Uppdrag Granskning - Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ja ha då har dom visat vad som ska tas upp i nästa veckas uppdrag granskning.

"Vansinnes körningar med mc"

Det ska bli spännande o se den debatten!

Tolf

sista minuten utav detta:
http://svtplay.se/v/1565119/uppdrag_granskning/del_19_av_22

Edit:
ons 27 maj
20:00 Uppdrag granskning
Del 20 av 22. Norge ratade svenska JAS Gripen för att prislappen var för hög. Det kan stå norska staten dyrt. Dessutom: Polisen maktlös mot MC-förarnas vansinnesfärder på svenska vägar. Programledare: Karin Mattisson.
* Även i SVT24 28/5, SVT1 28/5, SVT1 30/5 och SVT24 1/6
* Textat sid. 199

Fan va skit det kommer bli. Jag börjar tillochmed bli less på "gransknings" program där det handlar om kriminalitet eller våldtäkter, vi får se hur det här blir:rolleyes:

ja vi kommer bli duktigt sågade, frågan är bara hur mycket. och vilken förklaring som kommer att ges från vårat håll. de kan bli spännande tycker jag :)

Kanske läge att beklaga lite att polisen drog sig ur Stunt- och Streetkvällarna på Barkis...:va Kanske läge att påtala att av runt 600 Mc-olyckor, så har utredarna kommit fram till att bilister var orsaken i runt 60% av fallen...:va Hoppas att det blir nån motvikt i häxjakten!:mad:

Kanske läge att beklaga lite att polisen drog sig ur Stunt- och Streetkvällarna på Barkis...:va Kanske läge att påtala att av runt 600 Mc-olyckor, så har utredarna kommit fram till att bilister var orsaken i runt 60% av fallen...:va Hoppas att det blir nån motvikt i häxjakten!:mad:

Det var trygg-hansa som gjorde en undersökning av trafikolyckor under 2006-2008 där fler än ett fordon var inblandade. I de fallen var det i ca 64 % av fallen bilister som var vållande. Observera att singelolyckor inte är med i den undersökningen. Det är alltså inte bilister som är ansvariga för 64 % av alla mc-olyckor, bara i olyckor mellan bil och mc.

Nu får du fan kamma dig. Jag gillar det inte heller men att det är tummen upp för att nån dör då har du grava problem. Min kompis blev stoppad ute på landet norr om Stockholm av en som lessnat och skulle nog bara få ur sig ilskan på en MC-åkare vem som helst. Han sa att han skulle börja hälla diesel i kurvorna. Då frågade min kompis om han alltså avsiktligt tänkte döda någon. Då tänkte han efter lite och det bör nog du också göra.

Nä, men tyvärr så finns det alldeles för många idioter på för snabba hojar. Det enda positiva är att det alltid blir en stor "självsanering" varje sommar!!!!:tummenupp

action-smiley-041.gif

Jag tyckte väl att jag kände igen Dan the mans repa.

Vet någon om folket från Uppdrag granskning frågade om lov?

Nä, men tyvärr så finns det alldeles för många idioter på för snabba hojar. Det enda positiva är att det alltid blir en stor "självsanering" varje sommar!!!!:tummenupp

"självsanering" - va väl faan va lustig du va då - vi får ju innerligt att hoppas du är en av dom så slipper vi andra ännu en pajas :dummer

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S