Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte riktigt, verkar vara en föregångare till den moderna jetmotorn.granath_ skrev:orkar inte läsa, vad har man den till ?
Bearing skrev:Vet inte riktigt, verkar vara en föregångare till den moderna jetmotorn.
Den som finns på sidan gör nog inget annat än låter och sprutar eld, och det är ju coolt kan man tycka![]()
Ja fixa gärna bilder, det är kul att se.RF_Racing skrev:hmm jag har sökt omkring nu o laddat ner ritningar osv osv.. dock INTE på den där som ja fick där pga det är en ventillös pulsjet... den är ganska så ineffektiv tydligen.. men nu ska jag ut o handla rörom de ä nån som är intresserad så kan ja skaffa fram bilder sen?
Bearing skrev:Ja fixa gärna bilder, det är kul att se.
Hur är den ventilstyrda pulsjeten uppbyggd?
Var väldigt försiktig med det.RF_Racing skrev:...typ spruta in rent o2
zilog skrev:Varför inte koppla ett gammalt turboaggregat som en gasturbin? måste ju gå att plocka ut effekt från axeln på något klurigt sätt kan man tycka..
Tyskarna hade den till att bomba London. V1-raketen.granath_ skrev:orkar inte läsa, vad har man den till ?
Är det med luft eller syrgas? vilket bränsle?RF_Racing skrev:hej alla.. har nu läst lite o beslutat mig för att bygga v1 raketen... MEN jag har läst runt seriöst nu.. o det är varken så enkelt eller billigt som jag trodde att få en bra fungerande motor...
det possitiva är att en motor som är bra avstämd på ca 75cm ger i hk ca 70hk!
RF_Racing skrev:o ja den kommer att sitta på en cykel sen.. en liten heldämpad barncykel![]()
Bearing skrev:Är det med luft eller syrgas? vilket bränsle?
![]()
![]()
För min skull behöver du inte maila, var bara nyfikenhet från min sida. Fast du vill ju veta förstås.RF_Racing skrev:hmm... det vet jag faktiskt intejag bara antog att det var med luft.. men det är jhu inte säkert...
ja kan maila en snubbe o fråga..
RF_Racing skrev:hej alla.. har nu läst lite o beslutat mig för att bygga v1 raketen... MEN jag har läst runt seriöst nu.. o det är varken så enkelt eller billigt som jag trodde att få en bra fungerande motor...
o ja den kommer att sitta på en cykel sen.. en liten heldämpad barncykel![]()
bilder vid intresse kan komma!
RF_Racing skrev:hej alla.. har nu läst lite o beslutat mig för att bygga v1 raketen... MEN jag har läst runt seriöst nu.. o det är varken så enkelt eller billigt som jag trodde att få en bra fungerande motor...
o ja den kommer att sitta på en cykel sen.. en liten heldämpad barncykel![]()
HMMMMM.............
Det där låter ALLDELES för bra för att vara sant!!!!!!
Jag har en kompis över i England Barnoldswick som är ingenjör på Rolls Royce Mark har byggt en V1 motor som är ca 40 cm lång och den levererar ca en hästkraft.......
Jag såg den senast i september då vi körde den.
Det är inte "Bara att" köra den där motorn kan jag säga...
Sen är det en annan sak och det är att den är antingen av eller på..
Rekomenderar inte att sätta den på en cykel i alla fall........
MVH
Roffe
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |