Det är hemskt att bli gammal

• Thread starter Thread starter Fist Woman
  • Start date Start date

Fist Woman

Guest
Höstmörkret sänker sig över oss i samma takt som ångesten över att bli gammal kommer krypande. Jag försöker ignorera tankar som; "vad bra allt var förr" och "nej, jag har växt ifrån det där".
Men så vaknar jag kallsvettig på nätterna mitt i drömmen om ett schysst nerlägg på en VF1000R eller ett grymt styrslag på en Bimota KB1 och tänker; jag vill tillbaks.
Det kallas nostalgi, ett begrepp som jag tyckt varit förknippat med lönnfeta gubbjävlar som drömmer om gammalt skit som Vincent Black lightning och Norton Commando 850 -74.(för då slipper man ju ha blinkers och det är ju så bra).
Jag har blivit likadan, gammal,trött och nostalgisk. Kroppen gör en resa genom livet och destinationen verkar vara golvet, tankar kring vinterprojekt rör sig runt Guzzi LM3 och kamskaftsduccar, fastän jag innerst inne vet att en modern offrodare är snabbare i så gott som alla avseenden.

Men i smyg så planerar jag att byta bort min trötta 999:a till förmån för en MV1000, ungefär av samma anledning som att färga håret för att dölja de gråa stråna som börjar dyka upp.

Hoppas våren snart är här!

Tja, våren dröjer ett tag till.

Går det bra att vänta?

Fist Woman skrev:
Det kallas nostalgi, ett begrepp som jag tyckt varit förknippat med lönnfeta gubbjävlar som drömmer om gammalt skit som Vincent Black lightning och Norton Commando 850 -74.(för då slipper man ju ha blinkers och det är ju så bra).
!
1974 var blinkers standard på samtliga av Nortons modeller. :mattias

Edit: På alla andra hojar också, faktiskt. Tror till och med att det var lag på att alla nya hojar skulle ha blinkers.

KalleNorton skrev:
1974 var blinkers standard på samtliga av Nortons modeller. :mattias

Javisst, det var italienska CAV som levererade dem tror jag, reglagen såg ut som fjärilsvingar, kanske var det lucas förresten.
Men, de behövs inte vid besiktning om det är en -74!!

Fist Woman skrev:
Höstmörkret sänker sig över oss...
Wow vilket vackert kåseri! Du borde bli skribent (om du inte redan är det förstås) Du kan ge Leek en match i mc-prosa och dina detaljkunskaper om äldre hojar imponerar/förvånar/skrämmer :) lika mycket som förmågan att skaffa sig dessa kunskaper samtidigt som du fött och uppfostrat 12 barn, och ditt nick. :D
Jag är imponerad :Bugar

Förr så var jag " Ung och Snygg"

Nu är jag bara "och"

Dal-Mausen

K-Man skrev:
Wow vilket vackert kåseri! Du borde bli skribent (om du inte redan är det förstås) Du kan ge Leek en match i mc-prosa och dina detaljkunskaper om äldre hojar imponerar/förvånar/skrämmer :) lika mycket som förmågan att skaffa sig dessa kunskaper samtidigt som du fött och uppfostrat 12 barn, och ditt nick. :D
Jag är imponerad :Bugar
Tjejjer födda i slutet av 60 talet råkkar!! :pannkyss
Keep on dreaming Fist Woman och köp din MV1000 nu under vintern!
Sen vill jag se bilder!! :4skrika

Saken är att nostalgin är bättre än verkligheten, när man väl siter där på sin ungdoms drömhoj så märker man att de inte är så särskilt bra längre.
Jag gillar också äldre hojar men jag nöjer mig att snacka om dem så slipper man bli besviken.
Nostali är självklart ett täcken på åldrande, men då har man iaf nånting de yngre inte kan få.

Dal-Mausen skrev:
Förr så var jag " Ung och Snygg"

Nu är jag bara "och"

Dal-Mausen

Det var bättre förr, och ju förr desto bättre!
:mattias

Zee skrev:
Det var bättre förr, och ju förr desto bättre!
:mattias

Ja, tänk om man ändå vore Ung...

Blev kallad farfar nere i Österrike för några veckor sedan...

But Still Goin' Strong :lol

Dal-Mausen

Maverick_ou812 skrev:
Tjejjer födda i slutet av 60 talet råkkar!! :pannkyss
Keep on dreaming Fist Woman och köp din MV1000 nu under vintern!
Sen vill jag se bilder!! :4skrika

Sen kan vi som hängt med på forumet ett tag ifrågasätta om FW verkligen är en kvinna. Hon kan ju vara en äldre herre som har stora erfarehneter gällande motorcykelmekning...

Lurch skrev:
Sen kan vi som hängt med på forumet ett tag ifrågasätta om FW verkligen är en kvinna. Hon kan ju vara en äldre herre som har stora erfarehneter gällande motorcykelmekning...
I know.
Har sett en hel del "märkliga" inlägg med abnormt mycket kunskap i MC historik / teknik. Men håll med... det är häftigt om det faktiskt är en tjej på 38 som innehar den? :D

Nostalgi är fint. Man kan drömma sig tillbaka en stund. Tänka på hur det var förr. Såg en Zündapp KS 50 i somras. Den var välutrustad. Det var en riktig "sleeper", tyst och snabb. Och killen som körde var inte 14 eller 15. Det var en nostalgiker som levde sig tillbaka i sina drömmr; i nutid. Zündapp var bäst, fullständigt överlägsen alla andra. Ja ni som förverkligade er dröm då ni vet vad jag talar om. Det var många minnen som väcktes till liv, när jag såg honom flyga förbi.

WilleZL skrev:
Nostalgi är fint. Man kan drömma sig tillbaka en stund. Tänka på hur det var förr. Såg en Zündapp KS 50 i somras. Den var välutrustad. Det var en riktig "sleeper", tyst och snabb. Och killen som körde var inte 14 eller 15. Det var en nostalgiker som levde sig tillbaka i sina drömmr; i nutid. Zündapp var bäst, fullständigt överlägsen alla andra. Ja ni som förverkligade er dröm då ni vet vad jag talar om. Det var många minnen som väcktes till liv, när jag såg honom flyga förbi.

Solfjäderstoppen glömmer man aldrig...

Fist Woman skrev:
Höstmörkret sänker sig över oss i samma takt som ångesten över att bli gammal kommer krypande. Jag försöker ignorera tankar som; "vad bra allt var förr" och "nej, jag har växt ifrån det där".

Ett ordspråk från en av mina mostrar hjälper mig iaf :tummenupp

"Age is mind over matter. If you don't mind it, it doesn't matter!" :yoparty

WilleZL skrev:
Och attans lätt att trimma.... :D

Det var bättre förr... och ju äldre man blir desto mer förr har man som är bättre :3freak

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman