Nu visade det sig bli byggtråd av det hela, det tar några inlägg innan det kommer igång. Jag ska försöka uppdatera med bilder och text vartefter bygget fortskrider och bjuda på både klavertramp och framgångar i skenet av flitens lampa.
Bygget är en gammal GSXR 750 som ska få en TD04HL16t, IC, trycksatta förgasare och förhoppningsvis över 200hk. Klassiskt recept
Håll tillgodo!
Olika rostfria kvaliteer i grenrör??
Jag ska bygga ett turbogrenrör och undrar lite över stålsorter. Jag har 316L böjar (ss2353) och en hög med gratisrör i 304L (ss2352). Frågan är om 304L funkar lika bra som 316L och om de två sorterna fungerar ihop i ett grenrör med avseende på sprickbildning osv.
Är det bara att köra eller ska jag leta rätt på en rörpipa 2353??
Bygget är en gammal GSXR 750 som ska få en TD04HL16t, IC, trycksatta förgasare och förhoppningsvis över 200hk. Klassiskt recept
Håll tillgodo!
Olika rostfria kvaliteer i grenrör??
Jag ska bygga ett turbogrenrör och undrar lite över stålsorter. Jag har 316L böjar (ss2353) och en hög med gratisrör i 304L (ss2352). Frågan är om 304L funkar lika bra som 316L och om de två sorterna fungerar ihop i ett grenrör med avseende på sprickbildning osv.
Är det bara att köra eller ska jag leta rätt på en rörpipa 2353??
Last edited: