Ventiljustering på LC 4....

Tobbegrus

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2004
Ort
Nyköping
Hoj
KTM LC 4
Hej !!

Ja ja... Jag vet, de finns trådar tidigare:)

Min fråga är bara denna.
Den länk som finns från en "TomK"...
Gäller den även LC 4:an?
Ventilspelet stämmer ju men resten av till väga gåendet???

Tack på för hand....
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Tobbegrus skrev:
Hej !!

Ja ja... Jag vet, de finns trådar tidigare:)

Min fråga är bara denna.
Den länk som finns från en "TomK"...
Gäller den även LC 4:an?
Ventilspelet stämmer ju men resten av till väga gåendet???

Tack på för hand....

Japp, det stämmer bra av vad jag kan se. Har själv följt den instruktionen.
Tack för det Tom! :tummenupp
 

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
Den här beskrivningen hittade jag på nätet ang. LC4 ventiljustering (kommer inte ihåg vart):

First thing that you have to do is make sure the engine is stone cold
prior to doing anything (Adjust the valves cold).

1 Remove fuel line and loosen two front tank mount bolts and the one
at the rear of the tank.

2 carefully take off the fan assembly on the left side of the engine
(Be careful not to bend/damage the radiator fins)

3 ensure that the area directly above the valve covers is clean of
debris,dirt,etc (Don't want any stuff falling in there)

4 use a allen wrench to take off the two cover bolts on each valve
cover.(DO PRIOR TO SPARK PLUG TO MINIMIZE DROPPING BOLT IN CYLINDER)

5 take out the spark plug

6 somehow elevate the back wheel so that you can rotate the wheel.

7 with the ignition "OFF" crank the engine using the kick starter via
hand pressure with your finger covering the spark plug hole.

8 crank the engine until you feel the pressure from the compression
stroke push your finger off of the hole(You must adjust the valves on
the COMPRESSION STROKE).
Next slowly crank the engine moving the rear wheel USUALLY FORWARD(IN
2nd or 3rd GEAR)to alighning the timing mark on the flywheel with the
"DOT" on the inspection window.
Do this a couple of times looking at the rocker arms to see how they
move and ensure that they are in the released position. (NO VALVE
SPRINGS SHOULD BE COMPRESSED)
REMEMBER: FOUR STROKE = INTAKE,COMPRESSION,POWER,EXHAUST

9 Get your bent feeler gauge (45 degree v.s. straight feeler gauge)
and my sudgestion would be to set them all (INTAKE AN EXHAUST) at
.006 inches (.152 millimeters)to ensure the warranty doesn't go south
with the engine.

I personally adjust my intakes at .006in. and my exhaust at
.007in.(.178 milimeters) due to automotive mechanical info that I
have heard relating to the exhaust valves tending to getting hotter
than the intake, thereby exspanding more than the intake. Due to the
minute difference in valve clearance, it in my opinion is quite
negligible for loss of power due to a little time delay and added
safety. That same amount HOWEVER, too tight could make you burn a
valve due to not providing enough valve to valve seat clearance
during expansion.This does not allow your valve to release the built
up heat through the valve seat.

Of course the "BEST" thing to do is go to the book and do them both
at .006in. (FOR $9000.00 KTM SHOULD KNOW SOMETHING)
To ensure that you have the valves adjusted just right, try to slide
a feeler gauge the next size larger into the gap (BETWEEN THE TOP OF
THE VALVE STEM AND THE ROCKER ARM BASE). If it goes in then your
adjustment is too Big/Large. Re-Do it! "ONE WORD OF CAUTION" DO NOT
TIGHTEN THE STUFFIN OUT OF THE LOCKING NUT OR YOU WILL STRIP THE
NUT/ADJUSTER AND HAVE TO TAKE THE WHOLE THING APART.

Once you have followed these steps take your time and put everything
back together being careful not to bend the radiator fins.
This whole process does not really take that long, But hey if you
want to do it right don't plan anything that day, and take care of
the task at hand.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tobbegrus skrev:
Min fråga är bara denna.
Den länk som finns från en "TomK"...
Gäller den även LC 4:an?
Ventilspelet stämmer ju men resten av till väga gåendet???

Ja, det stämmer i det stora hela... Dock så ser 640LC4:ans generatorkåpa annorlunda ut med stänkfönstret. När jag hade en sån maskin, så tog jag inte bort kåpan, utan rullade hojen lite fram och tillbaka med en hög växel i, för att finjustera in märket för TDC (som syns i fönstret).

Ventilspelet står alltid i handboken och man bör verifiera detta innan man sätter igång - det kan ändra sig med olika årsmodeller (och trim). Jag har t.ex. numera bara 0.10mm spel.
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top