Supermoto-träning i Örebro på lördag.

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Ändrad dag. Supermoto-träning i Örebro på SÖNDAG.

HW har ju gjort så fin tråd om detta, men ingen är ju där och läser. Det står lite där oxå. Så jag skapade denna tillfälligt så att ingen ska behöva missa detta erbjudande.

Några som är sugna på att köra på våran utomhusbana i Örebro nu till helgen? Det gäller att passa på innan sommaren är slut. SMHI lovade regn på lördag, så vi kör på söndag istälet då det utlovades sol över hela landet då.

Jag kommer att vara där och köra om det inte är is eller snö Lite blött gör inget. Skicka mig ett pm om du vill vara med för info.
Hula hula. :banana
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag kommer :yoparty :banana :hoppa
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
hmm hinner man snabb köpa en motard lr blir det sån här vinter så kan man ju träna det iställe för att dra till spanien och såna där dyra resor för RR :rolleyes:
 

CEC

Ny medlem
Gick med
8 May 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda 450 SM & Gixxer 1000 K5
Tänkte åka från skåne, vilka träningtider gäller?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Gottis skrev:
hmm hinner man snabb köpa en motard lr blir det sån här vinter så kan man ju träna det iställe för att dra till spanien och såna där dyra resor för RR :rolleyes:
Annonstips
Du kan få den levererad till banan imorron :tummenupp ;)
Kan t.o.m slå på slicksen om du vill...


CEC skrev:
Tänkte åka från skåne, vilka träningtider gäller?
Troligen minst 9-13. Om inte crosscarten fortfarande kör så kan vi hålla på tills mörkret komer :tummenupp
Kolla mer noggrannt med "RaceMe", det är han som styr där ute imorron..
 
Last edited:

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
CEC skrev:
Tänkte åka från skåne, vilka träningtider gäller?


Du har ett pm som du kan läsa med tider och lite annan info som gäller.

Just nu så är vi en handfull entusiaster. Eftersom vi är så få, så är det inte officiell träning. Så då kan jag ju inte publicera info officiellt. Eller tänker jag fel? Kom gärna med synpunkter om detta.

Hur som, alla är välkomna. Hör av er till mig så får ni info.
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
RaceMe skrev:
Du har ett pm som du kan läsa med tider och lite annan info som gäller.

Eftersom vi är så få, så är det inte officiell träning. Så då kan jag ju inte publicera info officiellt. Eller tänker jag fel? Kom gärna med synpunkter om detta.

Hur som, alla är välkomna. Hör av er till mig.
Helt rätt!!
Men om du är 100% på att vara där så är det ju bra att få ut så mkt folk som möjligt...
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Crosskarten kör inte längre så det är fritt fram att köra tills det blir mörkt. Lasse, det är väl lika bra att köra det som en officiell träning?
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
RookieSM skrev:
Crosskarten kör inte längre så det är fritt fram att köra tills det blir mörkt. L****, det är väl lika bra att köra det som en officiell träning?

Ok, då gör vi det då. Har pratat med andra i klubben och fått stöd angående detta. Så nu kör vi så det ryker. Träning Söndag 13 november från klockan 10,00 och framåt är banan (13 kilometer väster om Örebro) öppen, till minst 13,00, förmodligen längre om intresse finns. Så passa på nu, sommaren kan vara slut vilken dag som helst.

För info ring 0708 11 03 06

Hula hula :banana
 
Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
RaceMe skrev:
Ok, då gör vi det då. Har pratat med andra i klubben och fått stöd angående detta. Så nu kör vi så det ryker. Träning Söndag 13 november från klockan 10,00 och framåt är banan (13 kilometer väster om Örebro) öppen, till minst 13,00, förmodligen längre om intresse finns. Så passa på nu, sommaren kan vara slut vilken dag som helst.

För info ring 0708 11 03 06

Hula hula :banana
Ska bli riktigt kul imorgon. Hade ingen tanke på att köra motard förrens i mars. Men då tycker jag att så många som möjligt hänger med till Spanien!!! Kram Stefan
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Jag tycker att det är kul att folk åker från dalarna och västmanland för att träna hos oss, i November. :tummenupp
Sen vet jag att lokala förmågor dyker upp i morgon oxå. :tummenupp

För egen del, nu e hojen servad och lastad, nyckeln till bussen hänger på spiken. Så det är bara att se fram emot en fin och rolig dag i morgon. Vi ses i morgon, i depån.

Hula hula. :banana
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Jag tycker att det är kul att folk åker från dalarna och västmanland för att träna hos oss, i November. :tummenupp

Vilka kommer i december då?

Det gick ju bra detta, en del provade för första gången och en del hade kört förut. Och en del kunde inte komma, och frågade när nästa gång är.

Supermoto prickade in sin formtopp onödigt sent denna säsong, lyckas han sikta bättre nästa säsong så får vi andra se upp. Du var riktigt snabb i söndags måste jag medge. Där blev man duktigt avhängd. :tummenupp

Det kan hända att vi kör mera i år. Vi får väl se hur länge "sommaren" håller i sig, och medger körning. Det får väl bli från gång till gång. Det är bara att kika in här och kolla senaste info vad som gäller.

Hula hula. :banana[/QUOTE]
 
Last edited:

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Några som är sugna på att köra på våran utomhusbana i Örebro nu till helgen? Det gäller att passa på innan sommaren är slut sa jag för två veckor sedan, och det är den nu. Men det går att köra ändå. Det är för årstiden relativt varmt. Men det kan skifta fort.

Finns det intresse från andra? Isåfall kan vi ju köra en hel dag om vädret tillåter.

Hula hula. Rock on. :banana[/QUOTE]
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
RaceMe skrev:
Några som är sugna på att köra på våran utomhusbana i Örebro nu till helgen? Det gäller att passa på innan sommaren är slut sa jag för två veckor sedan, och det är den nu. Men det går att köra ändå. Det är för årstiden relativt varmt. Men det kan skifta fort.

Finns det intresse från andra? Isåfall kan vi ju köra en hel dag om vädret tillåter.

Hula hula. Rock on. :banana
[/QUOTE]
KOMMER men tar med barnen :tuttar
 

Morphed

ORGANDONATOR
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450 SXF
Carpe me skrev:
Vad för sorts slang har du använt till krashpucken runt ljuddämpen?

Åk till Hydroscand el nå annan butik som säljer armerad hydralslang med minst 12mm i inner mått så du får i en slangkämma i slangen... :tummenupp
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Carpe me skrev:
Vad för sorts slang har du använt till krashpucken runt ljuddämpen?
Nån slang som såg vettig ut på OK. Tror det är en soppaslang.
Den fungerar även som distans för att få ut bakskärmen från ljuddämparen som annars kan smälta lite :tummenupp



Härligt Lasse. Än är inte sommaren slut!!!! :yoparty :banana

Termometern i bilen visade för fanken 7 plus på vägen till jobbet i morse :D
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Supermoto skrev:
Nån slang som såg vettig ut på OK. Tror det är en soppaslang.
Den fungerar även som distans för att få ut bakskärmen från ljuddämparen som annars kan smälta lite :tummenupp



Härligt Lasse. Än är inte sommaren slut!!!! :yoparty :banana

Termometern i bilen visade för fanken 7 plus på vägen till jobbet i morse :D


Japp, och kallare än så har det varit när man har kört asfalt. Fler som vill haka på i helgen? :fyllisar
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top