Brink_of_Sweden
All.Cops.Are.Bastards
.....
Last edited:
Ja allt det finns i mitt garage...inget monterat för tillfället då ja är i fullt stå med o modifiera kitet då ja inte vill ha det synligt...
Men detta är första (o säkerligen inte sista) gången ja compressormatar en hoj...skulle behöva en del råd...*hit me*
har en fråga på direkten: var FAN gör man av dom 2 slangarna som går in i orginal "tryckkammaren"![]()
o var sätter ja luftmassemätaren smidigast i den nya tryckkammaren???![]()
Se där ja......en Rotrex. Vilken modell är det? Jag har en C15-60 på min Aprilia, funkar kanon.
/J
Samma modell...minsta dom hade...ska va en snyggt jue...sen varvar den 201 500 Rpm med... du vet ingen som vet hur många Nw bulten till vevaxlen ska spännas med??
Njaa........inte den minsta utan den näst minsta. C15-60 klarar ca 0.18kg/s i flöde medans den mindre/minsta C15-16 (samma turbinhus,växellådshus) klarar bara ca 0.11kg/s. Har du den lilla så byt, den kommer inte kunna leverera luft till din motor så du kan öka effekten.
/J
hur vet ja att ja har den lilla då?? 60=insuget lr?
btw. vet du vart ja ska göra av dom 2 slangarna som va kopplade till insuget...??
ja det är vad ja har för tillfället med mitt bygge...
min Power Comander har lagt av...ingen ström fram till den iaf..(lyser ej iaf)..men tändningen funkar som vanligt...o ja jag har kollat alla säkringar ja hittat
o ovanpå allt så lyckades ja sabba min kylare då ja skulle fixa så IC:n satt lite närmre...(filade på en stansad kant..)
tacka Mc Skroten i Flenninge asså 1000spänn bara...*phu*![]()
Din PCIII har nog inte lagt av, den måste matas med ett 9v batteri för att funka. Även om du har tändningen på och inte startar hojen så går det inte. Det följde med en adapter för batteri, använd den.
Du ska alltså fortfarande ladda på 12,4:1 i grundkomp med 98oktan?
/J
har hittat adaptern till PCIII o den funkar...men fortfarande inte när ja slår på tändningen...så min gissning blir på en dold säkring lr kabelbrott...
så packningarna beställda![]()
(kommer på onsdag OM allt går som det ska...vilket är sällan..)
btw. ngn som vet hur man räknar ut teoretisk toppfart(vill ha reda på vad för drev ja ska använda sen...)
siktar på 360km/h iaf...minst...
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand