Pommes skrev:MC Poolen i Sumpan har, har jag sett.
Kolla vad google hittade.
http://www.mcpoolen.se/tbh/fordonsvard/motorex/fuel-stabilizer.shtml
Är det nödvändigt? Duger inte vanlig K-Sprit?
EDIT: Verkar finnas i gott om dom båt/marin butikerna.
Kajan skrev:Har hört att man bör ha sånt i full tank över vintern men har inte lyckats hitta någon hos de handlare som jag besökt .
Någon som vet vilka märken som finns?
Någon som vet var man kan få tag i?
Tack
Kajan skrev:TACK! Jag ska kolla i båt butiken.
Jag tror att det ska vara nått som stabiliserar. Dvs hindrar att bensinen förångas så lätt. Gör den det blir det massa annat kvar o jag tror att k-sprit förångas nästa lika lätt
18 liters dunk som rymmer 20 liter....bless Biltema!Anders R skrev:18 litersdunk finns på biltema för 119:-, som rymmer hela min 20 literstan.
Boris JR skrev:Det finns ingen som hellst anledning att använda någon form av bränslestabilisering då deras innehåll huvudsakligen är humbug, det går lika bra att hälla i vanlig K-sprit från macken.
Jag rekomenderar att man gör följande när man ställer in cykeln för vintern
* Tanka fullt
*Stäng bensinkranen och kör motorn tills den börjar hacka öppna då choken och kör tills motorn dör pga soppabrist. (OBS gör inte detta på en tvåtaktare)
* Om du kan drännera nu förgasarna där sitter en skruv i botten av förgasaren.
Jag gjorde lite efterforskningar och de populäraste bensinkonserveringsmedlen råkar innehålla precis samma ingredienser som Biltemas Insprutningsrengöring.....
LocDog skrev:18 liters dunk som rymmer 20 liter....bless Biltema!
Kent W skrev:
On är avstängd om inte motorn är igång. Fyll tanken med soppa om du är orolig för rost.Kajan skrev:men om man nu dränerar förgasarna, hur gör man med tanken? Tom tank rostar = inte kul. Ska man göra fog-oil där med? Min kran går ej att stänga helt, endast on-res-prim.
He he men coolt är det....Anders R skrev:Vettf-n hur det går till måste vara nåt elektroniskt . Men matematiken går inte riktigt ihop. Suzuki uppger 20liter och biltema 18 liter och ändå funkar det.
blackis skrev:Jag har hört att nedanstående ska funka. Vet någon om det är bra?
Att hälla i typ 1-2 dl 2taktsolja i soppan och köra någon mil och sedan förvara hojen med full tank. En tunn oljefilm "skyddar" i förgasarna. Ev dräneras förgasarna efter detta.
svara detta inlägg helst!
blackis skrev:Jag har hört att nedanstående ska funka. Vet någon om det är bra?
Att hälla i typ 1-2 dl 2taktsolja i soppan och köra någon mil och sedan förvara hojen med full tank. En tunn oljefilm "skyddar" i förgasarna. Ev dräneras förgasarna efter detta.
svara detta inlägg helst!
Anders R skrev:Full tank, tomma förgasare, töm tanken till våren och i med ny bensin räcker.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|