Vad vill du elda upp?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ja, ibland kommer man ju på fiffiga grejjer. Dela med dig av vad ibland drömmer dig bort om att få elda upp...

Jag har kommit på två.

1. Längs med E6 i Gbg ligger Liseberg. På Liseberg väldigt nära E6an ligger Balder. Den största bergbanan i trä i norden/europa eller nåt. Med en hyffsad kastarm, cabriolet och molotowcocktail tror jag minsann att man kan få sig en bra brasa med liten risk för att åka fast.

2. Nånstans mer söderut längs med E6an finns det sen Gudruns tid ett VÄLDIGT stort lager med trästockar. Svårt att uppskatta hur stort det är men säg, 600m långt, 100 meter djupt och 4 meter högt. Får man bara fart på det där lär det ju brinna väldigt bra.

Jag har dock inga planer på att göra slag i saken...men drömma går ju. Elda är roligt :)

balder02_840x590.jpg

birch-logs-1024x768.jpg

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Istället för att skjuta raketer ska vi elda upp en liten soffa imorgon... Men det kanske inte är lika tufft....

sportbike

Guest
Den här:

Bifogat

• 1958-harley-davidson-fl.jpg
    1958-harley-davidson-fl.jpg
    51.3 KB · Visningar: 60

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Haha, jag har tänkt samma sak om både balder och timmerupplaget. Desvärre tror jag att timmerstockarna brinner alldeles för långsamt eftersom det inte är så mycket luft melllan.
Men Balder däremot, vilken brasa! Är säkert impregnerat virke med, ryker nog fint.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Haha, jag har tänkt samma sak om både balder och timmerupplaget. Desvärre tror jag att timmerstockarna brinner alldeles för långsamt eftersom det inte är så mycket luft melllan.
Men Balder däremot, vilken brasa! Är säkert impregnerat virke med, ryker nog fint.

Jag har sett ett timmerupplag brinna, om det bara tar sig så blir hettan så stark att virket förgasas och man får en hoppande löpeld.

Anledningen till att det brann i det virkesupplaget var att en maskin tog eld, den stod i nedförslut från upplaget, så även om diverse vätskor skulle ha runnit ur maskinen så hade det runnit åt andra hållet.

Jag skulle vilja elda upp Lars Vilks samtliga "installationer" av stockar, han ska hålla sig till att göra rondellhundar....

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Valfri husvagnsfabrik brukar jag drömma om att elda upp, speciellt under industrisemestern.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Alla terrorister.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Mig själv, bara för att jag är så sur så att jag inte brinner.

Men eftersom det inte blir så väljer jag en nytjärad enbuske på rot istället.

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
En Jeep grand cherokee som vi har på jobbet skulle jag vilja elda upp... Men chefen min blir sur som fan när jag säger att jag vill elda upp skiten (Eller helst spränga) och göra ett försäkringsbedrägeri så jag slipper skruva med det äckliga aset till problem bil...

Till och med ägaren själv sägar att jag faktiskt får göra det om jag vill.... :rolleyes:

Julbocken i Gälve :fakta

Juste... Jag glömde julbocken! Får se vem som hinner först! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...