Vad tjänar ni?

Så vad tjänar ni (innan skatt)?

• Antal röstningar
    0

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Ska få fast jobb nu i veckan och hoppades på en lite bättre lön, jobbar på mejeri som maskinoperatör. Och min ingångslön skulle vara 16500:- innan skatt vilken jag tyckte lät ganska lite. Då gick det upp för mig att jag till och med tjänar mer nu när jag jobbar som vikarie. Känns ju värt att få fast jobb och gå ner i lön. Trivs egentligen inte så bra med att jobba tvåskift + helger. Men vad gör man när det knappt finns några jobb för en outbildad 19åring :).

Det tillkommer iofs OB på helger och kvällar men.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Låter som ett bra jobb ändå, slit hårt så har du bättre grunder att löneförhandla... :tummenupp

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
landen skrev:
Ska få fast jobb nu i veckan och hoppades på en lite bättre lön, jobbar på mejeri som maskinoperatör. Och min ingångslön skulle vara 16500:- innan skatt vilken jag tyckte lät ganska lite. Då gick det upp för mig att jag till och med tjänar mer nu när jag jobbar som vikarie. Känns ju värt att få fast jobb och gå ner i lön. Trivs egentligen inte så bra med att jobba tvåskift + helger. Men vad gör man när det knappt finns några jobb för en outbildad 19åring :).

Räknas dela reklam som Jobb :lol :va , Jag tjänar väl ca 500kr/månad på det :näsblod

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tja, jag gick in med 13000kr i månaden på mitt första fasta jobb. Det under it-boomen och i stockholm.. Sen ser det iofs bättre ut idag efter att ha jobbat snart 8 år i branschen.

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
2004 GSXR 1000
Har grundlön+provision på mitt heltidsjobb. Kan tjäna skitbra, men göra jag det? nää..
Har ett extraknäck som ger iaf ett par tusen till. Skulle klara mig på en lön
men tänker såhär, om jag jobbar extra har jag pengar till hojen (lån), försäkring och soppa..
Då är det värt att jobba ett par timmar på lördagsmorgonen..

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
nu har jag
950 studiestöd
ca. 3000:- som man jobbar ihop
ca. 1500:- som man är domare i hockey.
...

när man går ut plugget i vår/sommar
så blir det ca. 11 000 innan skatt (lärlingslön)

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gixxer 750 -98
16 500:- är rätt så standard för maskinoperatörsjobb, så länge du inte jobbar inom kemisk produktion då det är lite högre, har jag för mig. Du kan nog va nöjd med det..

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Än har jag inget jobb så för närvarande är jag fattig studerande :(

men ska börja söka lite inför sommaren nu :tummenupp

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
En ingångslön på 16500 är rätt ok om du ska jobba som maskinoperatör. Räkna inte med att få speciellt mycket mer sen bara. Med ob och sånt kan det bli rätt mycket. Sen är det ju så att om du inte accepterar så får nån annan jobbet...

Svar på den uppenbara följdfrågan:

Du får helt klart råd med en riktig feting till sporthoj!

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Kan inte säga vad jag känar igenkligen. Brukar justera med övertid men det är ju inget man kan räkna med sen kommer ju lite Bonus och lite...
Har i allafall 16900 i grund sen är det väl styft 5000 i Ob sen så... tja det brukar rulla på.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Lurch skrev:
En ingångslön på 16500 är rätt ok om du ska jobba som maskinoperatör. Räkna inte med att få speciellt mycket mer sen bara. Med ob och sånt kan det bli rätt mycket. Sen är det ju så att om du inte accepterar så får nån annan jobbet...

Svar på den uppenbara följdfrågan:

Du får helt klart råd med en riktig feting till sporthoj!

Lite orolig för det, ska ju flytta nu med och har precis köpt bil. Det svider :(.

flemming

110 e för sakta
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Suzuki gp 125, GSX R 1000-01,Rödmyra 98cc
landen skrev:
Ska få fast jobb nu i veckan och hoppades på en lite bättre lön,..... Och min ingångslön skulle vara 16500:- Då gick det upp för mig att jag till och med tjänar mer nu när jag jobbar som vikarie.att jobba tvåskift + helger. Men vad gör man när det knappt finns några jobb för en outbildad 19åring :).

:tummenupp
Du kan v lugn.. 16500 i första lön e bra! ingen utb. o första jobbet... klart det e bra.. :)
Jag själv fick 8000 i första lön men det var 1989 o på ett pissföretag :hihi jag slutade efter 4 mån. :yoparty Sen med tiden fatta jag hur man ska dra på slipstenen i detta land.. :lol efter att ha hört min chef kvida överatt hans lön bara gick till studieskulder+skatt och att han kunde skitit i civ.ing utb. för det var ju knappast lönen som var största skillnaden på outb. & utb. så förstod jag att som "anställd" och på en "lön" blir ingen rik i detta land :hihi
så jag börja frilansa... o det e helt andra pengar..... förutsatt att man har en idé. Jag säljer tjänster till b la fastighetsägare/förvaltare o det ger bra med cash! :banana Att knega på en fabrik med stämpelklocka o gula pappkkort går fetbort! :dummer så va väntar du på? ta ett svartjobb o dra ihop ett startkapital.. ta bidrag o bo hemma hos päronen! sen e re bara o slå till :)
flemming

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Har 23000kr i månaden nu när jag pluggar och bara vikarierar :) .

När jag är färdigutbildad kommer jag inte nöja mig med något under 35000kr i månaden i ingångslön :yoparty .

Helst vill jag ha över 60000kr i månaden men det är väl kanske att sikta lite väl högt :(

:fyllisar

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Sergeant skrev:
Har 23000kr i månden nu när jag pluggar och bara vikarierar :) .

När jag är färdigutbildad kommer jag inte nöja mig med något under 35000kr i månaden i ingångslön :yoparty .

Helst vill jag ha över 60000kr i månaden men det är väl kanske att sikta lite väl högt :(

:fyllisar

Ha, det låter inte dumt det. Då bjussar du på glass. Varje dag. :banana

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S