Vurptestat Vanucci-ställ och R6:a

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Har nu testvurpat för att kolla kvalitèn både på hojen och skinnstället och har konstaterat att bägge sakerna har dålig kvalitè :rolleyes:

Hade detta varit en högfartsvurpa där man kanar långt på asfalt så hade nog i skinnstället hjälpt så mycket med tanke på att sömmarna släppte väldigt enkelt, och det gick hål i skinnet.
Hojen planterades i ett avbärarräcke.
 

Bifogat

  • bild 1.jpg
    bild 1.jpg
    109.5 KB · Visningar: 494
  • bild 2.jpg
    bild 2.jpg
    108.6 KB · Visningar: 428
  • bild 3.jpg
    bild 3.jpg
    102.2 KB · Visningar: 480
  • bild 4.jpg
    bild 4.jpg
    138.9 KB · Visningar: 882

Tzr_Racing

Supa bör man annars dör man!
Gick med
5 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Tzr 125 (med vita miniblinkers av carbon,styrdämpare å lite annat smått å gått:P)
HAHAHA! Vad var det ni sa? Ett ställ för 3000 har lika bra kvalitet som ett för 10-15.. Ja tjena! Sa ju att man inte får något riktigt ställ för de pengarna.

Dock synd att du vurpa, synd på hojen med. Men det kunde gott värre! Krya på dig! :)
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Det där såg inte så kul ut...varken stället eller hojen :3freak
Sömmarna verkar ha gått upp väldigt lätt.


Antar att det gick bra med dig iaf?
 

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
enligt bilden så ser hojen ut att ha klarat sig bra ändå.... Inga direkta kåpskador?


Gafflar finns det massor beg. med öhlinskit.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Aj fan. Tur att Du klarade dig iaf. Hojen verkar behöva lite nya delar, ny framgaffel bl. annat enl bilden. Ser den andra sidan värre ut?
Hur gick det till?
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Hmm det låter och ser ut som både du och hojen har klarat sig hyfsat bra iaf. :tummenupp
Nu när jag tittar på bilden får jag en tanke -Vilken fart du måste fått upp fastän du hade skivbromslåset i :)


Nåväl, hoppas du och hojen mår bra snart! :tummenupp
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Aldrig mer Vanucciställ igen!
Jag klarade mig bra, lite mörbultad i bröst, rygg, axel och höft/ljumske annars bra, kunde gått värre. Hojen ser bra ut på andra sidan, det som jag kunde se var höger styrhalva av, höger fotpinne av, gaffeln böjd, framskärmen av vid fästet, fälgen mosad samt repor här o där. Kylaren har fått sig en liten smäll men verkar iaf inte läcka.
 
Last edited:

eLMacKo

Hårdrockare
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Brålanda
Hoj
Tillfälligt hojlös
morlock skrev:
Aj fan. Tur att Du klarade dig iaf. Hojen verkar behöva lite nya delar, ny framgaffel bl. annat enl bilden. Ser den andra sidan värre ut?
Hur gick det till?

Se bara upp för om styrlagrena eller ännu värre ramen fått sig en knäck uppe vid styrhuvudet. Kan resultera i skumma styregenskaper.

/Jan
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Tzr_Racing skrev:
HAHAHA! Vad var det ni sa? Ett ställ för 3000 har lika bra kvalitet som ett för 10-15.. Ja tjena! Sa ju att man inte får något riktigt ställ för de pengarna.
Jag har tjugotalet vurpor på mitt skinställ och det är i stretchet det gått sönder å jag vet inte ens om det är från en vurpa eller om jag fastnat i något i skogen. 1000kr gav jag för det, och då var det buret 3 ggr, kan inte kostat 15 papp nytt.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
kolla så inte fästet till Gaffeln knäckdes gör det ganska lätt vid en frontal ett helvete att fixa min framgaffel kan du få köpa lr iaf gaffel benen suktar efter Ölins nu
 

Salig

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2006 KTM 950 SM
Alltid höger sida...

Tråkigt att höra om vurpan. Själv klantade man sig i början av juni och hade sönder lite kåpor.

Något som jag tycker verkar konstigt, är att det oftast tenderar till att vara höger sida som skadas. Kan det vara så? :va
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
OlleR skrev:
Jag har tjugotalet vurpor på mitt skinställ och det är i stretchet det gått sönder å jag vet inte ens om det är från en vurpa eller om jag fastnat i något i skogen. 1000kr gav jag för det, och då var det buret 3 ggr, kan inte kostat 15 papp nytt.

Men OlleR, med tanke på din kroppshydda är det väl som att kasta en bomullstuss hårt i marken.

:hihi

.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Gottis skrev:
kolla så inte fästet till Gaffeln knäckdes gör det ganska lätt vid en frontal ett helvete att fixa min framgaffel kan du få köpa lr iaf gaffel benen suktar efter Ölins nu
Vilket fäste till gaffeln? På själva hojen eller på själva gaffeln?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Vilket Vanucci-ställ är/var det?
Hel-stället?

Vilken hastighet kraschade du i?

Edit.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tack för testen, men jag funderade mer på en GSXR och ett Alpinestar, kan du testa den kombinationen också?

Skämt å sido, som grönsakshandlaren sa när han kastade ut gumman, du verkar ha klarat dig bra, med tanke på humorn, bit ihop och kom igen!
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Lurch skrev:
Men OlleR, med tanke på din kroppshydda är det väl som att kasta en bomullstuss hårt i marken.

:hihi

.
Haha jo det stämmer iofs. ;>

Sen går det väl inte lika fort heller på min moppe! (brukar många påpeka) ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top