidare förbi nästa rödljus. Det var naturligtvis grönt, jag är ju inte förståndshandikappad.
Lite grann är du väl det?
Mattias skrev:
Upp emot sjukhuset var jag såklart tvungen att uiila igen. Det är busshållplatser (eller läktare i min fantasi) på båda sidor av vägen där, så det vore fanimig kriminellt att inte uiiiila.
:hihi
 

Gabor

Guest
Mattias skrev:
Jag har inte haft nån som helst lust att köra motorcykel i år.
Det har inte lockat på minsta sätt, faktiskt.

Men igår kväll blev jag med R1 (till låns, you understand).
Nu har jag säkert bollat upp för smash med att skriva "som om man har en försvinnande liten penis", men det bjuder jag på. .......

.......köra som en jävla idiot regerar. Prova det, och ditt liv kommer att kännas bättre.

Du vet att du vill.

Du glömde berätta att du inte haft smurfpitten i eregerat tillstånd de senaste 4 åren, än mindre sett den..... :rofl :hihi
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
tassen skrev:
Du glömde berätta att du inte haft smurfpitten i eregerat tillstånd de senaste 4 åren, än mindre sett den..... :rofl :hihi

Vilken? Vad?


Din signatur är felaktig. Det ska vara "foot", inte "feet".

*Kram!*
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
Mattias skrev:
Vilken? Vad?


Din signatur är felaktig. Det ska vara "foot", inte "feet".

*Kram!*

Dessutom ska det vara "than" inte "then". ;)

Edit: Riktigt petig är jag och då ska det ju dessutom vara "it's" och inte "its".

I övrigt så håller jag motvilligt med trådskaparen, även om det må vara på skämt (eller inte). Jag skulle vilja gå bersärk, men är på tok för rädd om körkortet för det.
 
Last edited:

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Pejo skrev:
Mmmm Jag vet vad jag vill...

Jag med. Högst på önskelistan står just nu:

1. Slicka tonårs*****
2. Köra som Mattias.
3. Bli skitfull.

1 av 3 kommer uppfyllas ikväll. Kanske 2 om man har tur.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Det du beskriver är ännu bättre om man är ledsen eller arg på någonting eller helt enkelt är på lite självdestruktivt humör. Att vansinnesköra är härligt ibland men man skaffar sig ganska fort ovänner i sammhället om man gör det till ett vardags beteende. Att få åka fullt ut är bland det bästa man kan göra och jag tror att ni motraltanter som neggar i denna tråd :fatta! LJUGER ingen normalt funtad människa kan köra sporthoj utan att i alla fall någon gång vansinneskört lite
 

sandstream

Guest
västa gåstrajder-tråden :tummenupp

de är ju så jäla frent att köja som et svin i stan :yoparty
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top