Egoistiskt agerande

Status
Ej öppen för fler svar.
Gick med
25 May 2004
Hoj
Ingen
Så, nu är sommaren mer eller mindre kommen, allt är kul och trevligt, nästan. Sommarlovet börjar snart, varma dagar som man kan spela basket på, ha kul. Dock finns det nackdelar med sommaren. Jag sitter på min balkong och kanske avnjuter en god middag, eller sitter inne på mitt rum med öppet fönster p.g.a. värmen. Intet ont anande kommer helt plötsligt en motorcykel i högsta hugg, ett schabrak utan dess like som ger ifrån sig ett outhärdligt ljud som med största sannolikhet överstiger den tillåtna ljudnivån på motorcyklar. En pina, ett lidande för boende i området, den enda som njuter av ljudet är antagligen föraren. Föraren, som uppenbarligen har ett lika högt IQ som en samlad kvalsterkoloni står sedan vid rödljuset och gasar, i väntan på att det skall slå om till grönt. Vi boende väntar dock på att den skrytaktiga stollen skall försvinna därifrån.

Att det finns ointelligenta och mäkta obegåvade människor i dagens samhälle som inte gör något p.g.a. deras inkompetens är knappast en nyhet. Men idioter som dessa har ett intellekt som kan likställas med en 5-årings. En person som ständigt är ute efter uppmärksamhet och blickar. Det får dom oftast också, dock oftast från 25-åriga hårdrocksbrudar som av allt att döma imponeras av oerhört höga ljud som endast är påfrestande. Men den övriga omgivningen irriteras endast av dessa idioter.

Så min fråga till er följer som så; varför är ni så egotrippade? Jag är relativt säker på att något skrytaktig fån finns här, och ja, jag är fullt reda att argumentera mot era antagligen idiotiska argument om varför ni visst skall få störa er omgivning.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Du har ju redan bestämt dig för att vi är idiotiska så varför ska vi "argumentera"

Det är väl en sak om det brakar till lite, blir du så illa berörd av det tycker Jag du är en gnällspik. Helt annat är det om det är ett koncekvent oväsen som bulriga grannar t.ex.

[edit] Du kanske tycker att efter som du är soialdemokrat och betalat din hyra så ska du kunna kräva av samhället att det är tyst och gulligt omkring dig, gillar du fortboll? Jag skiter i vilken bur läderkulan rullar in i men det gör inte 1100 bajenfans som står utanför mitt fönster och vrålar en hel natt då och då. Alla har vi saker vi inte förstår. Köp en hoj vet Jag! :tummenupp

Last edited:

HanneZ

Guest
Vad har det med IQ att göra om man står och gasar vid rödljuset, ja måste stå o gasa ibland för att för att kunna växla ner, har jag låg IQ då? Har jag högre IQ om jag slirar mig iväg på 3:ans växel istället?

Vad hade du förväntat dig med att göra ett sådant inlägg på ett forum som detta?

Gick med
25 May 2004
Hoj
Ingen
HanneZ: Jag hör ju vad jag hör, om man säger så. Jag är inte döv, fast snart kanske jag blir det.

McRae: Bra argument, kom med något bra istället!

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Jag tycker det är så jääävla jobbigt med folk som lirar basket tex, varje duns som bollen lämnar ifrån sig då den studsar mot marken är så enerverande! Eller nåt :p

Tycker mest det är HD-snubbar med raka rör som låter mest. (och fulast)

Gick med
25 May 2004
Hoj
Ingen
Teo: Kom med ETT bra skäl till varför ni måste stå och gasa som fån, så skall jag överväga det här med att ändra mig.

HanneZ: Egoism min vän, om en person är väldigt egoistisk, genom att störa andra personer tyder detta på lågt IQ. För en person med lite vett i skallen vet sådant.

HanneZ

Guest
magnusfernström, vet du hur mycket en gammal hd från -64 från låta? PRECIS HUR MYCKET SOM HELST(typ)! Utan att bryta någon lag, kanske var en sådan som åkte förbi, då är det nog bättre du vänder dig till Persson så han får ändra lagarna istället!

/ Hannes

Peaches

Peaches
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Sv 650
Vaknat på fel sida eller ?
Var lite glad och se det positiva i allt :tungan

Det är sommar och sol och du fyller snart 18 :fyllisar

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Håller med HanneZ. Märks att du inte är renrasig sporthojare. För oss som kör hoj så är det inte långt kvar till Nirvana när man hör en ylande MC! :bugar Just ja.. Loud pipes, Saves Lives! :yoparty

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
På A svarar jag:
Avgastrim har alltid varit poppis sedan Volvo Amazon. Väsnas är fräckt för många och det kommer nog aldrig kunna motiveras speciellt bra.

