blinkers

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
Har retat mej länge på mina blinkers som inte såg nåt vidare ut. 6st högintensiva gula dioder på var sida inbyggda i baklampan gjorde susen! :tummenupp

Har även börjat på ett par till framändan men dom vet jag inte riktigt hur dom ska se ut än, tror inte att det här är det slutliga utseendet! :3freak
 

Bifogat

  • Blinkers.jpg
    Blinkers.jpg
    119.2 KB · Visningar: 406
Last edited:

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
hedvall skrev:
Är dom godkända eller bara snygga? :)

Tja, lampan dom sitter i e ju e-märkt, men de vetefaen... det är ju inte tillräckligt avstånd mellan dom så jag skulle tro att det blir till att skruva på dom vanliga blinkarna när det är besiktningsdax.... :hihi
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Zephro skrev:
Har retat mej länge på mina blinkers som inte såg nåt vidare ut. &st högintensiva gula dioder på var sida inbyggda i baklampan gjorde susen! :tummenupp

Har även börjat på ett par till framändan men dom vet jag inte riktigt hur dom ska se ut än, tror inte att det här är det slutliga utseendet! :3freak
Tja! Vart kopte du dom? Pris? mvh Lasse
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Har också gjort liknande men jag moterade mina i overdelen av tailen. 8 st. bromsljus, ( originalen var alldeles för bleka ) och 3 st blinkersdioder på varje sida. Sen slipade jag ner dioderna jäms med plasten så dom är helt "flush" med plasten. Blev rätt fränt faktiskt. Ska göra likadant fram om jag behåller den... Jag vet, bilderna suger men jag har inte hunnit ta bättre...
 

Bifogat

  • Kopia av IMGP5490.JPG
    Kopia av IMGP5490.JPG
    81.5 KB · Visningar: 121
  • Kopia av IMGP5517.JPG
    Kopia av IMGP5517.JPG
    108 KB · Visningar: 212
  • Kopia av Kopia av IMGP5527.JPG
    Kopia av Kopia av IMGP5527.JPG
    59.9 KB · Visningar: 173
Last edited:

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
southwick skrev:
Tja! Vart kopte du dom? Pris? mvh Lasse

hmm... det här är inget färdigköpt... har köpt högintensiva (2500mcd) gula lysdioder på elfa och monterat dom i ett litet plaströr som jag sedan monterade i lampan kostnad: 12 dioder 3:-/st = 36:- , två motstånd 2:-/st=4:- en liten bit exprimentkretskort (kostar 30 spänn på kjell&co)

vad som ska bli framblinkers....tror inte det här är det färdiga utseendet......
 

Bifogat

  • PICT0519_resize.jpg
    PICT0519_resize.jpg
    22.3 KB · Visningar: 186

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
Snake skrev:
Har också gjort liknande men jag moterade mina i overdelen av tailen. 8 st. bromsljus, ( originalen var alldeles för bleka ) och 3 st blinkersdioder på varje sida. Sen slipade jag ner dioderna jäms med plasten så dom är helt "flush" med plasten. Blev rätt fränt faktiskt. Ska göra likadant fram om jag behåller den... Jag vet, bilderna suger men jag har inte hunnit ta bättre...

Tänkte gjort på ett liknande sätt jag me...men jag hade inte hjärta att borra i hojen....men det ser bra ut..... har jag inte sett din hoj på annons nyss?
 

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
så här blev framblinkersen! en bit plexiglas som målades svart på insidan. Efter det slipade jag till kanterna och polerade....blir ganska slimmat! Har även målat undertrayen i samma färg som hojen! Även ett kort på nrskylt belysningen (högintensiva vita dioder).

Mer kort, baklampan med modifierade hållare för diodlamper 21/5W, Effektmotstånd (ett för varje sida) för att få lite belastning, och alla snabbkopplingar i bakändan! Bytt dessa för att lätt kunna demontera och montera alltihopa! Sitter färdiga kontakter på original-blinkers nu, så det går fort att skifta tillbaka! Nu är alltihop dessutom rätt utträknat så nu ska det fungera! (tack till MarcusG som förklarat hur det ska göras)
 

Bifogat

  • sidoblinkers.jpg
    sidoblinkers.jpg
    36.8 KB · Visningar: 107
  • undertray.jpg
    undertray.jpg
    56.8 KB · Visningar: 91
  • skyltbelysning.jpg
    skyltbelysning.jpg
    41.9 KB · Visningar: 95
  • baklampa.jpg
    baklampa.jpg
    98 KB · Visningar: 127
  • motstånd.jpg
    motstånd.jpg
    43.6 KB · Visningar: 101
  • snabbkopplingar.jpg
    snabbkopplingar.jpg
    69.8 KB · Visningar: 130
Last edited:

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Snake skrev:
Har också gjort liknande men jag moterade mina i overdelen av tailen. 8 st. bromsljus, ( originalen var alldeles för bleka ) och 3 st blinkersdioder på varje sida. Sen slipade jag ner dioderna jäms med plasten så dom är helt "flush" med plasten. Blev rätt fränt faktiskt. Ska göra likadant fram om jag behåller den... Jag vet, bilderna suger men jag har inte hunnit ta bättre...
Snyggt jobbat
 

MarcusG

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
-
Hoj
-
Zephro, Skitsnyggt!
Kul att du hade nytta av guiden.
Skulle kunna snickra ihop något själv också bara jag hittar billiga lysdioder som lyser för något också...Verkar finnas bättre urval i svea land än ett steg österut...
Besthongkong har en del intressant.
 

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
måste bara säga det att dioderna sitter i en exakt cirkel men glaset har förvrängt bilden lite så det ser ut som att dom är osymetriskt placerade! (syns om man förstorar!)

MarcusG: ja, fast när jag gör nåt så ska det helst va klart dagen innan så vem vill vänta på grejorna i flera veckor, från elfa kommer prylarna på 2 dagar iaf! Å så dyra är dom ju inte, om man inte ska ha några extrema grejor! Men det verkar ju som att 1500-3000mcd verkar räcka i dom flesta fall å det är ju bara ett par spänn styck! :tummenupp
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Zephro skrev:
Tänkte gjort på ett liknande sätt jag me...men jag hade inte hjärta att borra i hojen....men det ser bra ut..... har jag inte sett din hoj på annons nyss?

Jo, den är ute på anonns och blir såld till förmån för annat projekt om betalningen blir tillfredsställande.... Annars behåller jag den och fortsätter mina små modifieringar. :tummenupp
Borra i plasten är ingen fara bara man tänker sig för och inte stressar fram för att man är otålig. Jag gjorde en mall först och testade på. Sen kom killen som kopplade allt åt mig på idén att ta bort hållarna och använda helt klart aralditlim att fästa med istället. Sen slipades dioderna ned jäms med tailen och maskades och lackades. :banana
Har inte hittat den ultimata placeringen för framblinkersena men börjar luta åt att fälla in dioderna i backspeglarna... Känns dock lite hårt då dom gjorda i kolfiber och inte var speciellt billiga..
 
Last edited:

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
färdiga resultatet, fast jag måste erkänna att jag är lite tveksam till om undertrayen ska vara gul eller om jag skulle behållt den svart?!?!


Snake: Aha.....det förklarar varför jag tyckte att jag kände igen cykeln!
 

Bifogat

  • PICT06128_resize.jpg
    PICT06128_resize.jpg
    140.7 KB · Visningar: 196

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Tycker det blev skitsnyggt!! :tummenupp Kanske lite jobbigt att hålla rent bara...
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Riktigt snyggt faktiskt, nu fick man massa bra ideèr till den nyinköpta hojen. :tummenupp
 

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
Snake skrev:
Tycker det blev skitsnyggt!! :tummenupp Kanske lite jobbigt att hålla rent bara...

jooo....de e klart....tänkte inte på det! Kanske ska investera i en hugger?!?!
Förrsten vad är "aralditlim" för något?
 
Last edited:

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
Främre blinkersen är på plats, en bit plexi som sågades och slipades till för att sedan målas svart på baksidan! blev bättre än väntat! Dioderna monterades genom att borra halvägs igenom plexin och sedan superlimmas fast! monterade motsånd och kablar och en skruv mitt i, ställde sen ett plaströr runt alltihopa och fyllde med epoxiplast!
 

Bifogat

  • PICT0648_resize.jpg
    PICT0648_resize.jpg
    66.3 KB · Visningar: 109
  • PICT0658_resize.jpg
    PICT0658_resize.jpg
    78.8 KB · Visningar: 114
Last edited:

MarcusG

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
-
Hoj
-
Nice.

Du vill inte bidra med en bild rakt framifrån så man ser hur bra de lyser dit?
 

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
MarcusG skrev:
Nice.

Du vill inte bidra med en bild rakt framifrån så man ser hur bra de lyser dit?

Ska försöka ordna det framåt helgen! Cykeln står lite taskigt till just nu så det går inte att komma åt att fota just nu! Tyvärr så verkar det vara en nackdel med lysdioder att dom har en lite begränsad strålningsvinkel, står man precis framför nu så syns dom lite dåligt men vafen, man kan ju inte få allt!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top