Idag kom paketet. Har det mesta nu. Men jag beställde aldrig något till växellådan då jag känner att jag inte klarat av att renovera den själv. Finns det något bra företag runt göteborg som kan renovera växellådan?
Samt vart kan man köpa en 2mm cylinderspacer? Pratade med erik marklund, men han hade inget på lager och kommer inte att beställa på ett tag.
Bästa Hälsningar
Fredrik
Har du väl blocken isär är en låda jätteenkel!
Ser mycket krångligare ut än vad det verkligen är.
DU har 2 axlar med 5-6 drev på varje axel.
Tar en axel, plocka av alla drev, brickor och låsclips och lägger upp dom i rätt ordning som dom satt monterade.
Sen kontrollerar du alla "hundben" och skicket på dreven, byter ut det som är dåligt.
Kolla skiftgafflarna efter rakhet och slitage och snabbkollar skifttrumman.
Jätteenkelt. =)
Vxllådslagren kostar 2800kr,drev tror jag ligger på mellan 750-1000kr skiftgaffel 750kr.Det lutar att jag gör det själv. dock är har jag lite klent med verktyg i lägenheten, plus att tjejen tycker att det luktar lite för mycket. Men det skall nog gå.
Finns det någon bra butik i sverige som säljer suzuki delar. Har tidigare handlat hos bikebandit. Men man måste handla rätt mycket för att det skall löna sig.
Vad kan det tänkas kosta att köpa 2an o 5an drev + lager i sverige?
Finns det någon liknande sida som bikebandit i EU?
Bästa Hälsningar
Fredrik
Tjaba
suzuki har en packnings sats där det är alla packnigar även kopparbrickor i motorn + det blir billigare så,kommer inte i håg suzukis nr men det går nog att få reda på,köpte min packnings sats via lelles
mvh peter
Har äntligen lyckats dela motorn, det går mycket lättare om man lossar alla bultar. Missade helt att det satt två insextsskruvar bakom oljefiltret.
Har kollat på dreven och dom ser okej ut, men bör man byta tvåans växellådspar för att vara på den säkra sidan?
Räcker det att undercutta 2:an eller skall man undercutta fler växlar?
Och en sista fråga, på några utav lagrerna till veven så är det lite fläckar som är blankare. Men det är inget man känner med nageln. kollade priser och dom var inte jätte billiga. Är det dumt att byta?, och om man bör byta hur vet man vilken storlek man skall ha?
Tack på förhand
Fredrik
Ser ut som lite slitage dvs inget att oroa sej över. Det är bara att dra ihop igen, nya kostar 1400kr till stakarna.du bör ha originalspel vid byte kolla färgen på dom som sitter i beställ samma färg ,mät med plasticguage för rätt mätområde grön alt röd så de inte blir för trånga./wachen
Har pillat lite mer idag, plockade ur växellådan o veven.
Men har kanske ändrat mig angående vevlagrerna. Dom var mer slitna på undersidan, om man jämför med översidan. Det vore ju synd att inte byta medans man har allt nerplockat..
Måste man byta alla, eller kan man byta dom som är mest slitna?
Hittade ett nr på baksidan utav vevlagrerna "F-780 ndg" Kan man köpa lager med den infon, eller måste man mäta med "plasticguage" som watchen föreslog?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|