Olovlig körning?

Joshi

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Ålesund I Norge
Hoj
Nada at the moment
Om man kör mc utan A behörighet men har bil körkort vad för straff kan man få av om man blir haffad. Hörde någonstans att man bara får böter,stämmer detta?Någon som e insatt i olaglig verksamhet och kan svara på detta? :rofl
 

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
Beror på omständigheterna, har du gort en förseelse så åker nog kortet direkt. blir du "rutinmässigt" stoppad, alltså om du inget gort, blir det dagsböter, alltså baserat på inkomst. och en anmälan till länsstyrelsen.


Vad jag har både hört o erfarat allafall. ta kort.så slipper man fundera. :tummenupp
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Joshi skrev:
Om man kör mc utan A behörighet men har bil körkort vad för straff kan man få av om man blir haffad. Hörde någonstans att man bara får böter,stämmer detta?Någon som e insatt i olaglig verksamhet och kan svara på detta? :rofl

jag torskade för det... i vanlig rutin kontroll!
om du inte bryter mot några regler så blir det olovligt framförande av tungt fordon och det är 800:- i böter... du får behålla lappen!!
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Danny boy skrev:
Beror på omständigheterna, har du gort en förseelse så åker nog kortet direkt. blir du "rutinmässigt" stoppad, alltså om du inget gort, blir det dagsböter, alltså baserat på inkomst. och en anmälan till länsstyrelsen.


Vad jag har både hört o erfarat allafall. ta kort.så slipper man fundera. :tummenupp

det blir INTE dagsböter om man inte bryter mot några trafikregler!! :fakta
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Joshi skrev:
Om man kör mc utan A behörighet men har bil körkort vad för straff kan man få av om man blir haffad. Hörde någonstans att man bara får böter,stämmer detta?Någon som e insatt i olaglig verksamhet och kan svara på detta? :rofl


Jag e lite insatt i det här med forumtrådar och bedömande av författarna.
Jag kan berätta att du nog kommer bli "IQ-Fiskmås-förklarad" av de stora flertalet som läser din tråd. :mattias
 

gsxr 750

Medlem
Gick med
12 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
KTM 520 EXC -02, milleR -01
Kör du bara lugnt e chansen att bli stoppad minimal. Man måste ju övningsköra.
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Danny boy skrev:
Beror på omständigheterna, har du gort en förseelse så åker nog kortet direkt. blir du "rutinmässigt" stoppad, alltså om du inget gort, blir det dagsböter, alltså baserat på inkomst. och en anmälan till länsstyrelsen.


Vad jag har både hört o erfarat allafall. ta kort.så slipper man fundera. :tummenupp

om man inte har nån imkomst slipper amn böter då??
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
gixxermf skrev:
jag torskade för det... i vanlig rutin kontroll!
om du inte bryter mot några regler så blir det olovligt framförande av tungt fordon och det är 800:- i böter... du får behålla lappen!!

Allvarligt, är det inte v`ärre? :va

Gäller detta också om kortet är utlånat pga tex fortkörning?
 

Joshi

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Ålesund I Norge
Hoj
Nada at the moment
Caffe skrev:
Jag e lite insatt i det här med forumtrådar och bedömande av författarna.
Jag kan berätta att du nog kommer bli "IQ-Fiskmås-förklarad" av de stora flertalet som läser din tråd. :mattias

Jag skrev tråden för att jag ville ha klarhet i vad som gällde. Jag har inte ens tankarna på att glida rundor över hela sverige utan mc kort. Otroligt korkat att göra någe sådant. Håller på med mitt kort o ska ha upp skrivning om 14 dagar så glöm att jag ska köra runt o vara rädd för att snuten ska ta mig hela tiden. :fatta!
Tycker man ska kunna skapa trådar utan att folk ska anta något. :7peta
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Dez skrev:
Allvarligt, är det inte v`ärre? :va

Gäller detta också om kortet är utlånat pga tex fortkörning?

Dagsböter, spärrtid på kortet i 12 månader och så får du inte tillbaka det utlånade kortet utan ny uppkörning/skrivning.
:huvet
 

Therudeboy

Guest
Första gången får du bara en varning har en polis sagt till mig :fakta
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top