Jag är världs historiens största pucko.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Som många vet så har jag nyligen köpt en crm. Men inte tagit kortet än. Självklart får jag ju då inte köra den för mor å far.

Men nu skulle dom bort över helgen så då passade jag på att prova den .( :huvet :död :3freak :gnissla :4skrika ) Självklart va jag tvungen att köra förfort på en grus väg, dock bromsade jag i gooood (extremt tidigt) tid men fick inte ner farten nämnvärt och körde av vägen rakt in i skånes sista träd... spräkte styrkronnan och bocka till gaffel och fälg.. :näsblod :4skrika :dummer

Så nu är min kära crm död.. :gråta och jag degraderad till moppe fucko...

Nån som har en anning om vad reparationerna går på?

Last edited:

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Somliga straffar Güd direkct.
Om man nu tvunget ska köra själv utan körkort kan man väl åtminstone ta det lite lugnt? Eller?

Solid snake

Guest
prulle skrev:
Har jag gjort nått annat?

men handen på hjärtat skulle inte du ha testat den?
Utan körkort? Nej det hade jag faktiskt inte gjort, förutom om jag skulle köpa den.

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
prulle skrev:
Som många vet så har jag nyligen köpt en crm. Men inte tagit kortet än. Självklart får jag ju då inte köra den för mor å far.

Men nu skulle dom bort över helgen så då passade jag på att prova den .( :huvet :död :3freak :gnissla :4skrika ) Självklart va jag tvungen att köra för fort på en grus väg, dock bromsade jag i tid men fick inte ner farten nämnvärt och körde av vägen rakt in i skånes sista träd... spräkte styrkronnan och bocka till gaffel och fälg.. :näsblod :4skrika :dummer

Beroende på om du ska ha nya grejjer eller begagnat så kan du ju hitta en fin gaffel med krona för under 2000 till nån beggad cross. Framhjulet kan de flesta mc-verkstäder räta upp med ekrarna om det inte är helt åt helvete.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Tjet skrev:
Somliga straffar Güd direkct.
Om man nu tvunget ska köra själv utan körkort kan man väl åtminstone ta det lite lugnt? Eller?

okej låt mig om formulera mig ja började bromsa i gooood tid men den sakta inte in därför blev det för fort...

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Nexor skrev:
Beroende på om du ska ha nya grejjer eller begagnat så kan du ju hitta en fin gaffel med krona för under 2000 till nån beggad cross. Framhjulet kan de flesta mc-verkstäder räta upp med ekrarna om det inte är helt åt helvete.

Är det inte värre? :)

Har jag ju råd med :banana

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
prulle skrev:
okej låt mig om formulera mig ja började bromsa i gooood tid men den sakta inte in därför blev det för fort...

Ja, då tog du väl det inte speciellt lugnt om du inte hann bromsa in i tid?

Hursomhelst, jobbigt. Hoppas det löser sig.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
många moralkärringar. självklart om man nu ska testa hojen så kan man ju ta det lungt, men testat hojen hade nog många gjort.
ska själv ut & köra lite själv nu, dock bara träna krypkörning på en stooor asfaltsplan :näsblod

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
ajrå, lider med dej"! morsan o farsan blev inte så jätte glada kan jag tro :banana men det löser sig nog :pannkyss

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Ja det gick ju bra det där! :lol
Inte hårdkör man väl om man tjuvkör?? Då kopplar man ur hastighetsmätarwiren så att trippmätaren inte ändras, kör försiktigt, tvättar hojen noggrant när man kommer hem så att inge smuts syns och slutligen ställer man tillbaks den på exakt samma ställe som den stod på tidigare med hänsyn till hjulens position och att låset sitter exakt likadant som när man åkte :mattias !

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Speedsoda skrev:
Ja det gick ju bra det där! :lol
Inte hårdkör man väl om man tjuvkör?? Då kopplar man ur hastighetsmätarwiren så att trippmätaren inte ändras, kör försiktigt, tvättar hojen noggrant när man kommer hem så att inge smuts syns och slutligen ställer man tillbaks den på exakt samma ställe som den stod på tidigare med hänsyn till hjulens position och att låset sitter exakt likadant som när man åkte :mattias !

Som "vuxen" tänker man, "gud vad korkat att köra utan kort,, tänk på försäkrigar om något händer, etc etc" samtidigt minns man lite svagt hur man pressade morsans mazda så fort hon inte var hemma när jag var i din ålder. hör till åldern antar jag. MEN FÖR HELVETE VÄX UPP NU INNAN DET BLIR FÖR DYRT.
Skål :fyllisar

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
:hördu är inte körkortet bevis på att man kan ta sig säkert fram itrafiken eller på vägen? hahaha

tråkig men vad ska man göra..

hmm ett bra tipps är:

gör inte om det! :rofl

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
prulle skrev:

Men nu skulle dom bort över helgen så då passade jag på att prova den .( :huvet :död :3freak :gnissla :4skrika ) Självklart va jag tvungen att köra förfort på en grus väg, dock bromsade jag i gooood (extremt tidigt) tid men fick inte ner farten nämnvärt och körde av vägen rakt in i skånes sista träd... spräkte styrkronnan och bocka till gaffel och fälg.. :näsblod :4skrika :dummer

Hur gick det för dig då?
Bilder på den eller?
Gaffelben/ram och sånt då?

En bild vore som sagt bra men leta begagnat på skrotar, nytt kan det blir dyrt... :död

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha