låter som att du behöver ett intyg som intygar att den är strypt enl. tillverkarens normer enl. utfärdat COC dokument.
Detta intyg bör kunna utfärdas av auktoriserad husaberg verkstad.
Se till att det div. underskrifter, Husaberg-logotyper, företagsnamn, stämplar o annat skit med på intyget.
När jag höll på men effekt intyg hit o dit så skapade bilprovningen en "lista" med mc-handlare som hade befogenhet att skriva dessa intyg.. kolla upp!
Efter flera år innom mc-import både från tredje-land samt innom eu. så vet jag av erfarenhet, lämmna aldrig papper i original förns besiktningen är klar och godkänd, är din hoj underkänd nu eller sitter ni i nån gråzon o väntar på varann?
Stor skillnad nämligen, om du nu är underkänd, tex med felaktig dukumentering om intyg av effekt. så hamnar dina nuvarande intyg nån stans där du aldrig kommer att hitta dom igen.. och i deras dator står det underkänd, då spelar det nog ingen roll vart du besiktar igen, den gubben kommer att kolla upp mer ingående varför den inte gick igenom.
Om du är i gråzonen, avbryt besiktningen, kräv tillbaka pengarna (om det går),ta tillbaka intygen, boka ny tid nån annanstans, o ha med dig så jävla mycket intyg o papper så dom storknar...
Jag lyckades att skriva en hel del intyg själv, om bluttan blä hit o dit, mc-firma hit o dit.. stämplar, logosar, underskrifter.