Hjälp.. hojen dör ibland.!!!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Jo det är såhär att jag nyss monterat ihop 125an.. öppet filter och effektsystem. Den går jättebra MEN det är så att den dör ibland när jag är ute och gasar.. typ 5-6 ggr milen och motorn bara slocknar som om den inte fick sin mat. Den startar inte heller på en gång utan jag får låta den stå typ ca 30s till 1 min så går den igång igen utan några somhällst problem.
Motorn går inte varmt eller så.
Tanken slogg mig att fuggen töms och att när jag ligger och belastar så slukas bensinen. När jag sen står vid vägkanten en stund så fylls den på lite.. Bara en tanke.. mobbas inte om jag har fel men detta är verkligen störande.
Snälla hjälp!.

Det låter väl vettigt?
Kolla om det inte är skit i bränsleslangen eller nått.

Mech skrev:
Det låter väl vettigt?
Kolla om det inte är skit i bränsleslangen eller nått.
Bränsleslangen är nyligen utbytt och så även filtret.. Monterade nytt idag innan jag ens fick igång hojen.

I vinter körde jag med tanktätningsmedel för jag hade ett hål i tanken. Funkade bra men de rinner inte jättefort ut från bensinkranen. Tänkte om det kunde vara boven.

Föresten så går hojen jättebra vid statskörning.. då dör den aldrig!

Kanske nått elfel då.
Äh. Nu är jag på tunn is.
Hoppas det löser sig dock.

Mech skrev:
Kanske nått elfel då.
Äh. Nu är jag på tunn is.
Hoppas det löser sig dock.
när den dör.. om jag släpper gasen helt så visar den livstecken.. sen när jag gasar så dör allt..
Jag tänkte kanske är de om de inte e nån bensin så att när man gasar så blir luft/bränsleblandningen för mager (för mycket luft i proportion) och så vill den inte..

Har ingen aning.. spekulerar bara. :(

philsson skrev:
när den dör.. om jag släpper gasen helt så visar den livstecken.. sen när jag gasar så dör allt..
Jag tänkte kanske är de om de inte e nån bensin så att när man gasar så blir luft/bränsleblandningen för mager (för mycket luft i proportion) och så vill den inte..

Har ingen aning.. spekulerar bara. :(

Du har garanterat skit i flotörnålen.
Gör rent och testa igen
R

VRM Roffe skrev:
Du har garanterat skit i flotörnålen.
Gör rent och testa igen
R
allt ska testas tills det är löst.. Tack för tippsen..
Har tänkt på flotörnålen också men misstänkte först tanktätningen. Hört att de ska kunna täppa igen en del.

låter som bränslebrist, kolla om inte nåt munstycke har kättat igen...

colik skrev:
låter som bränslebrist, kolla om inte nåt munstycke har kättat igen...
får göra det när jag endå har isär förgasaren. Annars nytt munstycke. (har bara 1)
En god vän trodde att den fick för mycket bränsle.. stämmer inte enligt min mening.

Så var min också innan den fick åka akut in på operation. :( Hade bara ren tur att den inte skar, och det har din en viss tendens att göra. Kolla motorn! Går kolven segt? Kolla veven o.s.v.

Itacha75 skrev:
Så var min också innan den fick åka akut in på operation. :( Hade bara ren tur att den inte skar, och det har din en viss tendens att göra. Kolla motorn! Går kolven segt? Kolla veven o.s.v.
Vad hade du för fel då!?.. min kolv och vev går jättefint!.. inga problem över huvudtaget.
Ny kolv och nyrenoverad vev desutom.. balancerad osv..

philsson skrev:
Vad hade du för fel då!?.. min kolv och vev går jättefint!.. inga problem över huvudtaget.
Ny kolv och nyrenoverad vev desutom.. balancerad osv..

Vet inte riktigt än, måste klyva den först. Men något med veven är det. Ny eller inte, kolla, lika bra? Kan lika gärna vara världens minsta skitfel, men lika bra att kolla de dyrare felen.

Edit: Värkade som bränslebrist på min också, men icke! :huvet

UrbanTiger skrev:
Kolla din bensinkaran också så det inte liger nått skit där i. Även att det inte är för trångt där bensinkrenen är monterad i tanken så det blir dåligt flöde. Sen kan det ju ligga en massa gucka i flottörhuset också. Flottörnålen ska kollas som sagt.
hur snabbt ska det behöva rinna från tanken?.. nämligen inte så jättebra flöde från bensinkranen.. om den drar 0,5L milen så borde man kunna fylla upp 1dl på ca 6 min. Snabbare än så behövs inte va om jag håller 100 då.. :D
Eh.. jag har ingen aning.. bara spekulerar..

Itacha75 skrev:
Vet inte riktigt än, måste klyva den först. Men något med veven är det. Ny eller inte, kolla, lika bra? Kan lika gärna vara världens minsta skitfel, men lika bra att kolla de dyrare felen.

Edit: Värkade som bränslebrist på min också, men icke! :huvet
förstår inte vad du menar.. du menar att jag ska kolla om den går runt lätt.. och det gör den.. inget att oroa mig för nu va?. :confused: :4skrika

UrbanTiger skrev:
Kolla det... kanske är ditt problem.
Går bäl att rensa hålet i tanken, LR ?
alltså det går att trycka upp en skruvmejsel i hålet men de rinner inte knappt bensin.. det är nästan så att det droppar..
fattar NADA. Jag tror på att detta är felet.. men vem vet.

philsson skrev:
alltså det går att trycka upp en skruvmejsel i hålet men de rinner inte knappt bensin.. det är nästan så att det droppar..

Skruva den kranen och rengör den då istället för att sitta vid datorn och inte veta
:7peta

philsson skrev:

Det låter ju helt rimligt. Kan du inte ta loss bensinkranen och göra rent den från vad det nu kan vara som stoppar flödet? Skulle nog börja med det hellre än att plocka i sär förgasaren.

UrbanTiger skrev:
Ta en borr då och kör runt med en borrmaskin.
gjort!.
VRM Roffe skrev:
Skruva den kranen och rengör den då istället för att sitta vid datorn och inte veta
:7peta
Kvittar om jag har kranen på eller inte. samma flöde från tanken som från kranen.. sunkigt är det.. näst intill droppar

Coola Ola skrev:
Det låter ju helt rimligt. Kan du inte ta loss bensinkranen och göra rent den från vad det nu kan vara som stoppar flödet? Skulle nog börja med det hellre än att plocka i sär förgasaren.
men om hojen inte dör eller beter sig konstigt under låg påfrestning och låga varv.. typ max 6k. Alltså vanlig statskörning.. kan jag inte utesluta att de e skit i förgasaren då?. :va

UrbanTiger skrev:
Testa földet igen då.... Prova med vatten om inte annat...
vad gör jag om de inte är bra då?.. kan ju inte gräva innuti tanken.
ska kolla imorn hur de ser ut.. känns lite kallt ute nu bara.. :näsblod

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...