Snälla Poliser =)

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Har idag precis fått min första forkörnings bot iallafall med hjul. (har fått en på sjön tidigare).

Kort berättelse om dagen:

Var igår och hämtade mina nya bromsbelägg till bakbromsen på mcpoolen efter som jag e tjock=lat så bestämde jag mig för att byta dom enkla beläggen på lör (idag).

Ca 1100 börjades det meka isär bromsbelägg, allt gick mkt bra å smidigt att få bort :) , men att få dit dom nya var inte alls nå lätt dom var trippelt så tjocka, och tog i bromscylindrarna som jag inte lyckades rubba. Slutade iallfall med att jag drog av båda skruvarna till oken :huvet ... Gråtandes fick jag hjälp av en polare som borrade bort skiten och tryckte in nya gängor =)
Sen tvättades hojen och kedjan :tummenupp snabbt så jag skulle hinna ut innan mörkret.Iallfall hann hela fina dagen försvinna pga ett par sketna bakre bromsbelägg ( som man ändå inte använder´)

20:15 Kommer jag iallfall iväg först iväg till täby c för att lämna en film, sen blev det bogesund och vaxholm (ovanligt dött) och därefter slangöva i arninge industriområde(något som jag inte behärskar alls... . Därefter styrde jag kosan mot stan för att åka till en schysst utsikts plats på söder. Efter ca 20 min beundrande av den vackra huvudstaden så styrde jag hemåt.

Efter Danderyds sjukhus började jag köra på lite typ 120-140 och toppade väll 160 lahäll för att sedan återgå till 120-140. Förbi shellmacken(näsby park) tittar jag in på macken om det står nå blå-vita och kollar påfarten lite extra där, nehe allt verkar klart. Så det olagliga tempot fortskrider. Ungefär vid Täby Gallop så börjar det se ut som gröna lund i den ytterst kassa och skakande backspegeln.Jag stannade lydigt på Ica stopp avfarten :gnissla .

En synnerligen skräckblandad upplevelse när man ser att bil jävlen bakom blinkar både blått och rött :stop många tankar går igenom huvet , hmm hur fort gick det? Var började han mäta `? Civilbil? Trafikpolis ? Stanna?

Beslutet att stanna var inget svårt då jag har bestämt detta sen tidigare då jag varken har kåp,värsting hoj eller för den delen förmågan att försöka köra ifrån någon med enorm stress.

Jag var ganska säker på att att dom skulle ta kortet ifrån mig då jag pendla lite mellan 120-160.

Jag trodde han hade kört efter sen sista påfarten jag passera och var säker på att det var en civilbil. ( Det var en målad bil)


I och med att jag trodde det var en civiltrafik bil så tänkte jag att kortet är nog tyvärr kört.

Jaha och varför stannade vi dig då?
- mmm, gick kanske lite för fort ? mumlade jag med Nasses stämma. :rullandeu
From som ett lam satt man där :angel och kände sig allmänt olycklig och vänta på domen.
Varför måste ni köra så himla fort för?

-mmhhhemm jag har inga kåpor så jag brukar inte köra så fort,stakade jag ur mig. :confused:

Polisen visade sig vara ena riktigt trevliga pojkar och informerade mig om att dom legat bakom mig i sen mörby C och hade 2 mätningar på mig en på 140 :4skrika och en på 120 (90väg)

Jag kan ta riva den här lappen för dig nu ..

-Ja det kan du tyckte jag. Man har juh inte så att säga till om

-Men du vi tar mätningen på 120 åså minus tio på bilen va ?

-ahh för fan det låter juh bra tyckte jag :D

"Skriva papper erkänna 1200 riksdaler, ok )

Du vet.... Vi var precis på en olycka där killen fått båda sina fötter kapade...

-Jaha, gulp det var mkt tråkig att höra får juh en att tänka.

-Ta det lungt va, och ha en bra kväll ok!.

Summa summarum 1200 kr böter.
Jag har åkt hoj i 2 år förfort mestadels men är ingen värsting om ni fattar vad jag menar. Kört bil i 8 år ständigt för fort.
Man skulle kunna säga att jag har åkt gratis rätt länge (blir inte många ören per mil).

Sen så är det juh tråkigt att man inte kan övningsköra med någon längre.

Men framför allt grymt trevliga sheriffer hoppas fler såna tas in på PHS inte bara för att dom var shyssta mot mig utan för deras trevliga bemötande :klappar .
Också jävligt nöjd med att få behålla lappen :Bugar .

Sen skulle jag gissa att hade det stått TRAFIKPOLIS ENHETEN på bilen, så utgången vart en annan.
 
Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
ladbol skrev:
2243815 -Men du vi tar mätningen på 120 åså minus tio på bilen va ?
Alltså ingen trafipax = ganska osäker/godtycklig mätning.
(Mycket lättare att bestrida i rätten, och svårare för dom att bevisa.)

ladbol skrev:
2243815Sen skulle jag gissa att hade det stått TRAFIKPOLIS ENHETEN på bilen, så utgången vart en annan.
Troligtvis.
(Eftersom dom har bättre bevismöjligheter, med polispilot & videofilm)

Så det är nog vara mer troligt att dessa inte hade riktigt torrt på fötterna, än att dom var schyssta.

Men skönt att du klarade dig iallafall. :tummenupp
 
Last edited:

MR.E

Guest
ladbol skrev:
2243815 Har idag precis fått min första forkörnings bot iallafall med hjul. (har fått en på sjön tidigare).

Kort berättelse om dagen:

Var igår och hämtade mina nya bromsbelägg till bakbromsen på mcpoolen efter som jag e tjock=lat så bestämde jag mig för att byta dom enkla beläggen på lör (idag).

Ca 1100 börjades det meka isär bromsbelägg, allt gick mkt bra å smidigt att få bort :) , men att få dit dom nya var inte alls nå lätt dom var trippelt så tjocka, och tog i bromscylindrarna som jag inte lyckades rubba. Slutade iallfall med att jag drog av båda skruvarna till oken :huvet ... Gråtandes fick jag hjälp av en polare som borrade bort skiten och tryckte in nya gängor =)
Sen tvättades hojen och kedjan :tummenupp snabbt så jag skulle hinna ut innan mörkret.Iallfall hann hela fina dagen försvinna pga ett par sketna bakre bromsbelägg ( som man ändå inte använder´)

20:15 Kommer jag iallfall iväg först iväg till täby c för att lämna en film, sen blev det bogesund och vaxholm (ovanligt dött) och därefter slangöva i arninge industriområde(något som jag inte behärskar alls... . Därefter styrde jag kosan mot stan för att åka till en schysst utskits plats på söder. Efter ca 20 min beundrande av den vackra huvudstaden så styrde jag hemåt.

Efter Danderyds sjukhus började jag köra på lite typ 120-140 och toppade väll 160 lahäll för att sedan återgå till 120-140. Förbi shellmacken(näsby park) tittar jag in på macken om det står nå blå-vita och kollar påfarten lite extra där, nehe allt verkar klart. Så det olagliga tempot fortskrider. Ungefär vid Täby Gallop så börjar det se ut som gröna lund i den ytterst kassa och skakande backspegeln.Jag stannade lydigt på Ica stopp avfarten :gnissla .

En synnerligen skräckblandad upplevelse när man ser att bil jävlen bakom blinkar både blått och rött :stop många tankar går igenom huvet , hmm hur fort gick det? Var började han mäta `? Civilbil? Trafikpolis ? Stanna?

Beslutet att stanna var inget svårt då jag har bestämt detta sen tidigare då jag varken har kåp,värsting hoj eller för den delen förmågan att försöka köra ifrån någon med enorm stress.

Jag var ganska säker på att att dom skulle ta kortet ifrån mig då jag pendla lite mellan 120-160.

Jag trodde han hade kört efter sen sista påfarten jag passera och var säker på att det var en civilbil. ( Det var en målad bil)


I och med att jag trodde det var en civiltrafik bil så tänkte jag att kortet är nog tyvärr kört.

Jaha och varför stannade vi dig då?
- mmm, gick kanske lite för fort ? mumlade jag med Nasses stämma. :rullandeu
From som ett lam satt man där :angel och kände sig allmänt olycklig och vänta på domen.
Varför måste ni köra så himla fort för?

-mmhhhemm jag har inga kåpor så jag brukar inte köra så fort,stakade jag ur mig. :confused:

Polisen visade sig vara ena riktigt trevliga pojkar och informerade mig om att dom legat bakom mig i sen mörby C och hade 2 mätningar på mig en på 140 :4skrika och en på 120 (90väg)

Jag kan ta riva den här lappen för dig nu ..

-Ja det kan du tyckte jag. Man har juh inte så att säga till om

-Men du vi tar mätningen på 120 åså minus tio på bilen va ?

-ahh för fan det låter juh bra tyckte jag :D

"Skriva papper erkänna 1200 riksdaler, ok )

Du vet.... Vi var precis på en olycka där killen fått båda sina fötter kapade...

-Jaha, gulp det var mkt tråkig att höra får juh en att tänka.

-Ta det lungt va, och ha en bra kväll ok!.

Summa summarum 1200 kr böter.
Jag har åkt hoj i 2 år förfort mestadels men är ingen värsting om ni fattar vad jag menar. Kört bil i 8 år ständigt för fort.
Man skulle kunna säga att jag har åkt gratis rätt länge (blir inte många ören per mil).

Sen så är det juh tråkigt att man inte kan övningsköra med någon längre.

Men framför allt grymt trevliga sheriffer hoppas fler såna tas in på PHS inte bara för att dom var shyssta mot mig utan för deras trevliga bemötande :klappar .
Också jävligt nöjd med att få behålla lappen :Bugar .

Sen skulle jag gissa att hade det stått TRAFIKPOLIS ENHETEN på bilen, så utgången vart en annan.

Ne de e helt rätt känner man att situationen ej tillåter ska man stanna
bättre ta lite böter en hamna i olycka
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
War-psycho skrev:
2243865 Ähum... :) :7peta
.
Men vad håller dom på med? Jaga fortkörare på natten när knappt någon trafik är ute... ja, se det svenska samhället :3freak

Skönt att du inte torskade lappen iaf.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Spiken skrev:
2243920 Men vad håller dom på med? Jaga fortkörare på natten när knappt någon trafik är ute... ja, se det svenska samhället :3freak
Äh, det där var ju ingen trafikkontroll...

Det var ju bara några vanliga radiobilar som hade tråkigt, och hade hoppats på lite jakt.

Sen när han stannade så hade dom inga riktiga bevis, så dom släppte honom.

Svårare än så är det inte. :)
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
War-psycho skrev:
2243931 Äh, det där var ju ingen trafikkontroll...

Det var ju bara några vanliga radiobilar som hade tråkigt, och hade hoppats på lite jakt.

Sen när han stannade så hade dom inga riktiga bevis, så dom släppte honom.

Svårare än så är det inte. :)
Förvisso... Men ändå. Kan inte tänka mig att han utgjorde någon fara för någon och då ser jag ingen anledning till ingripandet. Bara det jag ville få sagt då du säkert har helt rätt i vad du säger.

//Edit
Sen undrar jag varför inte denna tråd ligger under mc relaterat :confused: :)
 
Last edited:

Erol

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Ort
Västerås
Hoj
Såld
Riktigt vettiga poliser!!

Mig tog dom körkortet av (140 på 90-motorväg runt midnatt) fast jag stannade direkt och var from som ett lamm och helt prickfri sedan tidigare. Tycker det kan räcka med böter och en varning första gången faktiskt under sådana omständigheter .
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Har träffat på "snälla poliser" vid två tillfällen och vid båda tillfällena tog de mitt kort. Men de var snälla :gnissla ;)
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Skönt att du fick behålla kortet!

Jag träffade också på några "snälla" poliser vid mörbi för en vecka sedan. Har varit i vaxholm med några polare och vi ligger på Norrtäljevägen på väg mot stan. Klockan är väl 19-20 eller nåt sånt. Vi busar ganska flitigt hela vägen hemmåt. När vi närmar oss mörby ligger jag på bakhjulet i kanske 110-120 ellet nåt sådant. När jag går ner ser jag att killen brevid mig gör "saftblandaren". Kollar efter polisen men ser ingen................tills jag vänder mig om. Där ligger en målad bil strax bakom :huvet :huvet :huvet

Lägger mig i högerfil och misstänker att han går in efter mig, jag har inga speglar och det känns dumt att sitta och vända sig om hela tiden. Jag ser att han blinkar med helljusen efterssom det reflekterar sig på vägskyltarna. Jag vänder mig då om och det blinkar ganska fint om hans bil :)

Bestämmer mig iaf för att stanna.

3 poliser kommer ut ur bilen och en går fram till mig och ställer sig ansikte mot ansikte och säger
- "ÄR DU STUNTFÖRARE???"

- Ehh nee, det kan jag inte påstå.

- Nehe, men vaför kör du som en då?

- Jadu.... (Hade inte så mycket att säga men jag fortsätter) Stället var väl iaf ganska bra att köra bakhjul på :)

-Haha, skojar du eller? Du riserar ju inte bara ditt liv som du kör och bla bla bla.

Sen får jag blåsa och hålla med om att det var otroligt dumt gjort och att det inte ska upprepas, iaf inte i deras distrikt :)

Får tillbaka kortet och kan köra vidare utan en endaste böter :banana

Dock var jag väldigt orolig när dom höll i mitt kort. Hade varit tråkigt att bli av med det.

/Micke
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Också ostraffad.

Själv är jag annars en förespråkare på att aldrig erkänna på plats det kan man göra när man får papper hem för inställelse till rättegång men där imellan kan hända mkt. Jag vet också att bevisföringen för radiobilar med endast hastighets mätare dyker 10 m/h direkt vid eventuell rättegång. Dock så skulle jag ändå hamna på 130 km/h och då hade det KK också rykt.

Tyckte liksom dom gav mig en deal som jag kunde acceptera. Vill också påpeka att jag också är helt ostraffad tidigare.

Detta e också lite resonemanget med vad jag tyckte att dom hade ett bra omdöme. Man kollar upp personen verkar det vara en hyvens kille så kanske man kan anpassa straffet och attityden vilket jag tyckte dom gjorde.

Grisar är också djur! :hihi

Är däremot grymt irreterad på mig själv att jag inte skaffat vettiga backspeglar,,,,,..... :brinnerup
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
ladbol skrev:
2243956 Tyckte liksom dom gav mig en deal som jag kunde acceptera. Vill också påpeka att jag också är helt ostraffad tidigare.

Detta e också lite resonemanget med vad jag tyckte att dom hade ett bra omdöme. Man kollar upp personen verkar det vara en hyvens kille så kanske man kan anpassa straffet och attityden vilket jag tyckte dom gjorde.
Det är inte dom som avgör straffen...

Det var ingen "deal" du fick.

Dom kan bara rapportera vidare och hoppas att åklagaren accepterar deras bevisning.

I detta fall SA dom till dig att dom mätt på två sträckor, men det kan lika gärna varit skitsnack.¨
Hade dom haft riktiga bevis, som t.ex. en trafikbil med kamera och pilot, så hade saken varit en annan.

Nu var dom inte intresserade av att skriva böter, och än mindre att fylla i papper.
Dom här ville bara se om dom fick igång en "spännande" jakt, för dom hade tråkigt.

ladbol skrev:
2243956 Grisar är också djur! :hihi
Inte cementgrisar och tvåbenta grisar. :)
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Men.

Nu var dom inte intresserade av att skriva böter, och än mindre att fylla i papper.
Dom här ville bara se om dom fick igång en "spännande" jakt, för dom hade tråkigt.

Skriva böter var dom juh intresserade av tydligen, efter som jag fick en 1200 ring,...
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
ladbol skrev:
2243975 Nu var dom inte intresserade av att skriva böter, och än mindre att fylla i papper.
Dom här ville bara se om dom fick igång en "spännande" jakt, för dom hade tråkigt.

Skriva böter var dom juh intresserade av tydligen, efter som jag fick en 1200 ring,...
Jo, för du erkände ja...

Men en bot går fort att skriva, men att rycka körkortet är omständigare, och kräver mycket mer tid & skrivande från dom.
Tid dom inte ville slösa på dig, eftersom dom ville vara redo på "riktiga" jobb istället. :)
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
War-psycho skrev:
2243963 Det är inte dom som avgör straffen...



I detta fall SA dom till dig att dom mätt på två sträckor, men det kan lika gärna varit skitsnack.¨
Hade dom haft riktiga bevis, som t.ex. en trafikbil med kamera och pilot, så hade saken varit en annan.

Nu var dom inte intresserade av att skriva böter, och än mindre att fylla i papper.
Dom här ville bara se om dom fick igång en "spännande" jakt, för dom hade tråkigt.

De hade troligen två mätningar på honom. Du saknar belägg för det du påstår och personligen tycker jag att det var rakryggat att ta boten på 1200 utan massa jävla rättshaveristfasoner som många tydligen sysslar med.
 

astrosmurf_79

Blå Racersmurf
Gick med
19 May 2006
Ort
Hova
Hoj
Blå kawa ZR 7S
Vet man med sig att man gjort fel så lika bra att erkänna för de gånger jag blivit stoppad av polisen så har de alltid frågat erkänner du o då jag 1: gången sa JA så fick jag bara på fortkörningen 133 km/h på 70 o slapp straff för otillåtet korsande av spärrlinje (omkörning före heldragen men gick tillbaka in framför efter heldragen linje) andra gången ngn gång förra året fick jag en rejäl utskällning, jagad i ca 7 minuter allt från 50 - 140 km/h gick det då, såg inte ens att det var en polisbil förrän jag närma mig en korsning till E 20, först då slog han nämligen på blåljuset men slapp både böter o indraget kort anledningen var att han inte fick ngn kontakt med central station men jävlar va hyperarg/rasande han var på mig när jag frågade varför han stundtals legat så nära utan att blinka med blåljus avståndet mellan oss varierade nämligen från allt mellan 10 meter till 10 cm var tvungen ligga så nära för o se min nummerplåt sa han efter att han stoppat mig på landsvägen o när ngn ligger ca 10 cm bakom mig då blir i alla fall jag lite rädd o vill gasa undan det förstog han till slut men han var inte glad på mig det kan jag lova resultat av detta då jo det är att de blir bara ännu mer nitiska på att hitta fe lom man nekar o är uppkäftig mot dem
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Blip skrev:
2244153 De hade troligen två mätningar på honom. Du saknar belägg för det du påstår och personligen tycker jag att det var rakryggat att ta boten på 1200 utan massa jävla rättshaveristfasoner som många tydligen sysslar med.
Dom där två "mätningarna" du snackar om är bara två poliser som tittar på sin egen hastighetsmätare och bedömer att deras hastighet är densamma som den dom följer efter.
Det måste dock göras under en viss sträcka, och under bra siktförhållanden, vilket inte är så jättelätt på natten.
Därefter måste avdrag göras p.g.a. egna polisbilens missvisning på hastighetsmätaren, som finns ddokumenterat på ett protokoll i bilen, och ligger mellan 0-10km/h. (Oftast mest missvisning i hög fart)
Sen måste ytterligare avdrag göras för eventuella felbedömningar & läsfel av poliserna.

Så sluta snacka skit om vad jag har belägg för och inte. :7peta
Detta har jag lärt mig när jag arbetade på ett polisdistrikt en gång i tiden.

Hade dom haft en trafikbil, med pilot & videokamera, så är det tveksamt om dom varit lika "schyssta", för då är deras bevis mycket mer exakt & trovärdiga.

Jag skriver bara hur det är, inte hur han ska bete sig, det får han avgöra själv.

Själv står jag för mina förseelser.
Vet jag med mig att jag kört i 120, då står jag för det.
Men om en snut utan pilot påstår det, och jag inte håller med, så vet jag vad hans "mätning" är värd.


Så gnäll på nån annan istället.
 
Last edited:

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
ladbol skrev:
2243815 och därefter slangöva i arninge industriområde(något som jag inte behärskar alls...
Hur är det med Arninge industriområde.. Finns det snutar däromkring? Och om det kommer poliser, åker man dit då? Tycker att det verkar vara det säkraste stället att öva stunt på häromkring Täby.
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Lol

Har träffat på "snälla poliser" vid två tillfällen och vid båda tillfällena tog de mitt kort. Men de var snälla.

Tyckte jag var skit roligt :D ! Den e inte långe MEN DEN E smal! :yoparty



Hur är det med Arninge industriområde.. Finns det snutar däromkring? Och om det kommer poliser, åker man dit då? Tycker att det verkar vara det säkraste stället att öva stunt på häromkring Täby.

Klart det driver nån snut förbi ibland men inte allt för ofta däremot får man ofta uppmärkasamhet av väktarna. Värsta dom kan göra är att till kalla polis..

Täby galopp området finns juh också men tänk på att det finns hästar ca 500 bort som kanske inte uppskatar din 13000rpm varvning med devilpipes. Sen syns man ganska tydligt från vägarna runt omkring.
:eek:
Sen borta vid allgons lokaler i arninge kan också funka.

:felämne När du sen lärt dig slanga kan du berätta för mig hur man gör :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top