Cash is not king

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
En bekant till en bekant har sålt sin hoj....eller sålt och sålt, han har blivit av med den. En presumtiv köpare kom över, provkörde cykeln och bestämde sig för att köpa den. En större summa i kontanter överlämnades och kvitto skrevs. Allt var klappat och klart...trodde han. Problemet var bara att några kamrater till köparen dök upp och tvingade tillbaka pengarna. Så nu står han där, utan både pengar och hoj och med ett skrivet kvitto. Dessutom lade köparen beslag på det undertecknade regbeviset om ägarbyte.

Sensmoral? Använd postväxel och gör upp allting på banken.

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
Stuff skrev:
En bekant till en bekant har sålt sin hoj....eller sålt och sålt, han har blivit av med den. En presumtiv köpare kom över, provkörde cykeln och bestämde sig för att köpa den. En större summa i kontanter överlämnades och kvitto skrevs. Allt var klappat och klart...trodde han. Problemet var bara att några kamrater till köparen dök upp och tvingade tillbaka pengarna. Så nu står han där, utan både pengar och hoj och med ett skrivet kvitto. Dessutom lade köparen beslag på det undertecknade regbeviset om ägarbyte.

Sensmoral? Gör upp allting på banken.

Fy fan :kocko

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Stuff skrev:
Sensmoral? Använd postväxel eller gör upp allting på banken.
Din polare blev utsatt för ett regelrätt rån och jag hoppas verkligen att han polisanmält detta då det är ett grovt brott.

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Stuff skrev:

Sensmoral? Använd postväxel eller gör upp allting på banken.

Hmm...risken finns väl att "polarna" kommer o kräver tillbaka postväxeln oxå... Banken låter som ett alternativt, krångligt men säkert.

Stuff

Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
sgtpepper skrev:
Din polare blev utsatt för ett regelrätt rån och jag hoppas verkligen att han polisanmält detta då det är ett grovt brott.
Jag är inte så insatt i vad som har hänt sedan dess, men hur kan man bevisa att man har varit utsatt för detta...?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Fy fan, att sälja hojen beväpnad räcker ju inte om det dyker upp ett par till. Beväpnade.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hmm, bra att veta. Tror nog mao att man inte skall sälja hojen utan att ha med sig lite bekanta själv. Allt blir bara mer och mer vrickat :3freak

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
sålde och ångrar!
Stuff skrev:

Sensmoral? Använd postväxel och gör upp allting på banken.

jaha? när dök de upp? Varför gick han inte till banken med en gång och lämnade in pengar?
Hur hotade de honom? varför öppnade han dörren?
Om jag tar emot cash så gör jag det vid insättningsautomat för att snabbt bli av med dessa och samtidigt säkerthetsställa att de är äkta.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Allex skrev:
jaha? när dök de upp? Varför gick han inte till banken med en gång och lämnade in pengar?
Hur hotade de honom? varför öppnade han dörren?
Om jag tar emot cash så gör jag det vid insättningsautomat för att snabbt bli av med dessa och samtidigt säkerthetsställa att de är äkta.

Fem minuter senare skulle jag tro.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
sgtpepper skrev:
Word! Tror inte att de åker dit, men om alla som utsätts för sånt här anmäler så finns det en möjlighet att polisen gör något efter 40 anmälningar på samma person.

Stuff

Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Allex skrev:
jaha? när dök de upp? Varför gick han inte till banken med en gång och lämnade in pengar?Hur hotade de honom? varför öppnade han dörren?.
Jag har inte alla detaljer.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Anmäl den stulen till att börja med?:va
Ägarbytet tar juh några dagar så att...

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
heggeli skrev:
Han kan inte anmäla hojen stulen, den blev ju ärligt köpt vad jag kan förstå.

Jamen kanske officiellt är den ännu inte överlåten... :gnissla
Kanske boven blir lite skitis om han skulle bli stoppad åtminstånde..

Men hur som helst förmodar jag att personen i fråga redan kontakta polisen..

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ur juridisk synpunkt är det ju i alla fall mycket bättre med rån än att de sticker under provkörning, då kör ju försäkringsbolagen med att du överlät nyckeln frivilligt och då kan de neka ersättning.

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Jag skulle nog först polisanmäla händelsen och sedan ta kontakt med Vägverket ang reglappen, och ge en förklaring, inkl polisens ärendenummer på anmälan. Tror knappt det löser sig i detta fallet, men det stoppar säkert boven(-arna) för att försöka igen.

Alltid läge för att köra en ID-koll och sedan dokumentera det nånstans innan kompisbuset kommer.

Hoppas det ordnar sig.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
bullerobban skrev:
Alltid läge för att köra en ID-koll och sedan dokumentera det nånstans innan kompisbuset kommer.

Hur gör man en ID-koll och vart/hur dokumenterar man det?
Börjar bli paranoid efter att läsa sådana här trådar.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Tumba??

Stuff skrev:
En bekant till en bekant har sålt sin hoj....eller sålt och sålt, .
När jag ser din bostadsort, Tumba, framstår allt som nästan självklart...
Var det inte gatan utanför sportbaren som kallades "skjutbanan"???
(är fd tumbabo..)

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
Kahobe skrev:
När jag ser din bostadsort, Tumba, framstår allt som nästan självklart...
Var det inte gatan utanför sportbaren som kallades "skjutbanan"???
(är fd tumbabo..)

skjutbanan e bara nått som andra har kallat!! det i tumba är det inget annat än utanför tbs....det har gått mycket sjuka rykten om allt möjligt utanför det stället.... :fatta!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...