sportbike
Guest
Tråden för diskussioner om och kring olyckor.
Jag snubblade över depåstödet i garaget nyss.....räknas det?
Jag snubblade över depåstödet i garaget nyss.....räknas det?
Idag var det +9 och lite sol på eftermiddagen här. Kör lugnt och tänk på att människorna i plåtlådor glömt hur en motorcykel ser ut. Vi har ju inte synts till mycket på sisådär 4-5 månader.
Solen värmer men vägarna är iskalla..
och grus som fan överallt.....
Idag var det +9 och lite sol på eftermiddagen här. Kör lugnt och tänk på att människorna i plåtlådor glömt hur en motorcykel ser ut. Vi har ju inte synts till mycket på sisådär 4-5 månader.
Varning för vänstersvängande muppar.
* Ligger du BAKOM någon som kör aslusigt på krokig väg så letar den efter sin avfart. Kör ALDRIG om ifall det finns en avfart på vänster sida.
* Möter du någon som beter sig förvirrat så letar den kanske också efter en avfart som då kan ligga på din HÖGRA sida. Gör dig synlig. Helljus på. (två bekantingar till mig har strukit med på detta sätt).
* Står någon vid en korsning och väntar på att du ska passera? Ha koll på fälgarna så ser du ifall bilens koppling åker upp.
* Säsongen är lång. Du hinner.
*Bilar med slarvigt lastade släpkärror, kan tappa last* Traktorer! Kan svänga vart och när som helst!
* Bilar med slarvigt lastade släpkärror, kan plötsligt svänga ofta
utan fungerande blinkers.
Tycker jag läser i olyckstråden var och varannan dag om nya olyckor. Fan, killar och tjejer, ta det lugnt! Våren är knappt här och det är nog med grus på vägarna för att skaffa cross!
Om man måste brassa helvetet kanske man bör vänta lite, eller hur?
Det är ju ganska noga med att det inte ska finnas stora hårda föremål bredvid vägarna för att minsta riskerna för folk som åker av vägen. Hur fasen kommer det sig då att timmer läggs upp längs vägarna lite var stans bara någon meter från vägbanan i vissa fall?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12859770.ab
Visst, jag vet att det är för att det ska vara enkelt att lasta. Men finns det verkligen ingen annan lösning?
Det är ju ganska noga med att det inte ska finnas stora hårda föremål bredvid vägarna för att minsta riskerna för folk som åker av vägen. Hur fasen kommer det sig då att timmer läggs upp längs vägarna lite var stans bara någon meter från vägbanan i vissa fall?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12859770.ab
Visst, jag vet att det är för att det ska vara enkelt att lasta. Men finns det verkligen ingen annan lösning?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|