• det blir bara tröttsamt till slut att läsa om invandring/flyktingar/nysvenskar etc etc eftersom det å ena sidan blir en del propaganda för tex sd och å andra sidan bara ett försvar just för den gruppen människor. all snack som har att göra med 'hudfärg' så att säga kan ske på andra forum.
• definition av spam - vad fan är spam? den som skriver 'ligga?' till en ny medlem (såklart en tjej) kommer undan med det alltid, men jag kan få en del klagomål tex ang. mjällproblematiken. det är ganska lustigt vad som är 'acceptabelt' här på sh.
• påhopp/hot - jag själv har blivit hotad i en tråd där den personen uttryckte en önskan att han eller andra på sh skulle slå mig sönder och samman pga en åsikt jag hade, med bla baseballträ. jag övervägde en polisanmälan. 3 dagars (tror jag) banning fick han och efter det är han välkommen tillbaka. i mitt tycke får han inte komma tillbaka alls i detta forum.
Att gå på vad som gör dig trött, och därmed förbjuda de ämnen går inte. Du får helt enkelt skita i att läsa ämnet.
Allt spam går inte censurera eller ens rapportera och synas av moderatorer. Denna tro att moderatorer ska vara allseende och se och ändra och moderera överallt, eller ens vara för dig och läsa allt. Det funkar inte heller. Rapportera in det du anser vara spam, så tar den moderator ansvarig för det forumet hand om det när han / hon har tid.
Förlita dig inte på att moderatorer gör allt jobbet, ta ditt egna ansvar.
Och ang. hot med mera. Gör det du tycker du ska göra. Polisanmäl om det behövs för lugn och ro. Jag var snudd så nära på att polisanmäla ett flertal personer för ett tag sedan pga händelser på SH och utanför. Men valde en fredligare lösning.
3-dagarsbanning gjordes vad jag minns för att du inte direkt var den enda som ------ (fel ord, tagits bort) / gjorde påhopp / bråkade och skrev väldigt mycket i ämnet. Du drog åt dig en hel del uppmärksamhet och den uppmärksamheten du får är inte alltid den du önskar dig. Jag kunde likväl bannat dig oxå för händelsen.
Om man inte kan bedöma vad som är en lämplig källa i den aktuella diskussionen skall man inte vara en del av diskussionen. Det är så enkelt.
Fast det är precis det man kan, om det hör till diskussionen. Men det lirar inte att referera till lasse-rasist och hans wordpress-blog utan att själv presentera sina åsikter; det är ju inte din åsikt, det är lasses.
Men det är ju DIN åsikt. Du anser att någon persons källa inte är korrekt enligt DIG ja. Men han, den andra, tycker källan är högst trovärdig och korrekt. Att sedan gå munhugga på sådant, gör ju direkt att diskussionen försvinner bort från ämnet och blir antingen personlig eller börjar handla om något helt annat. Sedan de länkningar jag sett till bloggar, är ju inte att bloggen i sig är fakta, utan vad bloggaren har citerat från som är det som är läsvärt eller som man önskar åsikt om. Men det som därefter "diskuteras" om är hellre citatet, än vad citatet säger.
Ibland måste man kunna förklara varför ett citat är fel, och själv länka till något som motsäger, istället för att bara säga "du din SD-re hittar allt de roligaste citaten, höhö... " och drar ned stämningen.
Kanske ska förbjuda politik diskussioner helt, finns ju flera andra fina forum för folk som är intresserade av det. Känns som en enkel lösning på problemet.
Om det vore så enkelt så...
Då skulle folk säga att SH censurerar och att vissa saker inte får diskuteras, men andra får... osv. Nästan precis som nu.
Det är ingen lösning heller egentligen.
Men funkade den, så javisst. Gärna det...