Vanucci..... storlek....

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Jag skall snart beställa ett Vanucci-ställ ( Art VIII Lederkombi) från louis.de. Nu undrar jag vilken storlek jag skall beställa?? Jag är 182cm lång och ca 90kg, bredaxlad.

(Jag har läst på de mesta Vanucci-trådarna men inte hittat någon som är i samma storlek som mig)

MVH/Dadde

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Kawa Z1000
Dadde skrev:
Jag skall snart beställa ett Vanucci-ställ ( Art VIII Lederkombi) från louis.de. Nu undrar jag vilken storlek jag skall beställa?? Jag är 182cm lång och ca 90kg, bredaxlad.

(Jag har läst på de mesta Vanucci-trådarna men inte hittat någon som är i samma storlek som mig)

MVH/Dadde

Jag köpte storlek 52 är 181cm och 77kg hyfsat bred över axlarna den passar bra förutom att den är lite jobbig i grenen :4skrika men det kanske är i början man reagerar på sådant eftersom detta är mitt första ställ.

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Då kanske 54 är bra till mig???
Jag har provat en 52 här i Sverige, den satt riktigt taight men i affären sa de att de skulle sitta så. Men Italienska ställ är väl lite mindre i storlekarna, eller??

MVH/Dadde

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
183/76, köpte storlek 50. Satt tight som fan men nu har det tänjt sig (fick in 3 tunna tröjor + ryggskydd under stället häromdagen). Lite jobbig i grenen som sagt. Men om det är det 2-delade du funderar på så kan jag bara tipsa om dragkedjan var värdelös, gick sönder första gången jag skulle ut och köra med det. Har nu 3 buntband som håller ihop skiten :3freak

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Storlek

Tjena,
jag köpte nyligen mitt ställ i storlek 50 (är 172cm/72kg), och tur var det för enligt deras egen tabell skulle jag ta 48. Jag kan säga att jag hade nog inte fått på mig 48 med ryggskydd under. 50 passade skitbra (förutom 1-2cm för lång i ärmen och foten) men om du har lite muskler och bredaxlad tycker jag du ska ha minst 52! Se bild hur den passar på mig.

FUBAR, trist med ditt ställ men jag undrar om inte 50 var för litet (längdmässigt) för din storlek då jag har samma och är 11cm kortare än du.

Så mitt generella tips när det gäller Art VIII (den delade) är att den är liten i storlek. Visst ska det vara lite tight men inte storlek 50 om du är över 180 och har lite större överkropp. 52 eller kanske möjligen 54 skulle nog passa dig.
Lycka till och berätta gärna hur det gick sen.

I övrigt är jag nöjd med köpet, tog 1 vecka från beställning till leverans och Louis.de gav god service. Allt funkade jättesmidigt. Enda nackdelen var att man inte får ett internationellt tracking-id så man kan spåra sitt paket på DHL. Rekommenderas.

Peace!
Ruff Ryder

Bifogat

• SH-mDSCN0305.jpg
    SH-mDSCN0305.jpg
    55 KB · Visningar: 117

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Kawa Z1000
Är det bara jag som har problem med kragen på min, ifall jag drar upp dragkedjan ända upp till topp så trycker den mot strupen så fort jag lutar mig frammåt det är jäkligt jobbigt :huvet hur är det med era?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
snakerider skrev:
Är det bara jag som har problem med kragen på min, ifall jag drar upp dragkedjan ända upp till topp så trycker den mot strupen så fort jag lutar mig frammåt det är jäkligt jobbigt :huvet hur är det med era?
Mitt sitter också tvärtight runt strupen men jag stör mig inte så mycket på det, brukar lämna nån cm eller två på dragkedjan.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024