Vad tjänar ni?

Så vad tjänar ni (innan skatt)?

• Antal röstningar
    0

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Ska få fast jobb nu i veckan och hoppades på en lite bättre lön, jobbar på mejeri som maskinoperatör. Och min ingångslön skulle vara 16500:- innan skatt vilken jag tyckte lät ganska lite. Då gick det upp för mig att jag till och med tjänar mer nu när jag jobbar som vikarie. Känns ju värt att få fast jobb och gå ner i lön. Trivs egentligen inte så bra med att jobba tvåskift + helger. Men vad gör man när det knappt finns några jobb för en outbildad 19åring :).

Det tillkommer iofs OB på helger och kvällar men.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Låter som ett bra jobb ändå, slit hårt så har du bättre grunder att löneförhandla... :tummenupp

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
landen skrev:
Ska få fast jobb nu i veckan och hoppades på en lite bättre lön, jobbar på mejeri som maskinoperatör. Och min ingångslön skulle vara 16500:- innan skatt vilken jag tyckte lät ganska lite. Då gick det upp för mig att jag till och med tjänar mer nu när jag jobbar som vikarie. Känns ju värt att få fast jobb och gå ner i lön. Trivs egentligen inte så bra med att jobba tvåskift + helger. Men vad gör man när det knappt finns några jobb för en outbildad 19åring :).

Räknas dela reklam som Jobb :lol :va , Jag tjänar väl ca 500kr/månad på det :näsblod

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tja, jag gick in med 13000kr i månaden på mitt första fasta jobb. Det under it-boomen och i stockholm.. Sen ser det iofs bättre ut idag efter att ha jobbat snart 8 år i branschen.

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
2004 GSXR 1000
Har grundlön+provision på mitt heltidsjobb. Kan tjäna skitbra, men göra jag det? nää..
Har ett extraknäck som ger iaf ett par tusen till. Skulle klara mig på en lön
men tänker såhär, om jag jobbar extra har jag pengar till hojen (lån), försäkring och soppa..