Jag älskar parkeringsvakter

Status
Ej öppen för fler svar.

Kia

Guest
Så nu har ni en tråd där ni kan få hylla den gulligaste yrkeskåren som finns...
Tycker ni att det är jobbigt och pinsamt att göra det så här offentligt inför grabbarna på en tråd (ni som vill vara lite häftiga men som i smyg beundrar lapplisornas viktiga yrkesroll i vårat samhälle) kan ni istället få skicka ett beundrar brev som PM till mig... :yoparty :yoparty
 

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Kia skrev:
Så nu har ni en tråd där ni kan få hylla den gulligaste yrkeskåren som finns...
Tycker ni att det är jobbigt och pinsamt att göra det så här offentligt inför grabbarna på en tråd (ni som vill vara lite häftiga men som i smyg beundrar lapplisornas viktiga yrkesroll i vårat samhälle) kan ni istället få skicka ett beundrar brev som PM till mig... :yoparty :yoparty

Ni är så duktiga. Vad vore värden utan er :hihi

Alla felparkerare kan gnälla någon annan stans...
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Jag kan tala för yrkesförarna (tyngre kategorin), och tycker om att ni finns.
Synd att övervakningen minskat i Stockholm på senare åren, det märks på framkomligheten.
(Märks kanske inte så mycket i en personbil, men för oss gör det skillnad.)

Keep up the good work.

P-lisor = :tummenupp

Poliser = :tummenner
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Nu tycker jag om sen jag sålde mina bilar........ först en pippigul Audi S4 Avant 325hk sänkt med 19" fälgar, kan ju lugnt säga att den stack ut = fick böter var och varannan dag :huvet

Sen trodde man att man var smart och bytte till en Mustang Mach 1 -69 men den hittade ni lika lätt. Den dagen när jag kom hem från jobbet och insåg att det bara var min bil som hade blitt lappad på hela gatan blev man ju lite sne......

Efter det insåg jag vad som gällde, sålde allt med fyra hjul och nu tycker jag om er.....


Behöver jag skriva att jag av princip aldrig betalar en parkeringsavgift........ :rodnar
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Ingår det hjärntvättning vid anställning som parkeringsvakt...? Jag tycker inte du låter frisk, tog du jobbet för att jäklas med folk...? Om du ville uträtta sammhällsnytta hade du valt ett annat jobb :mattias
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
NSR_Martin skrev:
Ingår det hjärntvättning vid anställning som parkeringsvakt...? Jag tycker inte du låter frisk, tog du jobbet för att jäklas med folk...? Om du ville uträtta sammhällsnytta hade du valt ett annat jobb :mattias

Du är i fel tråd.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
De få gånger jag har skrivit ut böter i jobbet så har jag hatat mig själv :(
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
NSR_Martin skrev:
Ingår det hjärntvättning vid anställning som parkeringsvakt...? Jag tycker inte du låter frisk, tog du jobbet för att jäklas med folk...? Om du ville uträtta sammhällsnytta hade du valt ett annat jobb :mattias
personligen skulle jag bli lapplisa eller lappman :confused: för att jävlas med alla som åker saker på 4hjul :rofl
 

Qvicksilver

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Under en tuva
Hoj
En röd grej
Hylla och hylla ( :tuttar ).... Ni gör ett bra jobb som patrullerar gatorna dagarna i ända, men vi (jag) som är yrkeschaufför(er) vore tacksamma om ni inte kunde vara lite mera humana, nu vet jag att alla inte är sura nitiska elakingar till P-lisor. Fram för såna häringa låsblock som kan sättas fast på bilens hjul.
 

Kia

Guest
NSR_Martin skrev:
Ingår det hjärntvättning vid anställning som parkeringsvakt...? Jag tycker inte du låter frisk, tog du jobbet för att jäklas med folk...? Om du ville uträtta sammhällsnytta hade du valt ett annat jobb :mattias

Frisk? Jooo jag känner mig rätt pigg faktiskt. Jobbar ute i friska luften och mår så himla bra. Tog jobbet för att få glädjen att lära svenssons att man kan inte parkera precis som det faller en in... Ibland måste man tänka till lite och då hjälper vi dem med de... Som sagt yrkestrafiken, räddningsfordon osv måste kunna komma fram och sån fattar inte svenssons som inte kan parkera ordentligt... Älskar mitt jobb... :Bugar
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Tycker det är ganska intressant att det är så mycke bonnläppar som gnäller på lisorna.

I Stockholm förstår vi varför dom finns.
Hur j-kla svårt kan det vara att hitta ett lagligt ställe att parkera traktorn på i byhålorna som gnällspikarna skriver från?

Försök å hitta en p-plats i Stockholm istället, ska ni se trångt det är i en stad med mer än 30 innevånare.
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
heter svensson i efternamn :(

War-psycho skrev:
Tycker det är ganska intressant att det är så mycke bonnläppar som gnäller på lisorna.

I Stockholm förstår vi varför dom finns.
Hur j-kla svårt kan det vara att hitta ett lagligt ställe att parkera traktorn på i byhålorna som gnällspikarna skriver från?

Försök å hitta en p-plats i Stockholm istället, ska ni se trångt det är i en stad med mer än 30 innevånare.
ja hahaah man hat ju vart i sthlm o jobbat en del fan o hitta p plats där i den myrstacken :huvet
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Kia skrev:
Frisk? Jooo jag känner mig rätt pigg faktiskt. Jobbar ute i friska luften och mår så himla bra. Tog jobbet för att få glädjen att lära svenssons att man kan inte parkera precis som det faller en in... Ibland måste man tänka till lite och då hjälper vi dem med de... Som sagt yrkestrafiken, räddningsfordon osv måste kunna komma fram och sån fattar inte svenssons som inte kan parkera ordentligt... Älskar mitt jobb... :Bugar
Kollar du på lost? där sas det att om man håller på att bli mentalt knäpp skulle man inte märka det själv, hum ;)
Den dagen P-lisor kan börja bete sig som människor, och inte som robotar, ha fötterna på jorden, osv, kanske jag med tycker dom utför nått bra. Nu anser jag att dom till största del gör vardagen sur för herr och fru svensson utan en vettig anledning.

Reggade du dig här för att du är intresserad av motorcyklar eller för att du vill berätta vilket jättebra jobb du har och vilken god människa du är som lär alla dumma svensson's hur man parkerar enligt regelverket...? Jag har inte lagt märket till mycket MC-snack från din sida inte.

Långa farbron skrev:
Det är ju du som lipar :hihi
Så vitt jag hört är det manligt att lipa, det gör dig till ett snorunge, eller? ;)
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
NSR_Martin skrev:
Kollar du på lost? där sas det att om man håller på att bli mentalt knäpp skulle man inte märka det själv, hum ;)
Den dagen P-lisor kan börja bete sig som människor, och inte som robotar, ha fötterna på jorden, osv, kanske jag med tycker dom utför nått bra. Nu anser jag att dom till största del gör vardagen sur för herr och fru svensson utan en vettig anledning.
Det märks att det är teven som har uppfostrat dig.

När ska du begripa att P-lisorna skapar fler parkeringsplatser, genom att få bort alla vrak?
Och ser till att man kommer fram i städerna, genom att få bort alla felparkerare.

Det är inte deras fel att du inte klarar av att lära dig parkeringsreglerna.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
NSR_Martin skrev:
Så vitt jag hört är det manligt att lipa, det gör dig till ett snorunge, eller?

Så vitt jag hört är det manligt att lipa, det gör dig till ett barn, eller? ;)


oj oj !

Jag editerade in din andra version också,så du får det där riktiga "trycket" i förolämpningen.
 
Last edited:

Kia

Guest
NSR_Martin skrev:
Kollar du på lost? där sas det att om man håller på att bli mentalt knäpp skulle man inte märka det själv, hum ;)
Den dagen P-lisor kan börja bete sig som människor, och inte som robotar, ha fötterna på jorden, osv, kanske jag med tycker dom utför nått bra. Nu anser jag att dom till största del gör vardagen sur för herr och fru svensson utan en vettig anledning.

Reggade du dig här för att du är intresserad av motorcyklar eller för att du vill berätta vilket jättebra jobb du har och vilken god människa du är som lär alla dumma svensson's hur man parkerar enligt regelverket...? Jag har inte lagt märket till mycket MC-snack från din sida inte.


Så vitt jag hört är det manligt att lipa, det gör dig till ett snorunge, eller? ;)


Oj nu börjar beundrar PM ramla in här.... Jag tackar och :Bugar förstår att det känns jobbigt att erkänna offentligt att "Jag älskar lapplisor" ska genast läsa de... tack och :Bugar igen...

Näää jag reggade mig här bara för att kunna ragga på alla snygga killar i skinnställ som åker sporthoj såklart.... :fatta!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top