Idiot i karlskrona?

Status
Ej öppen för fler svar.

alle_85

väntan e lång
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
ingen just nu
Vem är puckot som körde om mellan två bilar när den ena var mitt i en omkörning innan den avstängda bron mot amiralen? Du kan fan inte va riktigt funtad, inte undra på att bilister gör konstiga grejer mot hojåkare. Synd om alla som sköter sig, du kan ju visa lite trafikvätt åtminstånde. skrämmande hur lite hänsyn du visade, omkörning o full speta igen. såg att det var ett helt gäng men de andra skötte sig. Du med den orangea o svarta crossen eller vad det är kan du inte banka in lite vett i din polare?
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Bara ta kettingen o ge spolingen en avhyvling :hihi
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
såg en annan rolig sak idag oxå, dock inte en motorcyklist utan ett moppefucko. Vägen förbi motellet in mot stan vid busshållplatsen vid sunna i riktning mot stan var d en ktm-liknande moppe som var ute på vägen med styret MOT trafiken, ifs kör ju inte bilarna så mkt i vänsterfilen med tanke på att bron nu e avstängd men jag hann se att han hytte tillbaka på nån bilist... synd att nån inte körde till han lite lätt så han lär sig.
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
alle_85 skrev:
Vem är puckot som körde om mellan två bilar när den ena var mitt i en omkörning innan den avstängda bron mot amiralen? Du kan fan inte va riktigt funtad, inte undra på att bilister gör konstiga grejer mot hojåkare. Synd om alla som sköter sig, du kan ju visa lite trafikvätt åtminstånde. skrämmande hur lite hänsyn du visade, omkörning o full speta igen. såg att det var ett helt gäng men de andra skötte sig. Du med den orangea o svarta crossen eller vad det är kan du inte banka in lite vett i din polare?
Vi var ute och körde ett "gäng" idag och körde där du beskriver samt att polaren har en KTM Duke 2. Kan du va lite snäll och precisera dig vilken hoj som gjorde vad och hur situationen var så kanske jag kan ge en vettig förklaring, annars är det bara att hålla med och be om ursäkt att det ligger massa stoppklossar ivägen.... :yoparty
 

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Ort
GÖTEBORG
Hoj
525 + pitpro 125cc
Da Fris skrev:
Vi var ute och körde ett "gäng" idag och körde där du beskriver samt att polaren har en KTM Duke 2. Kan du va lite snäll och precisera dig vilken hoj som gjorde vad och hur situationen var så kanske jag kan ge en vettig förklaring, annars är det bara att hålla med och be om ursäkt att det ligger massa stoppklossar ivägen.... :yoparty
Gött!!! :yoparty :yoparty :yoparty
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
alle_85 skrev:
Vem är puckot som körde om mellan två bilar när den ena var mitt i en omkörning innan den avstängda bron mot amiralen? Du kan fan inte va riktigt funtad, inte undra på att bilister gör konstiga grejer mot hojåkare. Synd om alla som sköter sig, du kan ju visa lite trafikvätt åtminstånde. skrämmande hur lite hänsyn du visade, omkörning o full speta igen. såg att det var ett helt gäng men de andra skötte sig. Du med den orangea o svarta crossen eller vad det är kan du inte banka in lite vett i din polare?

Vet inte vad som hände.

Är det så illa som du beskriver det så är det precis sådana händelser* som orsakar de tråkiga kommentarer om motorcyklister som man ofta får från folk.

*Och hobby-mc-blaskan aftonbladet då förstås.
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Vet nu vem det var oss som gjorde det som beskrevs lite, bara liiiitttteeeee felaktigt här ovan. Om du nu ligger i vänsterfilen så kan jag berätta att pedalen längst till höger är gasen och den gör att bilen går fortare = du kör om. Om du bara ligger och håller ett konstant avstånd och prenumererar på ytterfilen får du f-n räkna med att bli omkörd.

Har du körkort för MC eller hänger du bara här för att stila för polarna på BIKE och Lunarstorm???? :tungan
 

mr.burns

S.M.R
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
zx10r -04, Yz 125 -01
Nu är det som så här din lilla hojlösa halvfigur. Ligger man i vänsterfil skall man köra om inte stoppa upp trafiken!!! Då får man räkna med att bli omkörd.
Det var jag som körde om och kommer fortsätta med det så länge som folk inte kan använda vänsterfilen på ett vettigt sätt. Kan du inte köra om andra bilar är det nog dags att du lämnar in lappen eller skriver in dig på körskolan igen.

