uggla skrev:Tänkt starta denna tråd i månader, men väntade på att nån annan skulle göra det!
En första fråga för att få upp röven mer i vädret och få mer vinkel på hojen hur tycker ni man ska göra?
Funderar på skjuta upp gaffelbenen i styrkronan, då den kommer bli lite hög för mig om man höjer den med höjningssats..
Tja.aLcATRAZ skrev:Man behöver sänka fram, höja bak ganska mycket för att det ska ses skillnad. Bieffekten är att hojjen blir mycket mer nervös om du gör detta. Förvisso lättstyrd men känsligare för fel.
Personligen skulle jag vilja se lite upphottade ZX9or i denna tråd. Gärna med big bore kit alt. turbo och få se lite bilder och dynokurvor. Jag har hört om extra snabba zx9or men jag har inte sett någon som har en.
/a
aLcATRAZ skrev:Man behöver sänka fram, höja bak ganska mycket för att det ska ses skillnad. Bieffekten är att hojjen blir mycket mer nervös om du gör detta. Förvisso lättstyrd men känsligare för fel.
Personligen skulle jag vilja se lite upphottade ZX9or i denna tråd. Gärna med big bore kit alt. turbo och få se lite bilder och dynokurvor. Jag har hört om extra snabba zx9or men jag har inte sett någon som har en.
/a
hayabusaking skrev:Hej hopp turbo var det här
Blue ride skrev:En sak som jag tycker ni som har zx9or bör göra är att dreva ett kugg fram.
Blir otrolig skillnad!!!!! Men ska man köra långt e det lite jobbigt med högt motor varv.
Men en sak e säker du är alltid först från trafiksignalerna.
aLcATRAZ skrev:Personligen skulle jag vilja se lite upphottade ZX9or i denna tråd.
/a
don_tomazo skrev:
Underbar hoj. Hade gärna kört fler säsonger med min nia!
peter R1 skrev:Får min gamla zx9 vara med? Saknar den hojen lite faktiskt...
aLcATRAZ skrev:Ahh trevligt. Var det inte den här hojjen som brann ner... bokstavligen?
Fördjävligt, för den var ju unik.
Dock så blir jag inte lika upphetsad längre av "bara" en omlackering. Inte efter att ha sett den där länken om MV Agusta och Ducce 999 upphottningarna. Letade efter tråden i 15 min men jag hittar den inte. DÅ snackar vi styling.
Min zx6a fick sig också en omtumling förra året, men den kommer tillbaka. Får se om den blir lika snygg som din.
/a
EDIT: Du har inte möjligen lite större bilder? Jag skymtar här en mattsvart ramlackering. Jag undrar hur du har fått till det? Det är precis matt-svart som jag vill åstadkomma som på alla nya hojjarna.
aLcATRAZ skrev:Djäkligt snygg hojj. Hur kunde du byta ner dig till r1???
/a
peter R1 skrev:Byta ner vet ja väl inte men den höll väl hyggligt "bruksskick" i alla fall
Jas-95 skrev:Jag funtar också på att byta till en R1:a. Vad säger du som kört båda? Nackdelar och fördelar??
JB
peter R1 skrev:*asgarv* host jag får nog återkomma med upplevelser i vår ( har ju bara rullat runt på tomgång runt kvarteret än så länge) MEN det ser lovande ut!
Jas-95 skrev:Aha där ser man! Hoppas du blir nöjd da!
JB
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |