Vinka/inte vinka eller NÄR FAN VINKAR MAN?

HurtsLikeHell

Rock solid and fast!
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Stockholm med hjärtat i Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
Jag tycker det är otroligt trevligt att visa respekt för andra sporthojsgalningar genom att vinka. Det som är kul är att det bara är sporthoj vinkar till sporthoj (dock inte alla). Men sporthoj vinkar aldrig till Custom eller? :confused:

Fattar inget riktigt. Jag vinkar lite överallt. :banana

Hur fan lyder den oskrivna regeln? När vinkar ni? :huvet
 

Mickep66

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Fzr 1000
HurtsLikeHell skrev:
2286363 Jag tycker det är otroligt trevligt att visa respekt för andra sporthojsgalningar genom att vinka. Det som är kul är att det bara är sporthoj vinkar till sporthoj (dock inte alla). Men sporthoj vinkar aldrig till Custom eller? :confused:

Fattar inget riktigt. Jag vinkar lite överallt. :banana

Hur fan lyder den oskrivna regeln? När vinkar ni? :huvet


Vinkar till alla jag ser, svårare än så är det inte. Tycker iof att det verkar som att custom nissarna är bättre på att hälsa här omkring än sporthojsåkarna.
 

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Segeltorp, Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Vinkar till dom flesta dock inte till så mycket till piloterna på dom amerikanska järnen...dom ser ju macho ut så jag vågar ju inte riktigt... :hej :lol
 

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
vinkar till alla :D om jag kan :)


kan bli lite svårt att vinka då det går lite fort :Dhaha
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
jag vinkar till allt på hoj.. dock inte mopedister och de inte råkar sitta en lättklädd donna på :tuttar men annars vinkar jag friskt till alla hojåkare.. spelar ingen roll vilken mod av hoj de kör... dock har jag märkt att de e sällan/ aldrig en custom åkare vinkar tillbaka... har inte hänt en enda gång i år ialf... men alla sport/offroad/supermoto vinkar tillbaka
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
När jag kör hoj vinkar jag till alla andra hojar (utom mopeder, det känns lite pinsamt). När jag kör buss vinkar jag till alla andra bussar. När jag kör långtradare spelar jag country och vinkar till alla i samma åkeri.

Problemet blir när man blandar ihop begreppen och vinkar till bussar när man själv kör hoj o.s.v.
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
HurtsLikeHell skrev:
2286391 I Stockholm är det fan ingen customnisse som har vinkat tillbaka än.

samma som här då.. hände en gång förra året men då va de en kompis så de räknas inte tycker jag
 

Maggelito

Green mean machine drinking gasoline!
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Partille Göteborg
Hoj
Kawazuki ZX9R
Jag vinkar på alla men funderar lite lätt på att inte vinka till kromslädarna mer då 90% av dem håller huvudet fisförnämnt högt och tittar inte ens åt en... :dummer
 

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Vinkar till alla... men jag tycker det är lite löjligt att vinka när man kommer på motorvägen med betongbarriärer eller vajerräcke emellan. Inte att man inte vågar släppa styret men man ser ju för faen knappt om det är en hoj på andra sidan ibland, och lite risky om man håller 180km/h i snitt fart :D

PS.
vinkar nog inte till Guldvingarna...
 

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Vinkar åt dem som vinkar åt mig. Så vida det inte är en customåkare för då drar jag fram fulfingret :mad:
 
Last edited:

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
I Sthlm vinkar jag bara på sporthojar då de övriga aldrig hälsar tillbaks...

I Övriga landet hälsar jag på alla sorters utom guldvingar och moppar :hihi

Det är för övrigt jävligt svårt att hälsa på tex bulten under inspirerad körning, måste anses vara ett pucko där men alla andra hälsar och jag har fullt sjå att hålla i styret :D
 

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
En cutom nisse modell tuffare med skägg ner till naveln och sliten skinnpaj, vinkade till mig i förra veckan.. det är ju för fan livsfarligt, höll på att köra av vägen av förvåning..... :)

Edit: Vinkar annars till allt och alla utom mopeder...

Reb0
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Vinkar på allt, tom EU-mopparna i bland (fast av misstag, hehe).
De enda som i stort sett aldrig vinkar tillbaks är MC-poliserna annars är vi uppenbarligen väldigt "broderliga/systerliga" här i trakterna :)

Hälsar oftast även på de hojar jag kör om, de gasar ofta på då(?).... Kanske misstar de mina två små fingrar fingrar på gasrullen för ett och tror att jag gör shit-finger åt dem?! Kanske ska sluta med det...? :D

Motorväg och andra avgränsade vägar hälsas det dock inte:tummenupp
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Första året på hoj vinkade jag till alla, numera besvarar jag bara andras vinkar.
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
HurtsLikeHell skrev:
2286363 Jag tycker det är otroligt trevligt att visa respekt för andra sporthojsgalningar genom att vinka. Det som är kul är att det bara är sporthoj vinkar till sporthoj (dock inte alla). Men sporthoj vinkar aldrig till Custom eller? :confused:

Fattar inget riktigt. Jag vinkar lite överallt. :banana

Hur fan lyder den oskrivna regeln? När vinkar ni? :huvet

Jag vinkar till alla hojåkare jag stöter på (inte på motorväg, går för fort för att hinna med och kan bli lite för vingligt). Ibland vinkar de tillbaka, ibland inte. Om de inte vinkar tillbaka vägrar jag känna mig fånig och tänker "jaha, jag var iaf artigare än du...", kromsläde eller ej. :pannkyss
 

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
hälsar inte på polis mc samt h-d nissarna, dom har nog själva klassat sig som Ubercoola.
Hälsar mindre mitt i stan, möter man en sh så hälsar jag oftast.
Men att anstränga sig och vinka på alla på 2-hjul känns lite overkill.
Vinkar du på alla volvo bilar om du själv kör en.
Förmodligen har man inte ett jäkla dugg gemensamt med den 55:-åringen som just börjat köra hoj och köpt en wildstar....
Men visst är ju mc kollektivet trevliga människor oftast...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top