På B svarar jag
För att folk som bosätter sig i stan och sen förväntar sig total tystnad uppenbarligen tillhör samma hjärntrust som tidigare nämda kvalsterkoloni.

Skulle du få bort alla hormonstinna killar på hoj som vill vröla omkring på 12o dB så kommer du sedan störa dig på bilar med raka rör, baslådor i bilar och hos grannar för att slutligen tjura över att barn väsnas när de har roligt.

Vill du ha största möjliga tystnad så sök dig till den. Att du ska lyckas skapa den är föga troligt.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Är det verkligen så farligt? Om det håller på jämnt & ständigt har jag förståelse för att det retar folk.

Om det kommer ett gäng gallskrikade ungar & "stör" dig, blir du förbannad då oxå? Vad gör du om grannen tar fram slagborrmaskin för att sätta upp en tavla?

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Om man gnäller på sånt där så har man med all största sannolikhet ett alldeles för tråkigt liv.

Gör du själv aldrig någonsin något som kan tänkas störa eller reta upp andra?

HanneZ

Guest
magnusfernstrom skrev:
Teo: Kom med ETT bra skäl till varför ni måste stå och gasa som fån, så skall jag överväga det här med att ändra mig.

HanneZ: Egoism min vän, om en person är väldigt egoistisk, genom att störa andra personer tyder detta på lågt IQ. För en person med lite vett i skallen vet sådant.
Jag tyckte du kopplade det direkt till gasandet vid rödljusen, som jag gav en förklarning till varför jag gör ibland, vet ju inget om din rödljusvarvare dock!

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
quote: McRae: Bra argument, kom med något bra istället!
Jag trodde ärligt att du skojade!
Men varför har du reggat dig på ett mc forum??

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
magnusfernstrom skrev:
Så, nu är sommaren mer eller mindre kommen, allt är kul och trevligt, nästan. Sommarlovet börjar snart, varma dagar som man kan spela basket på, ha kul. Dock finns det nackdelar med sommaren. Jag sitter på min balkong och kanske avnjuter en god middag, eller sitter inne på mitt rum med öppet fönster p.g.a. värmen. Intet ont anande kommer helt plötsligt en motorcykel i högsta hugg, ett schabrak utan dess like som ger ifrån sig ett outhärdligt ljud som med största sannolikhet överstiger den tillåtna ljudnivån på motorcyklar. En pina, ett lidande för boende i området, den enda som njuter av ljudet är antagligen föraren. Föraren, som uppenbarligen har ett lika högt IQ som en samlad kvalsterkoloni står sedan vid rödljuset och gasar, i väntan på att det skall slå om till grönt. Vi boende väntar dock på att den skrytaktiga stollen skall försvinna därifrån.

Att det finns ointelligenta och mäkta obegåvade människor i dagens samhälle som inte gör något p.g.a. deras inkompetens är knappast en nyhet. Men idioter som dessa har ett intellekt som kan likställas med en 5-årings. En person som ständigt är ute efter uppmärksamhet och blickar. Det får dom oftast också, dock oftast från 25-åriga hårdrocksbrudar som av allt att döma imponeras av oerhört höga ljud som endast är påfrestande. Men den övriga omgivningen irriteras endast av dessa idioter.

Så min fråga till er följer som så; varför är ni så egotrippade? Jag är relativt säker på att något skrytaktig fån finns här, och ja, jag är fullt reda att argumentera mot era antagligen idiotiska argument om varför ni visst skall få störa er omgivning.

Haha.. Flytta ut på landet så kan du sitta o läsa din bok o röka din pipa helt ostört, om de nu inte skulle komma en björn eller liknande o låta i buskarna.
Nä, allvarligt, håller med ovanstående, tycker du är lite av en gnällspik. Finns väldigt många bilar som låter värre än en hoj och så många hojar kan de inte åka förbi ditt fönster att de är så störande? Lr du kanske är inne på raggare.nu o skriver i deras forum oxå?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Jag förstår precis vad du menar, Magnus, och jag håller till viss del med dig. Jag bor själv mitt inne i centrum i Borås, jämte en stor genomfartsled med gott om rödljus och korsningar. Flera gånger per dag hör man ett öronbedövande vrål, och när man tittar ut ser man en motorcykel som står och gasar.

Dock, i 9 fall av 10 så rör det sig inte om en sporthoj, utan om en glidare med raka rör. Gnäll på dem istället. Du hittar dem inte här, det kan jag lova dig.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM