Lösning är här!
Jag hade precis samma problem!
Det går bra i början men internet slöar mer och mer och till slut kan det inte alls? Men tex leta servrar på CS osv kan du, men inte spela. Sånna små saker. MSN kan också fungera.
Jag blev tokig på det. Köpte ny router, Hjälpte inte. Nehepp, min router blev as-varm och dom på Sweclokers har jag för mig sa att det kunde bero på värme problem. Och jag som var villig att lösa problemet med att kyla routern installerade en fläkt i den, Hjälpte inte.
Jag blev lack, ringde Routerns återförsäljare. Efter att gått igenom ALLT typ i routern löstes ändå inte problemet.
Jag ringde Telia, Inget olagligt med att tanka på Bitorrent ju så länge det är inte olagligt material du laddar ner. Dom hade heller ingen aning.
Ringde tillbaka till Routerns kundtjänst och bad att få snacka med nån som kunde det och inte bara hade "olika lösningar som kan fungera bättre" så jag fick snacka med killen som kodade programet till routern. Gick igenom ett par grejor och han kunde inte heller hitta problemet. Till slut bad han mig gå in och ändå TCP/IP Internet Protocol på anslutningen till Internet.
Det gör ni så här-
1. Den här datorn.
2. Kontrollpanelen.
3. Nätverks och Internet-inställningar.
4. Nätverksanslutningar.
5. Högerklicka på "Lokalt Nätverk" (elr vad ni döpt er anslutning till) och klicka på egenskaper.
6. Då får ni upp en ruta, Klicka på "Internet Protocol (TCP/IP) och tryck "Egenskaper".
7. Då får ni upp egenskaperna för IP-Adress och DNS-Server.
I normal fall brukar rutan "Erhåll adress till DNS-servern automatiskt" vara iklickad.
Den rutan sa han till mig kryssa ur och gav mig ett NR till "önskad" och "alternativ" DNS-Server.
Dessa NR är olika från uppkoplling till uppkoppling så ring er internet leverantör imorrn och be få dom Nr´na.
Efter jag bytade dom har routern fungerat klockrent och vårt internet har fungerat iprencip ALLTID i ca ett halvår nu ungefär. Innan detta gav det upp ibland osv utan anledning.
//Lycka till!
Vill även påminna att jag bytte router för detta först till en annan modell från ett annat märke och öppnade alla portarna i den också. Ingen skillnad, Problemet ligger inte i rooutern. Gör så jag skrev så kommer det nästan säkert fungera, Efter långt felsökning gjorde det så för mig iaf, och samma har det varigt för många andra jag snackat med om samma problem.