Ska en femåring säga knulla?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Dottern, 5 år, kom hem igår och sade (om sina dagiskompisar): "Oliver är kär i Vera. Dem har knullat fem gånger".

Jag blev helt ställd: "jaha, fem gånger minsann" var det enda jag stammande kunde klämma fram. Jag borde säkert ha sagt något annat.

När det händer igen, vad ska jag säga då? Ska man förklara för henne vad knulla är...? Det känns liksom för tidigt för det. :confused:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
De testar gränser och tycker det är spännande med ord - även sådana som de inte vet vad det betyder...

Brukar räcka med att förklara att tomten blir ledsen och drar in alla julklappar om de använder ordet - så upphör det direkt :D

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Dags för "snacket". Ut och köp tamponger samt stringtrosor med andra ord!

Utan glimten i ögat så skulle jag vilja ta reda på från vem hon lärde sig det och sedan slå dennes föräldrar. Även om det hela är en oskyldig sak.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ordet kanske inte är det farliga här, utan att dom gjort det? :va

Hade det varit så mycket bättre om dagisbarnen hade sagt "idkat samlag"?

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Utan glimten i ögat så skulle jag vilja ta reda på från vem hon lärde sig det och sedan slå dennes föräldrar. Även om det hela är en oskyldig sak.

Det är väl någon unge på dagis som har en bror/morbror/farbror som inte tänker på att det är barn i närheten :hihi

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det är väl någon unge på dagis som har en bror/morbror/farbror som inte tänker på att det är barn i närheten :hihi

Det finns även storebröder och syskons kompisar som tycker att det är hur kul som helst att lära småungarna att säga saker som småungar inte borde säga.

Grannen var irriterad eftersom deras son (ca 2år) pekade finger och sa "fjukkja" när han blev arg...
En liten grej som grannens bror lärt sin brorson....

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kanske läge att snacka med dagispersonalen?

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Ett klart fall av etikettsbrott. Ge stryk till alla som har sådant språkbruk.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
En femåring säger allt de hör, om en vecka är det nåt nytt.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Nu vet vi att femåringen kan det här ordet. Mer intressant är väl om hon begriper innebörden av det. Gör hon det är det riktigt illa...:eek: Då bör hon låsas in på korrektionsanstalt och få tillbörlig undervisning i normupplösningens följder.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Nu vet vi att femåringen kan det här ordet. Mer intressant är väl om hon begriper innebörden av det. Gör hon det är det riktigt illa...:eek:

haha, visst, det är ju bara ett fulare ord för para sig osv., hon kan ju aldrig sett liknande på TV :D

[YOUTUBE-ID]Ae4QTPc18yE[/YOUTUBE-ID]

"Jag blev helt ställd: "jaha, fem gånger minsann" var det enda jag stammande kunde klämma fram. Jag borde säkert ha sagt något annat." :lol:rofl

Du skulle sagt "jaha, då blir ni snart några fler på dagis" :D

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
jag skulle bestämmt klargöra att sådana ord använder man inte......

Min dotter gick och skrek BÖG när hon var 4-5 år,,,, jag bara låg på golvet och vred mig av skratt:hihi:hihi ,,,, hur ska man då förklara att så min dotter så får du inte säga? :confused:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
jag skulle bestämmt klargöra att sådana ord använder man inte......

Jag kan förstå din tankegång..
Fast samtidigt är barn smarta, får de veta att de absolut inte får använda ett ord förstår de också den enorma makten i just det ordet och då kommer det bli ännu intressantare för dem att änvända.

Hon kan ju knappast förstå innerbörden så därför kommer hon inte känna någon direkt skam när hon springer omkring och skriker "knulla, knulla, knulla",för henne kommer det bara bli en ännu roligare lek om det blir ett "förbjudet ord", då märker hon vilken uppmärksamhet det sprider när hon yttrar detta ordet och tycka det är blir ännu festligare.
Tyvärr.

Edit: Svår sits. Tala med lilltjejen, men det är viktigt att det görs på rätt sätt så att det inte istället får motsatt effekt.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Så fort man är gammal nog att ha kompisar så vet man väl innebörden av dom flesta fula ord. Knappast det minsta förvånande eller ovanligt, men däremot tycker jag ju en tillsägelse är på sin plats när sånt språk används.

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...