Sköt dig själv och skit i andra, moraltantswannabe
 

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Sverige
Hoj
ER-6n -09
Da Fris skrev:
Vet nu vem det var oss som gjorde det som beskrevs lite, bara liiiitttteeeee felaktigt här ovan. Om du nu ligger i vänsterfilen så kan jag berätta att pedalen längst till höger är gasen och den gör att bilen går fortare = du kör om. Om du bara ligger och håller ett konstant avstånd och prenumererar på ytterfilen får du f-n räkna med att bli omkörd.

Har du körkort för MC eller hänger du bara här för att stila för polarna på BIKE och Lunarstorm???? :tungan
Hahaha...! OJ Oj oj! Det var roligt...! :rofl
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Att köra om på det viset e gay..

Edit: Eller rättare sagt hade varit om det inte varit tvåfiligt. Lite spontan körfältsbildning är ju aldrig fel..
 
Last edited:

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
mr.burns skrev:
Nu är det som så här din lilla hojlösa halvfigur. Ligger man i vänsterfil skall man köra om inte stoppa upp trafiken!!! Då får man räkna med att bli omkörd.
Det var jag som körde om och kommer fortsätta med det så länge som folk inte kan använda vänsterfilen på ett vettigt sätt. Kan du inte köra om andra bilar är det nog dags att du lämnar in lappen eller skriver in dig på körskolan igen.

Sköt dig själv och skit i andra, moraltantswannabe
:corn :corn :corn :corn :fakta
 

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Malmoe
Hoj
2004 GSXR 1000
Orka starta en tråd för att man har blivit omkörd av en sporthoj...

Jag blev omkörd av flera hojar idag! Och kan du tänka dig; några körde till och med om på bakhjulet!! Helt galet och vilt.. Vart är denna värld på väg!?

Eller så skiter jag i detta o bryr mig mer om alla fulla lastbilschaffisar som oxå denna ikväll körde av polenfärjan..
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
da-geez skrev:
Eller så skiter jag i detta o bryr mig mer om alla fulla lastbilschaffisar som oxå denna ikväll körde av polenfärjan..

De hänger inte här.

Tycker helt klart att diskussionen är motiverad.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Da Fris skrev:
Vet nu vem det var oss som gjorde det som beskrevs lite, bara liiiitttteeeee felaktigt här ovan. Om du nu ligger i vänsterfilen så kan jag berätta att pedalen längst till höger är gasen och den gör att bilen går fortare = du kör om. Om du bara ligger och håller ett konstant avstånd och prenumererar på ytterfilen får du f-n räkna med att bli omkörd.

Har du körkort för MC eller hänger du bara här för att stila för polarna på BIKE och Lunarstorm???? :tungan

:hihi
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
mr.burns skrev:
Nu är det som så här din lilla hojlösa halvfigur. Ligger man i vänsterfil skall man köra om inte stoppa upp trafiken!!! Då får man räkna med att bli omkörd.
Det var jag som körde om och kommer fortsätta med det så länge som folk inte kan använda vänsterfilen på ett vettigt sätt. Kan du inte köra om andra bilar är det nog dags att du lämnar in lappen eller skriver in dig på körskolan igen.

Sköt dig själv och skit i andra, moraltantswannabe

:yoparty
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Da Fris skrev:
Vet nu vem det var oss som gjorde det som beskrevs lite, bara liiiitttteeeee felaktigt här ovan. Om du nu ligger i vänsterfilen så kan jag berätta att pedalen längst till höger är gasen och den gör att bilen går fortare = du kör om. Om du bara ligger och håller ett konstant avstånd och prenumererar på ytterfilen får du f-n räkna med att bli omkörd.

Har du körkort för MC eller hänger du bara här för att stila för polarna på BIKE och Lunarstorm???? :tungan
Är det 70 väg med två körfält?
Isåfall är omkörning till vänster helt ok!
Den som ligger i vänster körfält behöver inte flytta på sig!
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Håller med om att man blir förbannad när bilar inte har vett att hålla undan, och varför någon annan ska bli sur på dig är förstår jag inte du utsätter ju inte bilisten för någon risk utan bara dig själv? Jag kör lungt nuförtiden men ibland måste man faan ta till en idiotomkörning för plåtlådsjonen ska förstå att man blir förbannad över deras själviska beteende. Jag kör alltid bil med ett öga i backspegeln under hojsesången, det är så jävla resektlöst att inte visa hänsynd till andra trafikater bara för att dom inte råkar bry sig om dom där på tok förlåga siffrorna som står på hastighetsskyltarna!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top