Polis lyder inte order och ökar farten vid mc-jakt.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Någon som har någon info om killen som klotade?

Allvarligt skadad sas det i klippet.
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jo, men om de får order om att avbryta så får de inte fortsätta.

Låter sjukt tycker jag, polisen som förföljer borde väll kunna göra den bedömningen själv ? hur ska personal på stationen kunna veta omständigheter. Är polisen inte kompetent att bedöma det på plats ute i trafiken så ska han väl inte vara där överhuvudtaget :va:va
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Låter sjukt tycker jag, polisen som förföljer borde väll kunna göra den bedömningen själv ? hur ska personal på stationen kunna veta omständigheter. Är polisen inte kompetent att bedöma det på plats ute i trafiken så ska han väl inte vara där överhuvudtaget :va:va

Låter sjukt att följa order? :va

Sen visade han väl att han inte var kompetent nog..
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Ja vems är felet till olyckan. Polisen som inte följde order, eller killen utan körkort som vägrade stanna trots polisens order
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Låter sjukt tycker jag, polisen som förföljer borde väll kunna göra den bedömningen själv ? hur ska personal på stationen kunna veta omständigheter. Är polisen inte kompetent att bedöma det på plats ute i trafiken så ska han väl inte vara där överhuvudtaget :va:va

Jag tror att poliser som jagar har mycket adrenalin i en sådan situation, och jag tror adrenalinet påverkar deras omdöme.

Att dom sedan jagar en ännu mer adrenalinfylld omdömeslös kille är ju ingen bra kombination.

Jag vet inte om det är ett inre befäl som tar beslutet om att avbryta men med facit i hand så var det ett väl avvägt beslut.

Står i artikeln: Han skadades allvarligt, men är nu återställd.

Står:va
 
Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Ohnoes .. han kanske gör sig illa?

Jag tycker det är dags att ta alla bölande smågossar på mindre allvar, inför obligatorisk prejning av de som inte har talang nog, hjärna nog att gasa mer eller stanna.
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Såg också bara en film, ingen artikel...

Men under omständigheterna tycker jag han borde avbrutit. Inga skyddskläder och smala vägar.
Det vart ju vida känt på moppetiden att hade man ingen hjälm fick inte polisen jaga en... Dock upplevde ja aldrig det för jag vart laglydig :)

Dock kanske motorcyklisten tänker sig för nästa gång en polis blinkar att han ska stanna. Vad kan han ha att dölja? Vart ju säkerligen inte mer än att polisen ville gnälla på nummerskylten, har han inte körkort kan det ju bli jobbigt i rätten för honom ändå...

Nu kommer han hänga på forum och bli en sån dära "snuthatare" som tycker att dom bara förstör det roliga, att dom borde göra nått vettigt m.m...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Men under omständigheterna tycker jag han borde avbrutit. Inga skyddskläder och smala vägar.
Det vart ju vida känt på moppetiden att hade man ingen hjälm fick inte polisen jaga en... Dock upplevde ja aldrig det för jag vart laglydig :)
Vad har snubben på hojens kläder med saken att göra? Ska man stå över lagen och kunna skita i polismans tecken för att man har helt fel kläder att köra hoj i? :va Det är väl snarare han på hojen som är en idiot som kör i såna kläder och betydligt fortare än polisbilen, att han dessutom inte klarar en tämligen svag kurva gör ju inte saken bättre.

Det där med att kasta hjälmen är så mycket myt det kan bli! :fakta

Det är konstigt det där, är det hojar som jagas ska polisen alltid avbryta, för det är såååååå farligt när polisbilen kör fort och hojförarens eventuella fel är alltid polisens fel. Är det zatzy-muppar eller hojtjuvar som jagas så ska polisen skjuta skarpt från takluckan och köra så fort det går, sak samma om några oskyldiga stryker med... :rolleyes:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top