Panzaa
Bättre att verka än att förverkas
- Gick med
- 16 Aug 2007
- Hoj
- 2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!
Hade tidigare en gammal Boldo'r som var tokfint ombyggd till Caféracer (såldes förra året). Trodde att jag kunde göra mig av med café suget, men icke
Har nu tatt mig an ett rätt så ovanligt projekt, på gränsen om det passar in här på "sporthoj". Grunden är en vanlig tråkig XVS 1100 Dragstar som nu slaktats ned på bultnivå. Grundién är att bygga en korsning mellan Caféracer och Customhoj, utan att göra avkall på ngn av stilarna.
Det som gjort hitills äro:
- Motorn E85 konverterades i höstas, pods, avknas m.m.
- Nya fälgar runt om (ifrån en slaktad Bulldog).
- R1 framgaffel med clipon.
- R1 framskärm
- Kapad ram till bakskärm, nytt skärmämne inhandlat och under bearbetning.
- Ny instrumentering.
- Modifierad ram.
- Moddad fjädring bak.
- Modifierad tank.
+ en massa mer.. har tankar på en rätt så omfattande motorombyggnad, men med tanke på den sjunkande kronan så kanske detta läggs på hyllan ett tag framöver.
Projektet har precis börjat ta form.
Postar lite bilder nedan.
Status innan ombyggnad
Allt rivet
Hade tidigare en gammal Boldo'r som var tokfint ombyggd till Caféracer (såldes förra året). Trodde att jag kunde göra mig av med café suget, men icke
Har nu tatt mig an ett rätt så ovanligt projekt, på gränsen om det passar in här på "sporthoj". Grunden är en vanlig tråkig XVS 1100 Dragstar som nu slaktats ned på bultnivå. Grundién är att bygga en korsning mellan Caféracer och Customhoj, utan att göra avkall på ngn av stilarna.
Det som gjort hitills äro:
- Motorn E85 konverterades i höstas, pods, avknas m.m.
- Nya fälgar runt om (ifrån en slaktad Bulldog).
- R1 framgaffel med clipon.
- R1 framskärm
- Kapad ram till bakskärm, nytt skärmämne inhandlat och under bearbetning.
- Ny instrumentering.
- Modifierad ram.
- Moddad fjädring bak.
- Modifierad tank.
+ en massa mer.. har tankar på en rätt så omfattande motorombyggnad, men med tanke på den sjunkande kronan så kanske detta läggs på hyllan ett tag framöver.
Projektet har precis börjat ta form.
Postar lite bilder nedan.
Status innan ombyggnad
Allt rivet
Last edited: